شب فرهنگی استان اردبیل در برج میلاد برگزار گردید

به گزارش مجله 10 از 10، سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: این استان به دلیل تعدد جاذبه ها و توانمندی ها، جوابگوی تمامی سلایق گردشگری است.

شب فرهنگی استان اردبیل در برج میلاد برگزار گردید

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل، نادر فلاحی شامگاه چهارشنبه 17 مرداد 97 در مراسم شب فرهنگی اردبیل در برج میلاد توضیح داد: قابلیت های این استان در حوزه گردشگری به حدی گسترده است که گفته می گردد اردبیل جوابگوی تمامی سلایق گردشگران بوده و برای هر حوزه و زیرشاخه ای از صنعت گردشگری توانمندی تاریخی، طبیعی و صنایع دستی آن بی نظیر است.

او تاکید نمود: در کنار ثبت 920 اثر تاریخی در فهرست آثار ملی کشور باید به توانمندی های بی نظیر طبیعت این استان اشاره داشت بطوریکه در سفری دو ساعته می توان از ارتفاعات برف گیر آلوارس تا جنگل های فندقلو به کنار دریای خزر سفر کرد.

فلاحی ادامه داد: گردشگری کوهستان، گردشگری زمستانی، گردشگری کشاورزی، طبیعت گردی، گردشگری سلامت، بوم گردی و گردشگری ورزشی تنها بخشی از توانمندی های این استان است. تا جایی که آنالیز این قابلیت ها در سفر معاون محترم رئیس جمهور موجب شد تا برنامه های ویژه جهت رونق گردشگری اردبیل در کوتاه و میان مدت به فاز عملیاتی وارد گردد.

به گفته سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ادامه داد: در حوزه صنایع دستی نیز اغلب رشته های صنایع دستی شناسایی شده در کشور، در استان اردبیل فراوری می گردد و بیش از 80 هزار صنعتگر از محل فراوری صنایع دستی امرار معاش دارند.

او توضیح داد: این استان به واسطه واقع شدن در مرز شمال غرب کشور یکی از دروازه های ورود مسافران خارجی کشور است و همه ساله نیز پذیرای خیل عظیمی از مسافران خارجی به ویژه اتباع آذری است.

فلاحی متذکر شد: اعجازهای طبیعت این منطقه مستعد هرگونه سرمایه گذاری است؛ بطوریکه فرش قرمزی برای سرمایه گذاران تدارک دیده شده و علاوه بر کاهش بورکراسی اداری، در تامین تسهیلات و زیرساخت ها بسته های حمایتی تعریف شده است.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اضافه نمود: تمامی پروژه های سرمایه گذاری به صورت ویژه مورد آنالیز قرار گرفته و در هر مرحله از عملیات اخذ مجوز تا بهره برداری موانع آن در کمترین زمان برطرف می گردد.

فلاحی با اذعان به اینکه 25 سایت گردشگری در این استان در دست مطالعه است، توضیح داد: برای علاقه مندان به سرمایه گذاری در گستره شمال تا جنوب و مشرق تا مغرب این استان طرح های مطالعه شده از سوی مشاوران اداره کل پیشنهاد می گردد.

او بیان داشت: به واسطه قابلیت ها و توانمندی های این استان، اردبیل در سفر رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور به عنوان پایلوت طرح های گردشگری کشور انتخاب شد و بر اساس همین توانمندی ها است که شعار اردبیل 1400، شهر موزه ها و اردبیل 2020 بر قله گردشگری ایران برای این استان انتخاب شده است.

او ادامه داد: با توجه به رویکرد مثبت مسئولان ارشد استان به ویژه امام آدینه محترم، استاندار و نمایندگان تمامی حوزه های انتخابیه، هرگونه طرح سرمایه گذاری گردشگری مورد حمایت است.

به گفته فلاحی افق روشنی برای گردشگری استان ترسیم شده تا جایی که پیش بینی می گردد زمانی اردبیل گوی سبقت را ربوده و در قله گردشگری کشور قرار خواهد گرفت.

او اضافه نمود: این مهم حاصل نخواهد شد مگر با مشارکت مردم و همدلی نهادهای مدنی و بخش خصوصی تا بتوان ظرفیت های اردبیل را فعال نموده و از نعمات طبیعی و داشته های تاریخی استفاده بهینه داشت.

منبع: میراث آریا
انتشار: 1 مهر 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: 10az10.ir شناسه مطلب: 356

به "شب فرهنگی استان اردبیل در برج میلاد برگزار گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شب فرهنگی استان اردبیل در برج میلاد برگزار گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید