نگاهی به مشخصات و تغییرات ام وی ام X22 پلاس

به گزارش مجله 10 از 10، چهار سال بعد از معرفی رسمی تیگو 3x، چری اولین فیس لیفت تیگو 3x را در سال 2020 راهی بازار کرد. همین ابتدای کار باید بگوییم که تغییر نام تیگو 3x مختص بازار ایران نیست؛ همان طور که این خودروی چینی در کشورمان با نام ام وی ام X22 به فروش می رسد، چری همین خودرو را در بازار ایتالیا، تحت برند دی آر و با نام DR3 و در بعضی کشورهای آمریکای جنوبی نیز با نام چری تیگو 2 تحویل مشتریانش می دهد. مدیران خودرو به زودی تصمیم به عرضه ام وی ام X22 پلاس دارد.

نگاهی به مشخصات و تغییرات ام وی ام X22 پلاس

بر اساس اخبار منتشر شده به وسیله منابع مطلع، مدیران خودرو درحال انجام تست های ام وی ام X22 پلاس یا X22 پرو است و این خودرو به زودی در بازار ایران عرضه خواهد شد. چهره ام وی ام X22 نسب به گذشته کاملاً تغییر نموده و نمای جلویی آن خشن تر و به روزتر شده است.

برترین چیزی که در ظاهر ام وی ام X22 پلاس خودنمایی می نماید، چراغ های باریک و کشیده آن است؛ چراغ هایی که تا قبل از این در محصولات نو هیوندای نیز آنها را به وفور دیده بودیم، ولی به هرحال نمی توان آن را کپی کاری دانست.

نکته جالب اینجا است که ام وی ام X22 نو بر خلاف تغییرات بسیار در نمای جلو، در قسمت عقب فقط با اصلاحاتی در خطوط و زوایا وارد میدان شده است. سپر عقب تنها قسمت نو بخش پشتی است. بین چراغ ها اکنون سیاه است نه کرومی. لوله های اگزوز قبلاً مخفی شده بود، اکنون تزیین و نمایش داده می شوند.

طبق تصاویر موجود، در نمای کناری تغییرات خاصی اتفاق نیفتاده است. فرم کلی درها، ستون ها و پنجره ها کاملاً دست نخورده به جای مانده است. خطوط روی بدنه و گلگیرها هم مشابه با نسل اول به نظر می آیند. فقط گلگیر جلو به تناسب حجیم شدن سپر و پوزه خودرو دچار بازطراحی شده است.

در جزئیات ظاهری همانند ریل های سقفی و دستگیره درها هم تغییر چندانی احساس نمی گردد. اما آینه ها طرح نوی به خود گرفته است که شبیه به آینه های آریزو 5 به نظر می رسد. رکاب زیر درها هم اندکی تغییر پیدا نموده است. رینگ ها نیز به گواه عکس های منتشرشده، قطعاً طرحی متفاوت با نسل اول تیگو 2 خواهد داشت.

داخل کابین در نگاه اول، نکته نو قابل توجهی ندارد. ام وی ام X22 پلاس یک فرمان چندمنظوره با حاشیه باریک دارد. یک صفحه کوچک با شماره گیری های سنتی و مرتب جایگزین می گردد. سوئیچ احتراق برداشته می گردد، به جای آن اکنون یک دکمه وجود دارد. قرارگیری مورب صفحه نمایش لمسی با یک اینچ اضافه (تا نه) رشد نموده است.

زیر کاپوت همچنان می توان انتظار وجود پیشرانه 1.5 لیتری تنفس طبیعی را داشت: پیشرانه ای با 105 اسب بخار قدرت و 135 نیوتن متر گشتاور. نوع گیربکس قابل سفارش برای این پیشرانه بسته به سیاست های چری در قبال بازارهای مختلف، متغیر است؛ اما می توان پیش بینی کرد که تیگو 2 نو همچنان با گیربکس 5 سرعته دستی و 4 سرعته اتوماتیک در بسیاری از بازارها به فروش برسد. البته شنیده ها از افزوده شدن یک گیربکس CVT به لیست انتخاب های مشتریان تیگو 2 خبر می دهند.

یکی از مهم ترین تغییرات فنی احتمالی در تیگو 2 نو، افزوده شدن یک پیشرانه 3 سیلندر توربوشارژ به سبد موتورهای این خودرو است. پیشرانه ای که گفته می گردد با حجم تقریبی 1.0 لیتر توانایی فراوری 102 اسب بخار قدرت را دارد. البته احتمال عرضه ایکس 22 نو با این پیشرانه در ایران، تقریباً نزدیک به صفر است؛ چراکه شرکت مدیران خودرو باتوجه به احتیاج بازار ایران احتمالاً نسخه فیس لیفت را با همان پیشرانه 1.5 لیتری سابق روانه بازار می نماید.

ترمز پارک برقی به همراه اتوهلد، سنسور نور یا همان چراغ های اتولایت و کنترل سرعت در سرازیری، ازجمله جالب ترین آپشن های نوی است که احتمالاً به ام وی ام X22 پلاس بازار ایران هم اضافه شده است.

در بازار چین، تفاوت قیمت تیگو 3x و تیگو 3x پلاس، بسیار ناچیز است؛ طوری که در نسخه اتومات، قیمت نسخه قدیمی حدود 60 تا 54 هزار یوآن (معادل تقریبی 9 تا 10 هزار دلار) بود، درحالی که قیمت نسخه نو، حدود 66 تا 68 هزار یوآن (معادل تقریبی 10 تا 10.5 هزار دلار) اعلام شده است. اکنون باید منتظر ماند و دید که مدیران خودرو قیمت ام وی ام X22 پلاس را برای بازار ایران چگونه محاسبه می نماید.

***

شما می توانید اخبار روز خودرو را در بلاگ خبرنگاران بخوانید.

منبع: بلاگ دیوار
انتشار: 6 مرداد 1401 بروزرسانی: 6 مرداد 1401 گردآورنده: 10az10.ir شناسه مطلب: 2219

به "نگاهی به مشخصات و تغییرات ام وی ام X22 پلاس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نگاهی به مشخصات و تغییرات ام وی ام X22 پلاس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید