سودان: اختلافی با قطر نداریم

به گزارش مجله 10 از 10، معاون شورای حاکمیتی سودان در سخنانی گفت که کشورش پیشنهاد طرح صلحی در لیبی ارائه کرد که با مخالفت نیروهای موسوم به ارتش ملی لیبی روبرو شد.

سودان: اختلافی با قطر نداریم

همراه ما باشید و با تور قطر از مروارید خلیج فارس دیدن کنید و زیبایی های شهر دوحه را در خاطراتتان ثبت کنید.

محمد حمدان دقلو معروف به حمیدتی، معاون شورای حاکمیتی سودان در مصاحبه با شبکه سودانیه 24 اظهار کرد: ما مسئله ای با قطر و یا هر کشور دیگری نداریم و روابطمان را بر پایه منافع بنا می کنیم.

وی اضافه کرد: پس از به قدرت رسیدن شورای نظامی در سودان طرف هایی سعی در ایجاد اختلاف میان سودان و قطر داشتند.

حمیدتی که فرمانده نیروهای واکنش سریع سودان است درباره پرونده لیبی نیز گفت: اتهام های مطرح شده در مورد حضور نیروهای واکنش سریع در کنار نیروهای خلیفه حفتر در لیبی واقعیت نداشته و این نیروها هیچ ارتباطی با هیچ یک از طرف های درگیر در این کشور ندارند.

وی ادامه داد: روابط میان سودان و لیبی تاریخی و ریشه دار است و به همین منظور سودان ابتکار عملی را برای ایجاد صلح میان دولت وفاق ملی و نیروهای خلیفه حفتر پیشنهاد کرد.

حمیدتی تأکید کرد: این ابتکار عمل با موافقت دولت وفاق ملی لیبی و مخالفت حفتر روبرو شد.

معاون شورای حاکمیتی سودان در بخش دیگری از اظهاراتش عنوان نمود: پس از سرنگونی دولت عمر البشیر، عربستان سعودی و امارات اعلام کردند که به دولت انتقالی سودان سه میلیارد دلار یاری اقتصادی ارائه می نمایند، این مبلغ شامل 2.5 میلیارد دلار یاری اقتصادی و 500 میلیون دلار سپرده بود.

وی اضافه کرد: بعضی مسائل سیاسی رخ داد که باعث عدم دریافت این مبلغ شده و تنها سپرده ای به مبلغ 500 میلیون دلار به ما پرداخت شد.

مقامات عربستان و امارات تا بدین لحظه واکنشی نسبت به اظهارات حمیدتی نشان نداده اند.،ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 9 خرداد 1399 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: 10az10.ir شناسه مطلب: 1027

به "سودان: اختلافی با قطر نداریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سودان: اختلافی با قطر نداریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید