تور ارزان آلمان: مهاجرت تحصیلی به آلمان ، رؤیایی دل انگیز

به گزارش مجله 10 از 10، آلمان کشور زیبایی در قاره اروپاست که به اسم یکی از برترین مقاصد مهاجرتی به تعداد می رود.

تور ارزان آلمان: مهاجرت تحصیلی به آلمان ، رؤیایی دل انگیز

با تور ارزان آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ آلمان دیدن کنید.

هنگامی که به آلمان می روید، جاذبه های بسیاری همانند دروازه براندنبورگ، کلیسای جامع کلن، قلعه نوی شوان اشتاین، رودخانه راین، جنگل سیاه و … توجه شما را به خود جلب می نمایند. اما آیا تا به حال فکر نموده اید که در کشوری با اینهمه زیبایی، تحصیل کنید.

علاوه بر همه این جاذبه ها، آلمان کشوری مهاجر پذیر بوده که 16 استان دارد. تعداد افراد خارجی در آلمان که برای تحصیل این کشور را انتخاب می نمایند، هر سال به طور فزاینده ای رو به افزایش است. بیشتر دانشجویان بین المللی قبل از اینکه برای تحصیل به آلمان بیایند، باید در کنسولگری آلمان در کشور خود ویزای دانشجویی آلمان را دریافت نمایند.

بسته به کشوری که از آن مهاجرت نموده اید، ممکن است برای تحصیل در آلمان، احتیاج به ویزا داشته باشید یا از ارائه آن معاف باشید. اما به منظور مهاجرت به آلمان و برای اخذ اقامت بیشتر از 90 روز، مجبور به اخذ مجوز اقامت هستید. آلمان سیستم آموزشی بسیار خوبی دارد و دولت این کشور بودجه و امکانات مطلوبی را برای آموزش در نظر گرفته است. بنابراین اگر می خواهید در آلمان درس بخوانید و فارغ التحصیل یکی از دانشگاه های معتبر این کشور باشید، در ادامه این مطلب همراه ما باشید تا به کلی مهاجرت تحصیلی به آلمان و شرایط آن را برای شما توضیح دهیم.

تحصیل در آلمان با دریافت ویزای تحصیلی

برای تحصیل در آلمان، اگر که دوره تحصیلی شما حدبیشتر 3 ماه طول بکشد، به ویزای شینگن احتیاج دارید. اما برای تحصیلاتی که بیش از 3 ماه طول می کشد، باید ویزای ملی آلمان را دریافت کنید.

در صورتی که با ویزای ملی وارد آلمان می شوید، باید اقامت خود را با اخذ مجوز اقامت آلمان برای تحصیل در دفتر خانه تمدید کنید. شما باید این کار را در حالی انجام دهید که ویزایتان هنوز معتبر باشد.

اولین قدم در مهاجرت تحصیلی به آلمان، این است که بفهمید آیا برای تحصیل در آلمان به اسم دانشجوی بین المللی به ویزا احتیاج دارید یا خیر؟ اگر احتیاج دارید، که باید با توجه به طول و ماهیت مطالعات خود برنامه ریزی کنید و ببینید که چه نوع ویزایی احتیاج است. هنگامی که مهاجرت به آلمان را در پیش می گیرید، باید آنالیز کنید آیا به ویزای دانشجویی آلمان احتیاج دارید یا خیر.

انواع ویزای تحصیلی آلمان

ممکن است ویزای آلمان برای تحصیل در سطوح مختلف و مقاطع تحصیلی گوناگون برای شما صادر شود. به طور کلی سه نوع ویزای دانشجویی آلمان وجود دارد که عبارتند از:

  1. ویزای دانشجویی آلمان

این ویزای دانشجویی استاندارد، برای دانشجویان بین المللی بوده که در دانشگاه های آلمان پذیرفته شده اند و آماده آغاز تحصیل خود هستند.

  1. ویزای متقاضی دانشجویی آلمان

در صورت احتیاج به حضور در آلمان برای پذیرش دانشگاه، به این ویزا احتیاج دارید. این ویزا به شما اجازه تحصیل در آلمان را نمی دهد و فقط برای فرآیند درخواست دانشگاه های معتبر کاربرد دارد.

  1. ویزای دوره زبان آلمانی

برای تحصیل در دوره زبان آلمانی در آلمان باید این نوع ویزا را تهیه کنید. البته شرایط اخذ ویزای دانشجویی آلمان از هر نوعی که باشد، احتیاج به ارائه مدارکی دارد که در ادامه به شما خواهیم گفت.

مدارک مورد احتیاج برای ارائه درخواست ویزای تحصیلی آلمان

  • تکمیل فرم درخواست ویزای ملی، همراه با امضا
  • پاسپورت ملی معتبر
  • دو فتوکپی از گذرنامه معتبر
  • گواهی تولد
  • گواهی ازدواج (در صورت وجود)
  • گواهی تولد فرزند (در صورت وجود)
  • چند قطعه عکس برای گذرنامه
  • فتوکپی عناوین قبلی اقامت آلمان (در صورت وجود)
  • اثبات تمکن اقتصادی لازم
  • گواهی اعطای بورس تحصیلی
  • تضمین بانکی به وسیله یک بانک شناخته شده آلمانی
  • مدرک پذیرش دانشگاه
  • مدرک پذیرش مشروط دانشگاه
  • تأیید پذیرش به اسم متقاضی
  • اثبات پرداخت هزینه دوره زبان همراه با محل تأیید شده در دوره
  • مدارکی از تحصیلات قبلی شما
  • اصل گواهی ترک تحصیل
  • مدرک تحصیلی
  • بیمه درمانی دانشجویی
  • مدرک ورودی دانشگاه
  • گواهی تسلط به زبان آلمانی یا انگلیسی

مراحل درخواست ویزای دانشجویی آلمان چگونه است؟

شما باید ابتدا نزدیکترین سفارت یا کنسولگری آلمان را در محل زندگی خود پیدا کنید. سپس باید برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص شرایط و مشخص وقت ویزا از آن ها سؤال کنید. همه نمایندگی های رسمی آلمان در سایر کشورها دارای وب سایت رسمی و اطلاعات تماس هستند.

بعد از مشخص وقت ویزا، باید با رعایت مراحل توضیح داده شده در وب سایت رسمی سفارت آلمان برای انجام مصاحبه ویزای دانشجویی حاضر شوید. سپس باید همه مدارک درخواست ویزا را آماده کنید. پس از تأیید تاریخ قرار دیدار ویزا، باید همه اسناد خود را هم مجدداً آنالیز کنید تا مطمئن شوید همه مدارک شما کامل هستند.

برای مصاحبه ویزا باید آماده شوید و هزینه درخواست ویزا (60.00 یورو - 75.00 یورو) را بپردازید و هنگام انجام مصاحبه ویزا، برگه تأیید پرداخت را با خود داشته باشید. توجه داشته باشید که اگر ویزای شما رد شود، این هزینه به شما باز نمی شود. بعلاوه دقت داشته باشید که برترین زمان برای درخواست ویزای دانشجویی آلمان، بلافاصله پس از دریافت نامه پذیرش دانشگاه و تأمین بودجه لازم برای زندگی و تحصیل در آلمان است. یکی از موارد اثبات تمکن اقتصادی لازم، داشتن مبلغ 10،332 یورو در حساب بانکی به صورت مسدود شده قبل از درخواست ویزای دانشجویی آلمان است. زمان پردازش ویزای دانشجویی آلمان هم به طور میانه، 25 روز طول می کشد.

تحصیل در آلمان به یاری حرفه ای ها

اگر می خواهید به راحتی و بدون کوچکترین دردسری به آلمان مهاجرت کنید و بتوانید تحصیلات خاطره انگیزی را در این کشور داشته باشید، می توانید از افراد حرفه ای و وکلای برجسته موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان ایرانیان یاری بگیرید. این موسسه چندین سال سابقه در امور مهاجرتی مختلف دارد و همه مراجعین آن، رضایت خاطر کامل از خدمات ارائه شده این موسسه را دارند. حتی می توانید بعد از گذراندن دوره تحصیل در آلمان، پیروز به اخذ تابعیت آلمان و حتی شهروندی این کشور شوید.

منبع: atiyeafarinan.com

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 20 مهر 1400 بروزرسانی: 20 مهر 1400 گردآورنده: 10az10.ir شناسه مطلب: 1933

به "تور ارزان آلمان: مهاجرت تحصیلی به آلمان ، رؤیایی دل انگیز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان آلمان: مهاجرت تحصیلی به آلمان ، رؤیایی دل انگیز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید