منطقه آزاد کیش به عضویت سازمان جهانی گردشگری عایدی

به گزارش مجله 10 از 10، در صد و نهمین نشست شورای اجرایی سازمان جهانی گردشگری، سازمان منطقه آزاد کیش به عنوان عضو سازمان جهانی گردشگری، وابسته به سازمان ملل متحد پذیرفته شد.

منطقه آزاد کیش به عضویت سازمان جهانی گردشگری عایدی

علیرضا قائدیان معاون گردشگری منطقه آزاد کیش با اعلام این خبر اعلام کرد که در تاریخ 31 اکتبر و در شهر منامه در صد و نهمین نشست شورای اجرایی سازمان دنیای گردشگری بحرین، عضویت این منطقه به عنوان اولین منطقه آزاد تجاری- صنعتی از جمهوری اسلامی ایران به تصویب رسید.

عضویت در سازمان UNWTO اتفاقی ارزشمند است که ضمن ایجاد فرصت تعامل بین المللی در بخش گردشگری امکان دسترسی به آخرین دستاوردهای تحقیقات استراتژیک دنیای را نیز فراهم می نماید.

سازمان دنیای گردشگری به عنوان آژانس تخصصی سازمان ملل متحد مسؤلیت ترویج و تبلیغ گردشگری پایدار و مسئولانه را در سراسر دنیا به عهده دارد.

اعضای سازمان دنیای گردشگری به عنوان اعضاء اصلی 156 کشور، 6 عضو پیوسته و حدود 500 عضو وابسته از بخش های خصوصی، موسسات آموزشی، مقامات محلی و انجمن های گردشگری است.

به گفته علیرضا قائدیان عضویت سازمان منطقه آزاد کیش در سازمان دنیای گردشگری به عنوان مجموعه ای متشکل از خطوط هوایی، دریایی، مراکز اقامتی، دفاتر خدمات مسافرتی، موسسات آموزشی و غیره می تواند در عرصه بین الملل ره آورد بسیاری را به همراه داشته باشد.

وی از دیگر مزیت های عضویت در سازمان دنیای گردشگری به تبادل آمار گردشگری کلیه کشورهای عضو، بهره مندی از یاری های فنی و مشورتی سازمان دنیای گردشگری، استفاده از پلتفرم بین المللی UNWTO جهت ایجاد تعامل با بخش های دولتی و خصوصی دست اندرکار صنعت گردشگری از سراسر دنیا، دسترسی به کتابخانه الکترونیک و تبادل تجربیات پیروز با کلیه اعضاء وابسته آن سازمان اشاره نمود.

قائدیان در ادامه افزود:

از 5 ماه گذشته اقدامات اجرایی برای عضویت در این سازمان بین المللی بر اساس راهبردهای تدوینی در حوزه گردشگری به وسیله مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش انجام شد و پس از مکاتبات و ارسال اسناد و مدارک مرتبط، و تائید دبیرکل سازمان دنیای گردشگری، موضوع برای تصویب به صد و نهمین شورای اجرایی آن سازمان ارجاع شد.

معاون گردشگری منطقه آزاد کیش شرح داد در نشست مذکور پس از آنالیز سوابق و اسناد هر یک از کاندیداهای عضویت، موضوع به رای گیری گذاشته شد و با رای قاطع کلیه اعضا، عضویت سازمان منطقه آزاد کیش در سازمان دنیای گردشگری ملل متحد به تصویب نهایی رسید.

جزیره کیش با 91 کیلومتر مربع مساحت و بیش از 37 هزار جمعیت و به عنوان قطب گردشگری در 18 کیلومتری استان هرمزگان و در میان آب های نیلگون خلیج فارس واقع شده است.

منبع: کجارو / ایرنا
انتشار: 29 فروردین 1401 بروزرسانی: 29 فروردین 1401 گردآورنده: 10az10.ir شناسه مطلب: 2128

به "منطقه آزاد کیش به عضویت سازمان جهانی گردشگری عایدی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "منطقه آزاد کیش به عضویت سازمان جهانی گردشگری عایدی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید