سفری هیجان انگیز به پاتایا ، گردشی پر خاطره در طبیعت تایلند

به گزارش مجله 10 از 10، یکی از شهرهای ساحلی کشور تایلند که در شرق خلیج تایلند واقع شده منطقه پاتایا می باشد. پاتایا نزدیک ترین ساحل تفریحی به بانکوک می باشد و به همین علت افرادی که به بانکوک سفر می نمایند به سادگی به این شهر دسترسی دارند. اما ساحل دلپذیر تنها جاذبه گردشگری پایایا نیست. برای اینکه با جاذبه های گردشگری تایلند و دیدنی های تایلند آشنا شوید همراه با خبرنگاران باشید.

سفری هیجان انگیز به پاتایا ، گردشی پر خاطره در طبیعت تایلند

از سفر با تور پاتایا لذت ببرید.

مناطق جذاب

ساحل جامتین

ساحل جامتین 6 کیلومتر ساحل صاف شنی است که در 2 کیلومتری جنوب پاتایا و دربخش شرقی خلیج تایلند قرار گرفته است. این ساحل 165 کیلومتر با بانکوک فاصله دارد و برای کسانی که به دنبال لذت آرامش هستند مکانی مناسب است به دلیل استقبال خوبی که از این منطقه شده، اقامتگاه های درجه یک، هتل های ساحلی، سواحل و رستوران ها، بارها و مغازه های متعددی در حاشیه آن به ساخته شده همچنین ساحل جامتین به خاطر داشتن تفریحات و ورزشهای آبی مهیجی مثل جت اسکی، قایقرانی و غواصی و اسپانسر شدن در چندین رویداد و فستیوال های ورزشی سالیانه شهرت دارد و گردشگران زیادی را از سراسر جهان به سمت خود جذب می کند. با گسترش جمعیت توسعه آپارتمان های مرتفع، هتل ها و استراحتگاه ها در این منطقه بیشتر و بیشتر شد اما ساحل جامتین هنوز هم آرامش بخش می باشد و یکی از بهترین دیدنی های تایلند است که در میان مردم محلی، اهالی بانکوک، مسافران خانوادگی و افراد بازنشسته، محبوبیت خاص خود را دارد.

وات یانسانگ معبدی حیرت انگیز

معبد وات یانسانگ یا وات یان یک مجموعه از معابدی است با طراحی و معماری متفاوت که در بیست کیلومتری شهر پاتایا در منطقه ای بزرگ میان مراتع سبز واقع شده است و از زیباترین جاذبه های گردشگری تایلند و دیدنی های تایلند برای گردشگران می باشد. در این منطقه بناهای مختلفی ساخته شده که سبک معماری آنها مخلوطی از سبک ها مردم ژاپن، تایلند، چین و حتی سوئد و هلند است. در کنار این معابد مقبره هایی از بزرگان تایلند نیز وجود دارد. زمانی که به این معبد معبد اعجاب انگیز وارد می شوید در اولین نگاه با بنای Viharn Sien روبرو خواهید شد، این بنای باستانی با معماری چینی ساختمانی با شکوه است که داخل آن آثار باستانی وعتیقه جات چینی را نگهداری می نمایند. بعد از گذشتن از ساختمان آن به ساختمان اصلی معبد وات سان یانگ میرسید که به دلیل معماری مدرن و منحصر به فردی که دارد نسبت به سایر بناهای کشور تایلند شهرت بیشتری دارد. این معبد به شکل کلاه است و mondop -نماد پای بودا بر روی زمین و معبد chedi معروف به گنبد بودا که در آن آثار بودا و پیراونش نگه داری می گردد از دیگر معابد وات سان یانگ هستند.

آدرس: بان هوآی مون، هوآی یای، بنگلامونگ چونبوری(12 کیلومتری جنوب پاتایا و 3 کیلومتری باغ گرمسیری نونگ نوچ)

ساعات های کار: روزانه از 8:00 صبح 5:00 بعدازظهر.

بانجی جامپینگ!

یکی از فعالیت های هیجان انگیز در این منطقه که هواداران خاص خود را دارد بانجی جامپینگ یا پرش در جنگل می باشد. موسسه پرش جنگل بانجی، یک برج بلند با ارتفاع 165 فوت می باشد. برای افرادی که به هیجان و ماجراجویی علاقه مند هستند این تجربه ای خارق العاده است. ضمن اینکه این مرکز مجهز به سکوی پرش الکتریکی نیز هست. در این منطقه باغ های سرسبز و یک دریاچه ماهی گیری نیز وجود دارد و پرش در این منطقه از سال 1992 و بر طبق استانداردهای نیوزلند و با ایمنی کامل صورت می گیرد و امنیت آن تضمین شده می باشد. بانجی جامپینگ یکی از پرطرفدارترین جاذبه های گردشگری تایلند و دیدنی های تایلند برای گردشگران می باشد.

آدرس: 25/5 مو 12، نونگپرو، بانگلامونگ چونبوری

ساعات کاری: هر روز از 09:00. صبح الی 06:00عصر

چارترهای خلیج تایلند

در این منطقه مسئولیت جابجایی مسافران و گردشگران برعهده یکی از شرکتهای خوب تایلند قرار گرفته است. محدودۀ فعالیت این شرکت در خلیج تایلند، اقیانوس مارینا در نزدیکی پاتایا و کوه جانگ است و شرکت مدیریت یک ناوگان متشکل از 10 کلک و کرجی بادبانی که ارتفاع آنها از 32 تا 70 فوت است را برعهده دارد. ضمن اینکه برای افراد علاقه مند قایق های بادبانی به صورت چارتر نیز موجود می باشد. این قایق ها توسط یک مرکز آموزش بین المللی قایقرانی پشتیبانی می گردند.

آدرس اقیانوس مارینا، 167/5 بزرگراه سوخومویت (157کیلومتر)، ساتاشیپ، چونبوری

صرف غذا

ریمپا لاپین

یکی از محبوب ترین رستورانهای این منطقه رستوران ریمپالاپین می باشد. این رستوران فضای باز باصفا و منظرۀ دریای پانورامایی را دارد. در حقیقت این مکان فضای رمانتیکی نیز محسوب می گردد. در رستوران ریمپا لاپین انواع غذاهای سبک برای عصرانه، غذاهای سنتی کشور تایلند، انواع غذاهای دریایی و اروپایی نیز عرضه می گردد.

آدرس: ناجامتین 36، Km.160، بان آمفو، ساتاهیپ چونبوری

رستوران غذاهای دریایی سری نوآن

رستورانی در مجاورت دریا، صرف یک وعدۀ غذای خوشمزه در مجاورت مناظر دلپذیر ساحلی هر کسی را وسوسه می کند. در میان مردم محلی و توریست های این منطقه رستوران نوآن محبوبیت خاص خودش را دارد. این رستوران از مشتریان خود بسته به انتخاب آنها در غذاخوری داخلی یا هوای آزاد پذیرایی می کند. غذای پیشنهادی از طرف رستوران نیز مورد علاقه افراد بسیاری قرار گرفته. این غذا شامل ماهی سی باس سرخ شده، سس ماهی، ماهی مرکب سرخ شده با تخم مرغ شور و ماهی سی باس خالدار بخارپز با سس سویا می باشد.

مراکز خرید

سوپرمارکت بازار مواد غذایی

در سوپرمارکت این ناحیه تقریباً همه چیز پیدا می گردد. انواع غذاهای تایلندی و غربی وارداتی و لوازم خانگی با رستوران ها و داروخانه را می توانید در این مراکز پیدا کنید.

آدرس: جاده ثافرایا (حوالی تلاقی جاده ثپراسیت، در مقابل رستوران ایتالیایی پان پان)، ناکلوآ، بانگ لامونگ چونبوری

منبع: همگردی
انتشار: 19 مهر 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: 10az10.ir شناسه مطلب: 436

به "سفری هیجان انگیز به پاتایا ، گردشی پر خاطره در طبیعت تایلند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفری هیجان انگیز به پاتایا ، گردشی پر خاطره در طبیعت تایلند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید