مینی روبات یوزپلنگ معرفی گردید ، قابلیت پرش و دویدن با سرعت بالا

به گزارش مجله 10 از 10، موسسهMIT از جدیدترین مینی روبات خود موسوم به مینی روبات یوزپلنگ رونمایی کرد. این مینی روبات مجذوب کننده می تواند قابلیت های متعدد حرکتی را نشان دهد.

مینی روبات یوزپلنگ معرفی گردید ، قابلیت پرش و دویدن با سرعت بالا

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، این روزها روبات ها روندی صعودی را طی می نمایند و هر روز شاهد روبات هایی قدرتمند تر در حوزه طراحی و اجرا هستیم. موسسه MIT نیز یکی از بهترین موسسات در حوزه فراوری روبات ها است که اخیرا از نسل سوم روبات های یوزپلنگ خود موسوم به مینی روبات یوزپلنگ رونمایی نموده است.

شاید بتوان برجسته ترین ویژگی این روبات را توانایی ویژه روبات در حرکات دانست. این روبات به راحتی می پرد، حرکت می نماید و واکنش نشان می دهد. همانطور که اشاره شد، پیش از این نیز نسخه های بزرگ تری از این روبات رونمایی شده است، اما نکته مهم در مورد این یوزپلنگ مینیاتوری بودن و حرکات سریع و کاملش است.

این یوزپلنگ کوچک تنها 20 پوند وزن دارد (9 کیلوگرم) اما هنوز هم می تواند یک تعقیب نماینده حرفه ای و روباتی قوی تلقی گردد. برای مثال به راحتی لگد می زند، می پرد و واکنش نشان می دهد. این روبات حتی می تواند روی زمین غلت بزند.

این روبات چهارپا یک ژیمناستیک کار عالی است که می تواند سخت ترین حرکات را نیز انجام دهد. طراحی این مینی یوزپلنگ یادآور روبات تیم بوستون داینامیک موسوم به SpotMini است.

سرعت حرکت این مینی روبات مجذوب کننده تقریبا 2 برابر یک انسان معمولی است.

منبع: انتخاب
انتشار: 3 دی 1401 بروزرسانی: 3 دی 1401 گردآورنده: 10az10.ir شناسه مطلب: 2295

به "مینی روبات یوزپلنگ معرفی گردید ، قابلیت پرش و دویدن با سرعت بالا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مینی روبات یوزپلنگ معرفی گردید ، قابلیت پرش و دویدن با سرعت بالا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید