صدور 500 جواز تاسیس برای تولیدکنندگان رمز ارز

به گزارش مجله 10 از 10، براساس تصمیم کمیسیون اصلی اقتصادی دولت مقررشد، دستگاه های استخراج رمزارز که به طور غیرقانونی و تا قبل از ابلاغ دستورالعمل استخراج رمزارز وارد کشور شده اند، سامان دهی شوند.

صدور 500 جواز تاسیس برای تولیدکنندگان رمز ارز

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران به نقل از وزارت صمت، سعید زرندی در جلسه هماهنگی و نظارت بر استخراج رمزارزها که با حضور نمایندگان دستگاه های اجرایی مرتبط و نهادهای نظارتی برگزارشد، گفت: براین اساس، در یک برهه زمانی مشخص، دارندگان این دستگاه ها مشخص تکلیف خواهند شد و از آن به بعد دستگاه های مشخص تکلیف نشده، قاچاق محسوب خواهند شد.

وی افزود: سازو کار سامان دهی این دستگاه ها در سامانه بهین یاب وزارت صنعت، معدن و تجارت آماده شده و پس از تصویب هیأت محترم وزیران اجرای آن آغاز خواهد شد.

زرندی گفت: هم اکنون دستگاه های استخراج رمزارز براساس کد تعرفه تعریف شده اجازه واردات رسمی و قانونی دارند.

معاون طرح و برنامه هم چنین در این جلسه تأکید کرد: باید بستری در کشور فراهم شود که فعالان این صنعت به سمت فرایند قانونی استخراج رمزارز حرکت نمایند.

وی شرح داد: نباید راستا قانونی را به قدری سخت و ناهموارکرد که فعالیت ها زیر زمینی و غیر قانونی شود.

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: یکی از مهم ترین انتقادهای مطرح شده فعالان این صنعت، تعرفه برق است که به نظر می رسد جای تأمل و بررسی دارد.

زرندی تاکید کرد: تا به امروز بیش از 500 جوازتأسیس برای این صنعت صادر شده است و ما امیدواریم این صنعت بتواند در راستا تجارت خارجی و تأمین ارز به کشور کمک نماید.

منبع: اقتصاد ایران
انتشار: 27 مرداد 1399 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: 10az10.ir شناسه مطلب: 1184

به "صدور 500 جواز تاسیس برای تولیدکنندگان رمز ارز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صدور 500 جواز تاسیس برای تولیدکنندگان رمز ارز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید