سفر کامرون به چین با هدف گفت و گو درباره دالایی لاما

به گزارش مجله 10 از 10، خبرنگاران: نخست وزیر انگلیس در حالی امروز سفر خود به چین را شروع می نماید که بهبود روابط دو جانبه با پکن و سرانجام دادن به تنش مربوط به دیدار وی با دالایی لاما از مهمترین اهداف این سفر خواهد بود.

سفر کامرون به چین با هدف گفت و گو درباره دالایی لاما

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه؛ دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس همراه با بیش از 100 تاجر و بازرگان از امروز یکشنبه سفر خود را به پکن شروع می نماید تا سطح روابط مالی و تجاری بین دو کشور را ارتقا دهد. گروه های حقوق بشر نیز از کامرون خواسته اند تا دولتمردان چینی را برای اعمال اصلاحات قول داده شده تحت فشار قرار دهد.

بر اساس این گزارش روابط لندن و پکن پس از دیدار ماه می 2012 میلادی کامرون با دالایی لاما رهبر معنوی تبت با تنش روبرو شده است.ولی مشاوران سیاسی کامرون بر این باورند که این سفر نقطه عطفی در روابط دو کشور خواهد بود و نخست وزیر انگلیس خواهان آن است که این سفر افق های جدیدی را در روابط چین و انگلیس ایجاد کند.

پس از عدم شرکت کامرون در نشست کشورهای مشترک المنافع در سریلانکا که ماه گذشته برگزار گردید وی به اتخاذ معیارها و استانداردهای دو گانه در زمینه حقوق بشر متهم شده است.برد آدامز دبیر بخش آسیای دیده بان حقوق بشر تاکید نمود، با توجه به وضعیت حقوق بشر در چین، دیوید کامرون باید همان کاری را که در قبال سریلانکا انجام داد و در نشست کشورهای مشترک المنافع شرکت نکرد، درخصوص چین نیز انجام دهد. انگلیس باید رویکرد هماهنگی در مورد مساله حقوق بشر داشته باشد. انگلیس باید موارد نقض حقوق بشر را به صورت علنی محکوم کند تا دولت و مردم چین آن را بشنوند.

نخست وزیر انگلیس در سخنرانی ماه می در مجلس تاکید نمود، لندن از استقلال تبت حمایت نمی نماید و وی هیچ برنامه ای برای دیدار با دالایی لاما ندارد.کامرون آخرین بار در نوامبر 2010 میلادی به چین سفر نموده و این نخستین سفر وی پس از به قدرت رسیدن ژی جین پینگ رئیس جمهور چین به شمار می رود.

1

منبع: تسنیم
انتشار: 22 مهر 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: 10az10.ir شناسه مطلب: 450

به "سفر کامرون به چین با هدف گفت و گو درباره دالایی لاما" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر کامرون به چین با هدف گفت و گو درباره دالایی لاما"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید