فیلم چشمان مار مقدمات تقابل او با سایه طوفان را پایه ریزی می کند

به گزارش مجله 10 از 10، پایان فیلم چشمان مار: ریشه های جی آی جو، مقدمات پیوستن این جنگجوی قهرمان به تیم جی آی جو را فراهم می کند و علاوه بر آن، منجر به درگیر شدن سایه طوفان (اندرو کوجی) در فیلم جی آی جو در برابر کبرا می شود.

فیلم چشمان مار مقدمات تقابل او با سایه طوفان را پایه ریزی می کند

هشدار: در این متن داستان فیلم چشمان مار: ریشه های جی آی جو (Snake Eyes: G.I. Joe Origins) لو می رود

چشمان مار یک فیلم بازسازی شده است که هیچ ارتباطی با فیلم جی آی جو: ظهور کبرا در سال 2009 و جی آی جو: تلافی در سال 2013 ندارد. بدیهی است که عوامل پروژه امیدوار هستند تا چشمان مار دوباره سری فیلم های جی آی جو را زنده کند اما تمرکز اصلی آن بررسی ریشه های چشمان مار و پرداختن به رابطه محبت آمیز (بهتر است بگوییم دشمنانه) او با برادر خونی اش، سایه طوفان است.

شرور اصلی فیلم ، رهبر گروه یاکوزا، کنتا (تاکهیرو هیرا) است که با استفاده از چشمان مار یک نیروی قدرتمند متعلق به قبیله نینجاهای آرشیکیج به نام گوهر آفتاب را به دست آورد. این سنگ فضایی با انرژی خورشیدی، به صاحبش قدرت یک ستاره را می دهد و او را قادر می سازد هر چیزی را که در راستاش است بسوزاند. کنتا از گوهر برای حمله به قلعه آرشیکیج استفاده کرد و بسکمک از نینجاها را به نام انتقام اخراج از قبیله کشت. چشمان مار، سایه طوفان، رییس امنیت آرشیکیج، آکیو (هاروکا آبه)، استاد نابینا (پیتر منسا)، استاد سرسخت (ایکو اوایس) و سن، رهبر قبیله آرشیکیج (اری ایشیدا) به اسکارلت (سامارا بافی) پیوستند تا کنتا را متوقف کنند و گوهر را پس بگیرند. حتی مأمور کبرا، بارونس (اورسولا کوربرو) به طور موقت به آن ها پیوست، زیرا کنتا به او خیانت کرده بود. او خیلی زود پیمان خود را شکست، حتی با وجود اینکه قصد داشت گوهر آفتاب را برای کبرا به دست آورد.

مرگ کنتا با عدالت همراه بود، زیرا وی از طریق آناکونداهای غول پیکر که در زیر قلعه آرشیکیج زندگی می کردند، بلعیده شد. کنتا هرگز با سه چالش جنگجو روبرو نشد. او به دلیل تلاش برای قتل سایه طوفان به منظور گرفتن جایگاه رهبری، از قبیله اخراج شده بود. در همین حال، چشمان مار دو دل بود، زیرا مخفیانه برای کنتا کار می کرد و برای سرقت گوهر آفتاب به او کمک کرده بود. خاتمه وی حقیقت را درباره اینکه واقعا چه کسی است، گفت. آناکونداها از خون او گذشتند اما به هر حال کنتا را از بین بردند.

خیانت چشمان مار به این معنا بود که او نمی تواند به آرشیکیج بپیوندد. با این حال، نینجاها عذرخواهی وی را پذیرفتند و او را مأمور یافتن سایه طوفان کردند که عهد خود را شکسته بود و از قدرت گوهر آفتاب در برابر کنتا استفاده کرده بود. در همین حال، تیم جی آی جو همچنان خواهان استفاده از مهارت های چشمان مار بودند و روابط خودشان با پدر او را فاش کردند. همه این ها مقدمه ماجراجویی و درگیری دیگری بین چشمان مار و سایه طوفان در فیلم جی آی جو در برابر کبرا است.

چرا تیم جی آی جو، چشمان مار را می خواهد - آیا او به آن ها خواهد پیوست؟

انگیزه چشمان مار در کل زندگی، یافتن مردی بود که پدرش (استیون آلریک) را 20 سال پیش کشت که بعدا معلوم شد قاتل، یکی از اعضای کبرا به نام آگوستین (ساموئل فینزی) است. در خاتمه فیلم، اسکارلت با بازی سامارا ویوینگ پرونده ای را برای چشمان مار می آورد و به او می گوید که فرمانده اش، ژنرال جو کلتون از چشمان مار می خواهد تا آن را ببیند. در این پرونده مشخص شد که پدر چشمان مار یکی از اعضای جی آی جو بود که در طی یک مأموریت مخفی به نام عملیات برادسورد از طریق کبرا کشته شد. اسکارلت پیشنهاد کالتون را مبنی بر اینکه چشمان مار باید جایگزین پدرش در تیم شود، به او گفت اما چشمان مار قبول نکرد. در عوض، لباس مشکی و آشنای خود را که آکیکو به او داده بود می پوشد تا در پی سایه طوفان برود. در این لحظه او هیچ تمایلی برای پیوستن به تیم جی آی جو نشان نمی دهد.

ژنرال جو کلتون همان فرد اصلی جی آی جو است که فیلم براساس این شخصیت ساخته شد و در فیلم جی آی جو: تلافی، بروس ویلیس نقش او را بازی می کرد. او در این فیلم به نام رهبر جی آی جو معرفی می شود. پیش از این، این مقام را ژنرال هاوک در سری انیمیشن های دهه 80 میلادی و کمیک های کلاسیک مارول که از طریق لری هما نوشته شده بود، در اختیار داشت. این فیلم دارای پیچ و تاب زیادی است که موضوع چشمان مار را در قالب یک مسئله خانوادگی و شخصی مطرح می کند اما با سؤالات منطقی زیادی همراه است، زیرا این نسخه از چشمان مار هیچ سابقه نظامی ندارد و هرگز در نیروهای جنگی خدمت نکرده است. اگر دنباله ای برای این اثر ساخته شود، او می تواند به نام یک فرد متخصص به تیم جی آی جو بپیوندد.

چرا کبرا سایه طوفان را استخدام کرد

در صحنه پس از تیتراژ فیلم، بارونس در هواپیمای شخصی سایه طوفان ظاهر می شود و عضویت در کبرا را به او پیشنهاد می دهد و به او می گوید که از این طریق می تواند از قبیله آرشیکیج انتقام بگیرد. به دلایلی که هنوز افشا نشده است، کبرا خواهان کنترل و رهبری ژاپن است و این به معنی حذف آرشیکیج است. کبرا از سلاح ها و امکانات یاکوزا بهره می برد اما علاوه بر آن، گوهر آفتاب را هم می خواست. گوهر در خاتمه فیلم در قلعه آرشیکیج قرار گرفت اما قابل تصور است که بارونس می تواند از سایه طوفان بخواهد تا آن را بدزدد و به نام بخشی از نیروهای خونی قبیله به راحتی وارد قلعه شود و آن را به دست آورد.

بدیهی است که تامی آرشیکیج معروف به سایه طوفان، یک عضو ارزشمند برای کبرا است و از کنتا که به محض دستیابی به گوهر، به بارونس خیانت کرد، ارزش بیشتری دارد. سایه طوفان مانند کنتا روابط خود را با آرشیکیج قطع کرد اما او یک جنگجوی ماهر، قدرتمند و مدبر با افتخاراتی بیشتر از کنتا بود. البته سایه طوفان از گذشته عضوی از کبرا بوده است و در فیلم مشخص می شود که چرا او به این گروه تروریستی پیوسته که قصد تسلط بر جهان را دارد. گوهر آفتاب از نوع سلاح های فوق العاده ای است که کبرا در دهه 80 میلادی در سری انیمیشن های جی آی جو از آن استفاده می کرد، مانند دستگاه توده ای و سلطه گر هوایی. ممکن است گوهر آفتاب بخشی از سلاح بزرگ کبری باشد که می تواند در دنباله این فیلم رونمایی شود.

چه کسی آدم خوب واقعی است؟ چشمان مار یا سایه طوفان

مجذوب کننده ترین جنبه فیلم این است که سایه طوفان به نام مردی بهتر از چشمان مار نشان داده می شود که یک آدم شرور است. البته گاهی اوقات حضور او با کمی اغراق همراه است. در آغاز فیلم، چشمان مار زندگی سایه طوفان را نجات داد اما مشخص شد که این یک نیرنگ برای جلب اعتماد او و ورود به قلعه آرشیکیج بود. چشمان مار در تمام مدت با کنتا کار می کرد، زیرا آن ها یک توافقنامه داشتند که چشمان مار، گوهر را بدزدد و کنتا مردی را که پدرش را کشته بود به او تحویل بدهد. چشمان مار طبق گفته های اولیه خودش عمل کرد و به جای انتقام از آگوستین، او را نکشت اما آیا تغییر ذهنیت او و کشتن کنتا، صدمات وی به آرشیکیج را جبران کرد؟ این تغییر موضع ناگهانی، خیلی قانع کننده و منطقی نیست.

در همین حال، سایه طوفان یک شخصیت تراژیک در فیلم است که از طریق برادر خونی که به او اعتماد داشت و سپس از طریق خانواده خودش مورد ظلم واقع شد. او پس از ترک قبیله به دلیل عدم پیروزیت در رسیدن به رهبری آرشیکیج، تبدیل به یک فرد ولگرد می شود. او از قدرت گوهر آفتاب در برابر کنتا استفاده کرد و عهد مقدس آرشیکیج را شکست. آن ها معتقد بودند که باید فقط از گوهر محافظت کنند و هرگز از قدرت آن استفاده نکنند. سایه طوفان با وجود استفاده از گوهر برای انتقام گیری، در حقیقت کنتا را با آن نکشت. با این وجود، باز هم مورد مجازات قرار گرفت.

سایه طوفان به درستی دید که ژاپن و جهان در حال تغییر هستند و به روش های نوی نیاز است، به ویژه وقتی که با تلاش های کبرا برای رهبری و کنترل ژاپن روبرو شد. به همین دلیل او چشمان مار را به نام دوست و محافظ خود وارد کار کرد. مجازات او، کوته بینانه، ناعادلانه و بسیار سخت به نظر می رسید، زیرا هر کاری که انجام داد فقط برای محافظت و صیانت از آرشیکیج در برابر دشمنان بود. بدیهی است که چشمان مار باید سایه طوفان را به نام بخشی از تیم جی آی جو محسوب کند اما اقدامات قهرمانانه چشمان مار خیلی معمول به نظر نمی رسند و سایه طوفان از او و خانواده اش راضی نیست. این موضوع باعث ایجاد مجذوب کنندهیت و ظرافت بیشتری در داستان بین این دو کاراکتر می شود.

فیلم چشمان مار مقدمات ساخت یک فیلم دیگر را با حضور سایه طوفان فراهم می کند

فیلم با ناتمام گذاشتن داستان بین چشمان مار و سایه طوفان به خاتمه می رسد و این تصور را برای مخاطبان ایجاد می کند که در فیلم بعدی شاهد ادامه ماجراهای این دو برادر خونی و نینجا هستیم و این دنباله در صورت ساخت خیلی با موضوع تیم جی آی جو نیست. مرکزیت داستان این فیلم هم رابطه بین این دو نفر بود و داستان آن ها پتانسیل ادامه دارد، به خصوص اینکه نقش آن ها اساسا به نام قهرمان و ضدقهرمان در خاتمه فیلم برعکس شد. البته مرحله بعدی رقابت آن ها به راحتی می تواند در سطح دیگری و در قالب درگیری بین دو تیم جی آی جو و کبرا مطرح شود. این اثر همچنین به گذشته مشترک و رابطه بین اسکارلت و بارونس اشاره دارد که انگار به یک فیلم دیگر برای شرح داستان آن، نیاز است. با این حال، مقیاس فیلم، بسیار شخصی و با موضوع نبرد و درگیری بود، بنابراین می توان جنگ شخصی افراد را در دنباله پروژه ادامه داد.

آینده فیلم های جی آی جو

واضح است که شرکت های هاسبرو و پارامونت پیکچرز امیدوارند فیلم چشمان مار به مقدار کافی پیروز شود تا بتوانند یک سری فیلم نو جی آی جو بسازند. برنامه های مختلفی برای فیلم های جی آی جو در دهه گذشته نام شده است، از جمله تلاش برای ایجاد فیلمی مشترک با عناصر هاسبرو و جی آی جو، مانند تبدیل شوندگان، ماسک و تعدادی دیگر از اسباب بازی ها. البته این برنامه ها تا به امروز به نتیجه نرسیده اند. در ماه مه سال 2020 گزارش شد که فیلمی نو که جهانی چشمان مار را توسعه می دهد، در دست ساخت است. همچنین به طور مداوم درباره فیلمی مشترک با حضور جی آی جو و تبدیل شوندگان صحبت می شود و حتی تهیه کننده جی آی جو، لورنزو دی بوناونتورا ساخت آن را اجتناب ناپذیر می داند. فیلم چشمان مار راستا را برای ساخت دنباله های بعدی هموار کرد اما همه چیز بستگی به استقبال مخاطبان و مقدار سود این فیلم دارد.

منبع: Screenrant

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 11 مرداد 1400 بروزرسانی: 11 مرداد 1400 گردآورنده: 10az10.ir شناسه مطلب: 1852

به "فیلم چشمان مار مقدمات تقابل او با سایه طوفان را پایه ریزی می کند" امتیاز دهید

10 کاربر به "فیلم چشمان مار مقدمات تقابل او با سایه طوفان را پایه ریزی می کند" امتیاز داده اند | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فیلم چشمان مار مقدمات تقابل او با سایه طوفان را پایه ریزی می کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید