مالیات نو برای خریداران سایپا

به گزارش مجله 10 از 10، به گزارش خبرنگاران، هفته گذشته معاون سازمان امورمالیاتی اعلام نموده بود از کارخانه های سازنده و یا مونتاژ کننده داخلی و یا واردکنندگان خودرو در نخستین انتقال به خریداران مالیات دریافت می گردد و این طرح برای اولین بار از سوی شرکت سایپا به اجرا درآمده است.

مالیات نو برای خریداران سایپا

به نقل از اقتصادآنلاین، در فضای مجازی تصاویری منتشر شد که نشان می داد مشارکت نمایندگان در طرح فروش نقدی خودروی پادرا پلاس سایپا، بند هزینه ای جدیدی را باید متقبل شوند و آن مالیات نقل و انتقال خودرو است. جماران در همین زمینه نوشته است که اولین فروش خودروسازان با احتساب یک درصد هزینه مالیات نقل و انتقال، برای اولین بار از سوی شرکت سایپا اجرایی شده است.

هفته گذشته معاون سازمان امورمالیاتی اعلام نموده بود: از کارخانه های سازنده و یا مونتاژ نماینده داخلی و یا واردنمایندگان خودرو در نخستین انتقال به خریداران مالیات دریافت می گردد و این طرح برای اولین بار از سوی شرکت سایپا به اجرا درآمده است.

محمد مسیحی اضافه کرد: بر اساس قانون دائمی مالیات بر ارزش اضافه کرده، اولین انتقال خودرو از کارخانه های سازنده و یا وصل نماینده قطعات پیش ساخته (مونتاژ نماینده) داخلی و یا واردنمایندگان (نمایندگی های رسمی شرکت های خارجی) به خریداران، مشمول پرداخت مالیات نقل و انتقال است.

او گفت: با توجه به اجرای قانون دائمی مالیات بر ارزش اضافه کرده مصوب 1400/3/2 از تاریخ 1400/10/13 و بر اساس تبصره (2) ماده (30) قانون مذکور، اولین انتقال خودرو از کارخانه های سازنده و یا وصل نماینده قطعات پیش ساخته (مونتاژ نماینده) داخلی و یا واردنمایندگان (نمایندگی های رسمی شرکت های خارجی) به خریداران و بعلاوه هرگونه انتقال به صورت صلح و هبه به نفع دولت مشمول پرداخت مالیات نقل و انتقال موضوع این ماده می گردد.

مسیحی اضافه کرد: واردنمایندگان و کارخانه های سازنده و مونتاژ نماینده انواع خودرو، ضرورت دارد از تاریخ اجرای قانون یاد شده نسبت به پرداخت مالیات نقل و انتقال موضوع این ماده بر اساس ماخذ مذکور در تبصره (1) ماده (28) قانون موصوف، به نرخ یک درصد برای انواع خودرو های فراوری داخل و دو درصد برای انواع خودرو های وارداتی اقدام نمایند.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 7 اسفند 1400 بروزرسانی: 7 اسفند 1400 گردآورنده: 10az10.ir شناسه مطلب: 2084

به "مالیات نو برای خریداران سایپا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مالیات نو برای خریداران سایپا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید