طرز تهیه کرامبل کیک سیب و گردو خانگی با نکات طلائی

به گزارش مجله 10 از 10، کیک کرامبل کیکی است کره ای، که روی آن با لایه ای از مخلوط مواد خشک، شامل آرد و شکر و غیره به عنوان تاپینگ پر می گردد. این مخلوط بعد از اینکه با کره مخلوط شده و به شکل خرده نان در می آید روی کیک قرار میگیرد و بعد از پخت حالتی کرانچی و ترد روی کیک ایجاد می نماید. این کیک یکی از محبوب ترین کیک هاست. با عطر و طعم بی نظیرش کمتر کسی است که این کیک را نپسندد و مطمئنا اگر برای مهمانی تهیه کنید باید آمادگی این رو داشته باشید که رسپی کیک رو هم بعد از سرو به مهمان ها تحویل دهید! چون بسیار کیک خوش طعم و مورد پسندی ست! کیک کرامبل سیب، کرامبل گردو و دارچین، کیک کرامبل قهوه از محبوب ترین کیک های کرامبل هستند اما این کیک آنقدر متنوع است و با مواد مختلفی میتوانید تاپینگ و تهیه کنید و هر نوع آن طعم منحصر به فرد خود را دارد که به راحتی نمی توان گفت کدام نوع آن خوشمزه تر است. این کیک با تنوع بسیاری که دارد میتواند نظر هر ذائقه و سلیقه ای را به خود جلب کند.

طرز تهیه کرامبل کیک سیب و گردو خانگی با نکات طلائی

امروز در خبرنگاران بلاگ طرز تهیه کیک کرامبل سیب و گردو را آماده کردیم که به راحتی میتوانید در منزل تهیه کنید و از طعم و عطر فوق العاده آن لذت ببرید. این کیک را حتما برای یک عصرانه خانوادگی دلچسب و زیبا مهیا کنید و از خوردنش لذت ببرید.

مواد لازم برای رویه کرامبل کیک سیب و گردو:
گردوی خرد شده100 گرم
شکر قهوه ای100 گرم
کره70 گرم
دارچین2 قاشق چایخوری
آرد سفید 60 گرم
سیبیک یا دو عدد
مواد لازم جهت تهیه کیک کرامبل:
آرددو پیمانه
تخم مرغ 3 عدد
شکر قهوه ای نصف پیمانه
شکر سفیدنصف پیمانه
خامه ترش یا ماست خامه ای و شیرین 100 گرم
بکینگ پودر1 قاشق غذاخوری
وانیل یک چهارم قاشق چایخوری
شیر یا ترجیحا باترمیلک 80 گرم

1- در ابتدا برای آغاز، رویه کرامبل را تهیه کنید. برای این کار، کره خرد شده را داخل ظرف مناسبی بریزید.

شکر قهوه ای را به کره اضافه کنید.

2- با قاشق کره و شکر قهوه ای را باهم مخلوط کنید. سپس گردو خرد شده را به شکر قهوه ای و کره اضافه کنید.

3- بعد آرد را بریزید و در انتها پودر دارچین را به مواد بالا اضافه کنید.

3- حالا به یاری قاشق یا هر وسیله دیگری حتی انگشتان دست! آغاز کنید به هم زدن و مخلوط کردن مواد با هم، تا آرد و دارچین کاملا با کره و شکر قهوه ای مخلوط شود و آرد، شکر قهوه ای و دارچین به خرد کره برود و با گردوی خرد شده مخلوط شود و مخلوطی یکدست حاصل شود که شبیه به خرده نان می شود.

4- در این مرحله مواد تاپینگ روی کرامبل کیک را در یخچال قرار دهید تا سرد شود یک ساعت زمان برای استراحت این مواد کافی ست.

در این حین که مواد رویه کرامبل کیک در یخچال استراحت می نماید، کیک کرامبل را تهیه کنید. قبل از آن فر را با دمای 180 درجه سانتی گراد روشن کنید و اجازه دهید گرم شود.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه کیک سیب و دارچین

برای تهیه کیک کرامبل، داخل کاسه یا ظرف گود و بزرگی کره را بریزید. شکر قهوه ای را به کره اضافه کنید.

5- و بعد شکر سفید را به شکر قهوه ای و کره بیفزایید. با همزن برقی آغاز کنید به هم زدن و مخلوط کردن شکر و کره تا جایی که کاملا کره نرم شده و با شکر مخلوط و یکدست شود.

6- بعد از آن، سه عدد تخم مرغ را اضافه کنید. وانیل را نیز بیفزایید.

7- مجددا با همزن برقی یک دقیقه مواد را هم بزنید تا تخم مرغ ها هم با شکر و کره مخلوط شود. سپس خامه ترش را اضافه کنید. باز هم هم بزنید و خامه ترش را با سایر مواد مخلوط کنید. در ظرفی آرد را بریزید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه تارت سیب و دارچین خانگی

8- بکینگ پودر را به آرد اضافه کنید و آغاز کنید به الک کردن آرد و بکینگ پودر. بعد از الک کردن، آرد را به مواد کیک اضافه کنید. اینکار را کم کم و در سه مرحله انجام دهید.

9- بعد از اضافه کردن آرد، کاملا مواد غلظت پیدا می نماید و به حالت خمیری می رسد. بعد از این مرحله شیر یا ترجیحا باترمیلک یا ماست را به مواد اضافه کنید.

10- و با همزن مخلوط کنید تا یکدست شود. در این مرحله غلظت مواد کیک به شکل زیر در می آید. و حالتی لطیف و کرمی و غلیظ دارد.

این کیک را بدون سیب هم میتوانید تهیه کنید و کیک گردو و دارچین داشته باشید ولی درصورتی که مایل به استفاده از سیب در کیک هستید و می خواهید کیک کرامبل سیب و گردو داشته باشید یک یا دوعدد سیب را نگینی خرد کنید یا به صورت اسلایس نازک برش دهید.

بیشتر بخوانید: قرابیه سیب و دارچین

حالا قالب مناسبی را انتخاب کنید. قالب میتوانید با سایز بیست، یا کمتر باشد. کف قالب کاغذ روغنی بیندازید.

11- نیمی از مواد کیک را داخل قالب بریزید و سطح روی آن را صاف کنید.

12- نیم دیگر آن را نگه دارید! حالا سیب را خرد شده یا اسلایسی را روی مواد کیک بچینید و روی آن دارچین بریزید.

13- سپس مواد رویه کرامبل را که در ابتدا آماده نموده و در یخچال گذاشتید را خارج نموده و نیمی از مواد کرامبل را داخل قالب و روی لایه کیک و سیب ها، بریزید.

دوباره به جامانده مواد کیک را روی لایه دوم بریزید.

بیشتر بخوانید:طرز تهیه پای سیب خانگی

14- روی سطح آن را صاف کنید و در نهایت نیم دیگر موادی که از کرامبل نگه داشته بودید را روی کیک بریزید. میتوانید سیب هم بریزید.

15- حالا قالب را در فر گرم شده با دمای 180 درجه قرار دهید و بین چهل تا پنجاه دقیقه زمان دهید تا کیک بپزد. بعد از این مدت زمان، وقتی کیک کاملا پخت از فر خارج کنید و اجازه دهید سرد شود.

کیک را روی توری قرار دهید تا سرد شود و بعد روی ظرف سرو منتقل کنید.

حالا وقت این رسیده تا یه فنجان قهوه یا چای تازه دم آماده کنید و در کنار یک برش از کیک کرامبل فوق العاده خوش عطر و خوش طعم لذت ببرید از کیک خوشمزه ای که بدون اینکه به کافی شاپ برید و میل کنید خودتون در منزل تهیه کردید.

نکات تهیه کرامبل کیک سیب و گردو:

  • برای تهیه کرامبل کیک به خامه ترش احتیاج دارید که می توانید از فروشگاه ها و سوپر مارکت ها تهیه کنید. در صورت عدم دسترسی به خامه ترش، میتوانید ماست غلیظ خامه ای شیرین یا پر چرب را جایگزین خامه ترش کنید.
  • در تهیه این کیک به جای شیر میتوانید فقط از خامه ترش بهره ببرید. که اندازه دویست گرم احتیاج است.
  • این دستور تهیه کیک کرامبل را هم میتوانید با سیب تهیه کنید و کیک کرامبل سیب داشته باشید و هم بدون سیب و فقط با گردو و دارچین تهیه کنید.
  • برای لایه میانی احتیاجی نیست حتما مواد بریزید میتوانید مواد کرامبل را فقط روی سطح کیک بریزید.
  • برای لایه میانی میتوانید فقط از مخلوط دارچین و کمی شکر قهوه ای یا سفید بهره ببرید و بعداز مخلوط کردن دارچین و شکر با هم، آن را بعد از ریختن یک لایه کیک روی مواد کیک بریزید و بعد مابقی کیک و در نهایت هم مواد کرامبل را بریزید.
  • در این صورت یک خط زیبا بعد از پخت و برش کیک، در هر برش کیک نمایان میشود که زیبایی آن را چند برابر می نماید و هم در طعم آن موثر است.
  • دقت کنید با توجه به سایز قالبی که انتخاب میکنید وهم چنین دمای فر، ممکن است مدت زمان پخت این کیک کمتر یا بیشتر شود.
  • مثلا برای قالبی با ارتفاع بیشتر مدت زمان پخت بیشتری احتیاج است.
  • همانطور که اشاره شد مواد فیلینگ این کیک یا کرامبل روی کیک آنقدر متنوع و زیاد است که به راحتی میتوانید کیک کرامبل مورد علاقه خود را از میان صدهانوع این کیک انتخاب کنید.
  • کیک کرامبل را میتوانید با قهوه تهیه کنید که بسیار خوش عطر و طعم است.
  • حالا که فصل تابستان است به سادگی میتوانید برای رویه کیک کرامبل از میوه های تابستانی خوشمزه مانند توت فرنگی، گیلاس و آلبالو، هلو یا زردآلو و غیره برای کرامبل و سطح رویی کیک بهره ببرید. هر کدام ازاین میوه ها طعم بی نظیری به کیک کرامبل می دهد.
  • حتی کرامبل را به تنهایی روی میوه های تابستانی میتوان استفاده کرد که فوق العاده خوشمزه می شود. پیدایش و تاریخچه کرامبل کیک هم برمی شود به همین روش و در ابتدا به خاطر عدم دسترسی به مواد و امکانات زیاد برای تهیه کیک، با ترکیب مواد خشک با کره ترکیبی همچون خرده نان تهیه می شده و بعد روی میوه ها را با آن پرمیکردند و می پختند. که حالتی کرانچی و ترد روی آن به وجود می آمد.
  • این کیک را در قالب های مستطیل هم می توانید تهیه کنید.

این کیک بافتی لطیف و طعمی بسیار دلپذیر دارد. امیدواریم ازاین دستور تهیه بهره کافی را ببرید و در منزل این کیک خوش عطر و طعم را تهیه کنید. بعلاوه در سرویس آشپزی می توانید دستورات خوشمزه غذا را مشاهده کنید.

منبع: اُکالا
انتشار: 21 تیر 1401 بروزرسانی: 21 تیر 1401 گردآورنده: 10az10.ir شناسه مطلب: 2202

به "طرز تهیه کرامبل کیک سیب و گردو خانگی با نکات طلائی" امتیاز دهید

1 کاربر به "طرز تهیه کرامبل کیک سیب و گردو خانگی با نکات طلائی" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه کرامبل کیک سیب و گردو خانگی با نکات طلائی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید