معرفی شماری از برترین سایتهای اسنورکلینگ در کیش (طراحی سایت)

به گزارش مجله 10 از 10، یکی از سرگرمیات جالب در جزیره کیش، اسنورکلینگ بوده که به شما این امکان را می دهد که انواع حیوانات و گیاهان و بطور کلی حیات دریایی را در زیر آب مشاهده کنید. این ورزش برای افرادی که عاشق دنیای زیر آب هستند، سرگرمی فوق العاده جذابی بشمار می آید و خطری ندارد. با ما در مقاله برترین سایتهای اسنورکلینگ در کیش همراه شوید تا شما را با شماری از مشهورترین سایتهای اسنورکلینگ در کیش آشنا نماییم.

معرفی شماری از برترین سایتهای اسنورکلینگ در کیش (طراحی سایت)

جهت دریافت مشاوره خدمات طراحی سایت از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا توسعه وبسایت های حرفه ای را با بهترین قیمت از نماشو بخواهید.

آیا برای اسنورکلینگ به آموزشی خاص احتیاج داریم؟

این کار به آموزش احتیاج ندارد و همین که قادر باشید شنا کنید، می توانید اسنورکلینگ را انجام دهید. در واقع، در این ورزش شما باید به یاری لوله ای که یک سمت آن به بیرون است، نفس بکشید و اکسیژن مورد احتیاج خود را دریافت نمایید. شما می توانید فقط با چند دقیقه تمرین نحوه کار با آن را فرا بگیرید. البته، اگر بار اولی است که این کار را انجام می دهید، به شما پیشنهاد می کنیم که از یک فرد بخواهید تا نکات لازم و دستورالعمل ها را به شما آموزش دهد. پس از آن می توانید اسنورکلینگ را با خیال راحت امتحان نموده و نهایت لذت را ببرید.

شما می توانید از راهنماهای تور و افرادی که کارشان اجاره دادن تجهیزات اسنورکلینگ است، یاری و هدایت بگیرید. هرچند انجام این سرگرمی هیجان انگیز به صورت انفرادی امکان پذیر است، اما انجام آن به شکل گروهی و با دوستان می تواند بسیار لذت بخش تر باشد. در واقع، انجام اسنورکلینگ به همراه گروه دو مزیت ویژه دارد: اولین مزیت آن، این است که درجه امنیتتان را بالاتر میبرد و دیگر اینکه، نسبت به حالت انفرادی سرگرم کننده تر است.

در خصوص اسنورکلینگ بیشتر بدانیم

یکی از ورزش هایی که امروزه در میان بیشتر مردم جا افتاده، اسنورکلینگ نام دارد. این ورزش هم در سطح حرفه ای و هم به قصد سرگرمی انجام می گردد. اسنورکلینگ را میتوان در جاهایی که دریاچه های کم عمق، اقیانوس و دریا وجود دارد، انجام داد. نکته مهمی که در اینجا باید به آن اشاره داشته باشیم، این است که این ورزش و سرگرمی هیجان انگیز با غواصی کاملا فرق دارد. در واقع، میتوان گفت شما در اسنورکلینگ در سطح آب هستید و چندان به منطقه ها عمیق نمی روید.

سایت های اسنورکلینگ در کیش

کشتی داما

یکی از برترین سایتهای اسنورکلینگ در کیش، کشتی داما بوده که برای افراد حرفه ای و مبتدی مناسب ترین گزینه بشمار می آید. این سایت در حوالی یک کشتی باربری سنگالی واقع شده و در این سایت امکان تماشای انواع سنگسر، اژدر ماهیان، خفاش ماهیان، سرخو و باراکودا وجود دارد. کشتی باربری سنگالی در عمق 33 متری آبهای جنوب شرق جزیره بوده و در عمق 30 متری نیز پروانه کشتی وجود دارد که برای عکاسی بسیار مجذوب کننده هست.

بیگ کورال و ژوراسیک پارک

یکی دیگر از مشهورترین سایتهای اسنورکلینگ در کیش، سایت بیگ کورال و ژوراسیک پارک بوده که برای عکاسی ماکرو، نایت دایو و ورزش اسنورکلینگ مناسب ترین گزینه است. این دو سایت در هنگام پدیده جزر و مد عمق های متفاوتی دارند. به عنوان مثال، در هنگام جذر کامل عمق آن کمتر از 5 متر است اما در صورتی که مد کامل اتفاق افتد، عمق آن چیزی بیشتر از 6 تا 8 متر می گردد. در این دو سایت امکان مشاهده انواع سافت کورال، اژدر ماهی، مرجان های طبقاتی و مغزی، موری ایل، انواع لابستر و لاکپشت های پوزه عقابی و پشت سبز وجود دارد. علاوه بر آن، شما می توانید از تماشای دلقک و ریف شارک، استون فیش، جراح، سفره ماهی، باراکودا، هامور، تون، اسکورییون و ساردین هم نهایت لذت را ببرید.

دشت ستاره ها

در جنوب کیش، یکی از بی مثال ترین سایت های غواصی به نام دشت ستاره ها واقع شد. در این مکان دست نخورده و بکر می توانید ستاره های دریایی، شیر ماهی، دسته های جاش، لاکپشت و انواع مختلفی از سفره ماهیان را تماشا کنید. این سایت غواصی در منطقه ای کمی دورتر از جزیره کیش نهاده شده و معمولا افراد کمی به آنجا می روند. بستر شنی این سایت 16 متر عمق دارد و حتی، گاهی اوقات می توانید کوسه های بلک تیپ را در این قسمت از آب ببینید.

کشتی یونانی

یکی دیگر از برترین سایتهای اسنورکلینگ در کیش، کشتی یونانی است. نکته مهمی که در خصوص این سایت وجود دارد، این است که کشتی یونانی برای افراد مبتدی چندان مناسب نیست. در واقع، بهتر است غواصان حرفه ای و کسانی که به صورت تخصصی اسنورکلینگ را دنبال می کنند، به این سایت مراجعه کنند. با یاری اسنورکلینگ به راحتی میتوان عمق 4 تا 5 متر از آب را تماشا کرد و لذت برد. پروانه این کشتی در عمق 8 متری زیر آب واقع شده است که معمولا متخصصان کشتی های غرق شده و غواصان حرفه ای از این قسمت تماشا می کنند.

بیشتر بخوانیدکشتی یونانی جزیره کیش | کشتی به گل نشسته ای که عزیز شد

ساترن کرک

این سایت که آن را با نام شکاف جنوبی می شناسند، برای افرادی که بطور حرفه ای غواصی را دنبال می کنند، گزینه بسیار مناسبی بشمار می آید. سایت ساترن کرک در واقع یک شکاف 22 متری دارد و در منطقه ای دورتر از جزیره واقع شد. در ساترن کرک افراد می توانید از تماشای خفاش ماهیان، بلک تیپ و دسته های بزرگ باراکودا لذت ببرید. امکان دسترسی به این سایت به وسیله مراکز غواصی که در سطح جزیره کیش موجود بوده، وجود دارد. بعلاوه، شما باید به وسیله قایق خود را به ساترن کرک برسانید.

سایت سمبارون

این مورد از مشهورترین سایتهای اسنورکلینگ در کیش برای فعالیتهایی نظیر نایت دایو، غواصی حرفه ای و اسنورکلینگ مناسب ترین گزینه بشمار می آید. سمبارون در واقع یک سایت مرجانی در غرب جزیره کیش بوده، چیزی حدود 10 تا 12 متر عمق دارد و فاصله آن تا هندورابی به هفت کیلومتر می رسد. جزیره کیش نیز در فاصله 10 کیلومتری از این سایت نهاده شد. با استفاده از قایق های موجود در بندرگاه کیش امکان دسترسی به سایت سمبارون وجود دارد. برای بازگشت نیز می توانید از بندرگاه هندورابی به جزیره برسید.

تفاوت اساسی غواصی با اسنورکلینگ

در غواصی افراد آموزش دیده لباسهای مناسبی می پوشند و با همراه داشتن کپسول اکسیژن در محیط زیر آب گشت و گذار می کنند. در غواصی فرد به نقاط عمیق تری در زیر آب می رود اما در اسنورکلینگ اینگونه نیست. اسنورکلینگ به معنای گشت و گذار در زیر آب است اما از آنجایی که فرد در سطح آب حضور دارد، لازم نیست که کپسول اکسیژن را با خود به همراه داشته باشد. در واقع، اینطور میتوان گفت که در اسنورکلینگ فرد به منطقه ها کم عمق آب می رود و می تواند حیات آبی موجود در این عمق را مشاهده کند.

در اسنورکلینگ فرد به یاری لوله ای که یک طرف آن به سمت بیرون از آب واقع شده است، اکسیژن مورد احتیاجش را تامین می نماید. یکی از تفاوت های اصلی اسنورکلینگ با غواصی در این است که در غواصی فرد به منطقه ها عمیق تری در دنیای زیر آب دسترسی دارد و مطمئناً هیجان بیشتری را تجربه می نماید اما در اسنورکلینگ فرد در آبهای کم عمق به گشت و گذار می پردازد و نمی تواند به منطقه ها عمیق تر دسترسی داشته باشد.

منبع: همگردی
انتشار: 10 بهمن 1401 بروزرسانی: 10 بهمن 1401 گردآورنده: 10az10.ir شناسه مطلب: 2316

به "معرفی شماری از برترین سایتهای اسنورکلینگ در کیش (طراحی سایت)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی شماری از برترین سایتهای اسنورکلینگ در کیش (طراحی سایت)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید