سامسونگ ویدیویی برای نمایش قابلیت رهگیری پرتو در اگزینوس 2200 منتشر کرد

به گزارش مجله 10 از 10، سامسونگ به تازگی ویدیویی را منتشر نموده که در آن به قابلیت های مختلف تراشه اگزینوس 2200 از جمله رهگیری پرتو نور، توانایی پردازشی بالا و… اشاره شده است.

سامسونگ ویدیویی برای نمایش قابلیت رهگیری پرتو در اگزینوس 2200 منتشر کرد

اگزینوس 2200 به عنوان نوترین تراشه پرچم دار سامسونگ به تازگی رونمایی شده و در حالی که انتظار می رفت قدرت پردازشی و گرافیکی بالایی داشته باشد، به نظر می رسد یک پردازنده پرچم دار معمولی باشد. با این حال قابلیت های بسیار خوبی در آن وجود دارد که از جمله می توان به رهگیری پرتو اشاره نمود که به لطف AMD و تراشه گرافیکی آن در اگزینوس 2200 شاهد آن هستیم.

همان طور که پیش تر هم شنیده بودیم، ظاهرا اگزینوس 2200 تراشه ای نیست که انتظارش را داشتیم قدرت پردازشی و گرافیکی این تراشه ظاهرا از اسنپدراگون 8 نسل 1 به شکل محسوسی کمتر است حال چه چیزی باعث شده چنین اتفاقی رخ دهد مشخص نیست. با این حال مثل همواره سامسونگ ویدیویی از تراشه نو خود منتشر کرد و در آن، توانایی پردازشی و امکانات و قابلیت های آن را به تصویر کشید.

تراشه گرافیکی به کار رفته در این گوشی، Eclipse نام دارد که مبتنی بر معماری RDNA2 شرکت AMD است. از آن جایی که از لحاظ فناوری و نوع هسته های به کار رفته قرار بود این تراشه مشابه اسنپدراگون 8 نسل 1 باشد، پیش بینی می شد به لطف گرافیک نو، اگزینوس 2200 بتواند بسیاری از تراشه های قدرتمند را از پیش رو بردارد اما متأسفانه این طور نشد.

با این حال این تراشه نسبتا قدرتمند به لطف همین پردازشگر گرافیکی که دارد از قابلیت رهگیری پرتو نور هم پشتیبانی می نماید که نمونه آن را در گرافیک های قدرتمند دسکتاپ و لپ تاپ شاهد هستیم. بنابراین به نظر می رسد به زودی شاهد پیشرفتی بزرگ در زمینه گیمینگ با موبایل خواهیم بود.

آنچه در این ویدیو شاهد آن هستیم، ویدیویی از اجرای بازی PUBG: New State است که البته از قابلیت رهگیری پرتو نور پشتیبانی نمی نماید. حال چرا با این توصیف سامسونگ تصمیم به نمایش این بازی در ویدیوی تبلیغاتی خود گرفت مشخص نیست اما شاید چون تا به امروز تراشه ای با این قابلیت فراوری نشده بود، سازندگان PUBG هم دلیلی برای پشتیبانی از این قابلیت نمی دیدند.

طبق توضیحات ویدیو، این تراشه از قابلیت نرخ شیدینگ متغیر هم پشتیبانی می نماید. قابلیتی که تحت عنوان Variable Rate Shading (به اختصار VRS) شناخته می گردد و به سخت افزار یاری می نماید تا در جریان بازی، نرخ فریم را ثابت نگه دارد تا کاربر لگ و لرزش را در جریان گیم پلی احساس نکند. این تراشه بعلاوه از نمایشگر 144 هرتز و استاندارد +HDR10 هم پشتیبانی می نماید که هیچ یک از گوشی های نسل نو سامسونگ قرار نیست از چنین رفرش ریتی بهره ببرند.

در این ویدیو بعلاوه اشاره ای به بازی های ابری هم شده که البته برای به تصویر کشیدن سرعت بالای مودم 5G به کار رفته در اگزینوس 2200 است که می تواند به سرعت دانلود 10 گیگابیت بر ثانیه هم دست پیدا کند. این اولین مودم اگزینوس است که شاهد پشتیبانی از 3GPP Release 16 در آن هستیم. قابلیتی که به ثبات عملکرد مودم در اتصالات یاری می نماید و باعث کاهش زمان تاخیر و بهبود مصرف انرژی می گردد.

شبکه عصبی نو به کار رفته در اگزینوس 2200 هم دو برابر سریع تر از قبل شده است. این موتور پردازشی قرار است به گوشی های مجهز به اگزینوس 2200 در زمینه پردازش تصاویر یاری کند. بنابراین انتظار می رود نماینده های شرکت کره ای در زمینه عکاسی و پردازش بعد آن، بسیار بهتر از نسل قبل باشند. از جمله قابلیت های دیگر این تراشه هم می توان به پشتیبانی از سنسوری به بزرگی 200 مگاپیکسل (بنابراین سنسورهایی به بزرگی 108 مگاپیکسل بدون هیچ مشکل و لگ یا کندی می توانند به لطف این تراشه عکاسی نمایند) و پشتیبانی از ضبط ویدیوهایی با وضوح 8K و سرعت 30 فریم بر ثانیه اشاره نمود.

منبع: GSMArena

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 13 خرداد 1401 بروزرسانی: 13 خرداد 1401 گردآورنده: 10az10.ir شناسه مطلب: 2167

به "سامسونگ ویدیویی برای نمایش قابلیت رهگیری پرتو در اگزینوس 2200 منتشر کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سامسونگ ویدیویی برای نمایش قابلیت رهگیری پرتو در اگزینوس 2200 منتشر کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید