نانوون, مدرن ترین نوع کاغذ دیواری

به گزارش مجله 10 از 10، کاغذ دیواری نانوون یا non woven مرغوب ترین و با کیفیت ترین نوع کاغذ دیواری است که از الیاف پارچه و کاغذ ساخته می گردد. یکی از مهم ترین ویژگی این نوع کاغذ، دیواری قابلیت شستشوی آن است و دلیل این امر ترکیب فیبرهای طبیعی و مصنوعی در آن می باشد. کاغذ دیواری نانوون به دلیل قابلیت های ویژه همواره مورد توجه تمامی افراد قرار گرفته و برای هر سلیقه ای، طرح و نقشی مناسب وجود دارد.

نانوون, مدرن ترین نوع کاغذ دیواری

تمام کاغذ دیواری های نانوون قابل شستشو بوده و از کیفیت بالایی برخوردار می باشند. این المان زیبا فاقد pvc می باشد و در فراوری آن از الیاف نساجی به همراه الیاف فیبری سلولزی استفاده می گردد که به آنها مواد آکریلیک جهت استحکام و دوام آن، اضافه می کنند. در ادامه این مطلب از ما با این نوع کاغذ دیواری مدرن بیشتر آشنا می شوید، پس تا سرانجام با ما همراه باشید.

مزایای استفاده از کاغذ دیواری نانوون

  • این کاغذ دیواری برای پوشش دیوار آشپزخانه و سرویس بهداشتی مناسب است. بافت کاغذ دیواری نانوون به گونه ایست که مانع از نگهداری بخار آب می گردد و هیچ نوع کپک و باکتری بر سطح آن رشد نمی نماید. بنابراین از این نوع کاغذ دیواری به دلیل قابلیت تنفس آن می توان در مکان های مرطوب نیز استفاده نمود.
  • نصب کاغذ دیواری نانوون به راحتی و در مدت زمان کوتاهی انجام می گردد و کندن و بلند کردن آن نیز به آسانی و بدون آسیب رساندن به سطح زیرین صورت میگیرد. حتی افراد غیر حرفه ای نیز می توانند این کاغذ دیواری را نصب کنند.
  • در ساخت این نوع کاغذ دیواری الیاف طبیعی و مصنوعی به کار رفته که ضد آلرژی می باشند و هیچ گونه حساسیتی ایجاد نمی کنند. بنابراین بدون هیچ نگرانی می توان از این کاغذ دیواری در اتاق کودک استفاده نمود.
  • مقاومت کاغذ دیواری نانوون در برابر خراش، پارگی و پوسیدگی بسیار بالاست.
  • این کاغذ دیواری برای افرادی که دوستدار محیط زیست هستند مناسب می باشد زیرا قابلیت بازگشت پذیری به طبیعت را دارند.
  • ابعاد کاغذ دیواری نانوون تغییر نمی نماید و پس از نصب بر روی دیوار افزایش و یا کاهش سایز نمی دهد.
  • تمیز نمودن این نوع کاغذ دیواری به راحتی و توسط یک دستمال مرطوب و شوینده صورت می گیرد.
  • برخلاف سایر کاغذ دیواری ها، هیچ نوع درزی بین کاغذ دیواری نانوون پس از نصب دیده نمی گردد و سطح کار کاملا صاف و یکدست است.
  • در صورت تعویض، این نوع کاغذ دیواری بدون هیچ دردسر و خرابی و به آسانی کنده می گردد و اثری روی دیوار باقی نمی گذارد.
  • کاغذ دیواری نانوون قابلیت چاپ تصویر زمینه دیجیتالی را دارد و می توان هر طرح و نقشی که مد نظر شماست بر روی آن اجرا کرد.

نقطه ضعف کاغذ دیواری نانوون

تنها ایرادی که به این نوع از کاغذ دیواری وارد می گردد، قیمت بالای آن است. کاغذ دیواری نانوون نسبت به دیگر انواع کاغذ دیواری قیمت بیشتری دارد.

تفاوت کاغذ دیواری نانو با کاغذ دیواری نانوون

کاغذ دیواری نانو با استفاده از فناوری نانو تکنولوژی فراوری شده است. از مزیت های فناوری نانو این است که در هر چیزی انعطاف پذیری ایجاد می نماید و می تواند باعث افزایش بهره وری آن کالا گردد. قاعدتا می توانید از این نوع کاغذ دیواری برای تمام اماکن بهره ببرید. در گذشته نانو تکنولوژی فقط برای یکسری از محصولات مورد استفاده قرار می گرفت، اما در چند سال اخیرا جزو اصلی ترین عناصر در دکوراسیون داخلی محسوب می گردد.

در کاغذ دیواری نانوون با توجه به این که جنس موادی که در فراوری این نوع دیوارپوش استفاده شده است، به طور کامل با محیط زیست سازگار است و برای انسان هیچ خطری هم ندارد، به راحتی قابل بازیافت بوده و می توان آن را به طبیعت بازگرداند. کاغذ دیواری نانوون در حقیقت از مواد اولیه طبیعی و الیاف ساخته شده است. در نتیجه نباید تصور کنید که به دلیل تشابه اسمی بین کاغذ دیواری نانو و کاغذ دیواری نانوون، فرایند فراوری و مواد به کار رفته در آن ها نیز یکسان بوده است.

نکات نصب کاغذ دیواری نانوون

  • چسب مورد استفاده در این نوع کاغذ دیواری نباید خیلی رقیق باشد، زیرا در این صورت، پس از چسباندن کاغذ و خشک شدن چسب، در میان کاغذ دیواری درز بوجود می آید.
  • برخلاف کاغذ دیواری های پی وی سی که مدتی باید چسب به دیوار باشد سپس کاغذ را چسباند، در کاغذ دیواری های نانوون، پس از چسب زدن دیوار، باید بلافاصله کاغذ چسبانده گردد.
  • به دلیل نازک بودن سطح کاغذ دیواری نانوون، باید سطح دیوار به خوبی صاف و زیر سازی شده باشد. همچنین باید دقت کنید که سطح دیوار بدون هیچ گونه آلودگی و گرد و غبار باشد.

قیمت کاغذ دیواری نانوون

قیمت کاغذ دیواری نانوون به عواملی چون گراماژ یا وزن کاغذ دیواری، طرح، میزان کار بر روی کاغذ دیواری، برند، ابعاد و ضخامت آن بستگی دارد. قیمت این محصول از رولی 80 هزار تومان تا حدود 300 هزار تومان متفاوت است و کاربران می توانند متناسب با بودجه، کاغذ دیواری مورد نظر خود را انتخاب کنند.

کلام اخر

با این همه حسن و مزیت، کاغذ دیواری نانوون با هر رنج قیمتی می تواند مناسب باشد و هزینه های صرف شده با کیفیت عالی آن جبران می گردد. اگر در فکر استفاده از یک کاغذ دیواری خوب هستید که تا سال های طولانی و بدون از بین رفتن شکل و حالت، مانند روز اولش باشد، انتخاب کاغذ دیواری نانوون می تواند بهترین گزینه برای خرید باشد.

در سرانجامی این مطلب از ما تعدادی عکس و طرح کاغذ دیواری نانوون را برای شما عزیزان آماده نموده ایم و امیدواریم از دیدن آن ها لذت ببرید.

منبع: ساختمانچی
انتشار: 25 مهر 1399 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: 10az10.ir شناسه مطلب: 1307

به "نانوون, مدرن ترین نوع کاغذ دیواری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نانوون, مدرن ترین نوع کاغذ دیواری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید