واگذاری حمام تاریخی نظام کرمانشاه به بخش خصوصی

به گزارش مجله 10 از 10، امید قادری، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه با اعلام این خبر اظهار کرد: بازسازی این بنا ارزشمند در حالی که کاملا مخروبه شده بود، سال 96 از طرف اداره کل میراث فرهنگی در دستور کار نهاده شد و سال جاری عملیات بازسازیی فاز نخست آن به اتمام رسیده است.

واگذاری حمام تاریخی نظام کرمانشاه به بخش خصوصی

قادری توضیح داد: عملیات بازسازی و ساماندهی این بنا که شامل اجرا طاق ها، اجرا دیوارها، بازسازی تزیینات آهکبری، خاکبرداری کامل حیاط متصل به حمام واقع در ضلع شمالی، بازسازی و کاشیکاری حوض واقع در حیاط ، بازسازی و ساماندهی دیوارهای نمای حیاط متصل به حمام و ... بصورت فنی و اصولی انجام گرفته است.

مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمانشاه، اضافه کرد: خوشبختانه حجم عملیات بازسازیی اجرا شده در این حمام 90 درصد به اتمام رسیده و تنها 10 درصد از بازسازی آن باقی مانده که شامل، کف سازی و اجرای کاشی بدنه داخلی فضای اصلی حمام و محوطه سازی حیاط متصل به حمام می باشد.

وی با اعلام این که برای فاز نخست بازسازی این بنا 400 میلیون تومان اعتبار هزینه شده، اظهار کرد: در مورد بازسازی نهایی یک صورت شرایط تهیه و 10 درصد به جامانده بازسازی در اختیار بهره بردار قرار می گیرد.

قادری اعلام نمود: تامین 10 درصد هزینه بازسازی بصورت پرداخت اجاره ای است که از سوی بهره بردار تامین خواهد شد که این امر از سوی نماینده صندوق حفظ و احیا وزارتخانه پیگیری و در اختیار بهره بردار قرار خواهد گرفت.

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی استان کرمانشاه، حمام تاریخی نظام در محله فیض آباد، کوچه صارم الدوله جنب مسجد نظام واقع شده که در تاریخ دوم بهمن ماه 1382 به شماره 10770 در فهرست میراث ملی به ثبت رسیده است.

منبع: گردشبان
انتشار: 12 دی 1399 بروزرسانی: 12 دی 1399 گردآورنده: 10az10.ir شناسه مطلب: 1468

به "واگذاری حمام تاریخی نظام کرمانشاه به بخش خصوصی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واگذاری حمام تاریخی نظام کرمانشاه به بخش خصوصی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید