مقایسه چری آریزو 5 لاکچری دنده ای با چند خودروی هم رده

به گزارش مجله 10 از 10، چری آریزو 5 لاکچری دنده ای در مدل های 1395 تا 1397 در بازار موجود است. بی وای دی F3 دنده ای، دنا پلاس تنفس طبیعی، رنو تندر 90 پلاس دنده ای و برلیانس H330 دنده ای را می توان رقبای اصلی چری آریزو 5 لاکچری دنده ای دانست، اما سه خودروی دیگر هم هستند که در این رده قیمتی با این تیپ آریزو 5 رقابت می نمایند. در این مطلب قصد داریم به مقایسه چری آریزو 5 لاکچری دنده ای با چانگان CS35 مونتاژ و ساندرو استپ وی اتوماتیک و بسترن B30 اتوماتیک بپردازیم و مشخصات آریزو 5 را با هر یک از این خودروها قیاس کنیم.

مقایسه چری آریزو 5 لاکچری دنده ای با چند خودروی هم رده

مقایسه چری آریزو 5 لاکچری دنده ای با چانگان CS35 مونتاژ

کراس اوور کوچک چانگان CS35 رقیب قابل توجه ای برای سدان کامپکتی مثل چری آریزو 5 لاکچری دنده ای است. به ویژه که از بعضی جهات مزیت هایی هم دارد. در نتیجه بعید نیست بعضی یک کراس اوور اتوماتیک را به یک سدان دنده ای ترجیح بدهند.

با مقایسه چری آریزو 5 لاکچری دنده ای با چانگان CS35 مونتاژ درمی یابیم که موتور 1600 سی سی CS35 کمی عظیم تر از موتور 1500 سی سی آریزو 5 است و قدرتی معادل 123 اسب بخار فراوری می نماید که 7 واحد بیش تر از آریزو است. بااین حال، چانگان به خاطر استفاده از جعبه دنده اتوماتیک از شتاب اولیه کم تری نسبت به آریزو برخوردار است و مصرف سوخت بیش تری هم دارد.

جالب است که چانگان با وجود این که در گروه کراس اوورها طبقه بندی می گردد نزدیک به 40 سانتی متر کوتاه تر از آریزو است و عرض دو خودرو تقریباً یکسان است، اما چانگان در ارتفاع نزدیک 20 سانتی متر بلندتر است و 85 کیلوگرم هم سبک تر از آریزو است. باک چانگان 4 لیتر هم بیش تر بنزین می گیرد. چانگان تایرهای عظیم تری دارد و از تایر 17R50/215 در مقابل تایر 16R55/205 آریزو سود می برد.

از دیگر مزایای چانگان CS35 نسبت به چری آریزو 5 لاکچری دنده ای، می توان به فرمان برقی قابل تنظیم این خودرو که به سرعت حساس است، ترمز کمکی، دو کیسه هوای بیش تر (کیسه هواهای کناری)، کمربند ایمنی پیش کشنده، نمایش گر 8 اینچی لمسی، چراغ های اتولایت و مه شکن جلو، روکش چرم جایگاه ها، آینه کناری تاشوی برقی، سان روف و شیشه دودی عقب اشاره نمود.

مقایسه چری آریزو 5 لاکچری دنده ای با ساندرو استپ وی اتوماتیک

ساندرو استپ وی اتوماتیک اگرچه مثل چانگان CS35 از موتور 1600 سی سی بهره می برد، اما قدرت این پیشرانه از موتور 1500 سی سی چری آریزو 5 لاکچری دنده ای هم کم تر است. با وجود اتوماتیک بودن جعبه دنده ساندرو استپ وی، شتاب اولیه قابل قبول و قابل رقابتی با آریزو 5 دارد.

با مقایسه چری آریزو 5 لاکچری دنده ای با ساندرو استپ وی اتوماتیک می توانیم به صراحت بگوییم که این دو خودرو از نظر مصرف سوخت هم تفاوت چندانی با هم ندارند. ساندرو استپ وی هم با وجود این که در کلاس خودروهای کراس اوور کوچک طبقه بندی شده، نزدیک به نیم متر در طول و 6 سانتی متر در عرض از آریزو 5 کوچک تر است و فقط در ارتفاع حدود 10 سانتی متر بلندتر است. ساندرو نزدیک به 160 کیلوگرم هم وزن کم تری از آریزو 5 دارد و از تایرهای کوچک تر 15R65/185 بهره می برد.

از مزایای ساندرو استپ وی اتوماتیک نسبت به چری آریزو 5 لاکچری دنده ای، می توان از وجود دکمه ضد لغزش خودرو، چراغ مه شکن جلو و گرم کن آینه کناری نام برد. درعوض، در آریزو 5 امکاناتی مثل کروز کنترل، روکش چرم فرمان، سنسور عقب و چراغ روز وجود دارد که ساندرو استپ وی فاقد آن است.

مقایسه چری آریزو 5 با بسترن B30 اتوماتیک

نوبتی هم باشد، نوبت مقایسه چری آریزو 5 لاکچری دنده ای با بسترن B30 اتوماتیک است. پیشرانه بسترن B30 اتوماتیک، حجم و قدرت مشابه موتور رنو ساندرو استپ وی اتوماتیک دارد، اما شتابش کم تر است؛ بااین حال، بسترن با مصرف ترکیبی کم تر از 7 لیتر در 100 کیلومتر کم مصرف تر از همه این خودروهاست. تفاوت اصلی بسترن B30 اتوماتیک، در جعبه دنده 6 دنده اتوماتیک با حالت اسپرت آن است.

در مقایسه ابعاد بسترن B30 اتوماتیک و چری آریزو 5 لاکچری دنده ای درمی یابیم که بسترن در طول نزدیک به 10 سانتی متر عظیم تر است، اما تفاوت دو خودرو در عرض و ارتفاع کم تر از 2 سانتی متر است. بااین وجود، بسترن 85 کیلوگرم سبک تر است.

از سوی دیگر بسترن B30 اتوماتیک دارای امکاناتی نظیر کنترل ایستایی در سربالایی، کنترل کشش، کنترل پایداری، فرمان برقی حساس به سرعت، ترمز کمکی، کمربند ایمنی پیش کشنده، نمایش گر 7 اینچی لمسی، نشان گر صفحه کیلومتر، نمایش خطوط کمکی پارک با حرکت فرمان همراه با نویگیشن و دوربین عقب، چراغ های اتولایت و مه شکن جلو، گرم کن آینه کناری و سان روف است.

درباره مقایسه چری آریزو 5 لاکچری دنده ای بیشتر بخوانید:

  • معرفی چری آریزو 5 لاکچری دنده ای و آنالیز بازار ایران
  • تجربه رانندگی با چری آریزو 5 لاکچری دنده ای
منبع: دیوار
انتشار: 20 شهریور 1399 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: 10az10.ir شناسه مطلب: 1232

به "مقایسه چری آریزو 5 لاکچری دنده ای با چند خودروی هم رده" امتیاز دهید

1 کاربر به "مقایسه چری آریزو 5 لاکچری دنده ای با چند خودروی هم رده" امتیاز داده است | 3 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقایسه چری آریزو 5 لاکچری دنده ای با چند خودروی هم رده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید