سامانه راهبران به سوالات معلمان درباره شاد پاسخ می دهد

به گزارش مجله 10 از 10، تهران (پانا) - سیزدهمین نشست تخصصی شب های فناوری با موضوع خانواده و شبکه اجتماعی دانش آموزی (شاد) عصر امروز در فرهنگسرای فناوری اطلاعات با حضور رحمان عیسی زاده نشلی رئیس گروه هوشمندسازی مدارس وزارت آموزش و پرورش و کیوان نقره کار کارشناس صدا و سیما و کارآفرین حوزه آموزش برگزار گردید.

سامانه راهبران به سوالات معلمان درباره شاد پاسخ می دهد

عیسی زاده در این نشست گفت: ما وارد یک زیست بوم جدید شده ایم و این بستر می تواند آموزش را بین معلمان و دانش آموزان مبادله کند.

شاد پلتفرم آموزشی است

وی اضافه کرد: ما بیش از دو دهه بر روی آموزش الکترونیک کار می کنیم اما مولفه هایی که اکنون وجود دارد تغییر نموده است ما در گذشته فراوری محتوای الکترونیک داشتیم اما اکنون پلتفرم آموزشی ضروری است .

رئیس گروه هوشمندسازی مدارس وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: ما باید در کشور به زیرساخت توجه کنیم تا بتوانیم در آموزش و پرورش زیرساخت مناسبی برای ارائه آموزش ها داشته باشیم لذا با وجود مولفه های جدید زیست بوم جدید شکل گرفت.

محتوای درسی در شاد بروزرسانی می گردد

عیسی زاده اضافه کرد: شبکه شاد یک پیغام رسان است اما ما به دنبال یک سیستم یاددهی یادگیری هستیم. محتوای درسی آماده در شبکه شاد وجود دارد که در حال بروزرسانی است.

وی اشاره نمود: ایجاد کانال های مختلف در شبکه شاد یکی از قابلیت های شاد است؛ 11 میلیون و 400 هزار دانش آموز در کانال دانش آموزان و 104 هزار مدیر مدرسه در کانال مدیران این شبکه عضو هستند. همچنین 645 هزار معلم در این شبکه احراز هویت شدند.

رئیس گروه هوشمندسازی مدارس وزارت آموزش و پرورش اشاره نمود: اکنون بیشتر بر روی گروه های درسی که از سوی معلمان مدیریت می گردد و فراوری محتوای معلمان تمرکز داریم.

سامانه راهبران

عیسی زاده درباره ارتباط بین هوشمندسازی مدارس و شبکه شاد گفت: شبکه شاد یک بستر یاددهی یادگیری است که مسایل فنی این شبکه را رصد می کنیم. در سامانه راهبران سوالات مربوط به شاد پاسخ داده می گردد در 735 منطقه آموزش و پرورش 3 راهبر معرفی شده اند که در این سامانه به نشانی rahbaran.medu.ir به سوالات پاسخ می دهند.

وی با اشاره به اینکه در شبکه شاد کانال های اختصاصی آموزش و پرورش وجود دارد درباره اینترنت شبکه شاد گفت: در مجموع در فضای اینترنتی قطع و وصلی وجود دارد اما پیگیر مشکل کند بودن اینترنت شاد هستیم.

رئیس گروه هوشمندسازی مدارس وزارت آموزش و پرورش عنوان نمود: اینترنت شاد رایگان است و اگر دیده شد هزینه ای کم می گردد می توان با شماره ای که وزیر ارتباطات اعلام نموده است این موضوع را گزارش داد.

آپلود و دانلود رایگان است

عیسی زاده درباره بسته های رایگان اینترنتی شاد گفت: هر موضوعی در شاد دانلود و آپلود می گردد هزینه ای برای کاربر ندارد. اکنون در شاد بخش آزمون طراحی شده است و در پرونده تحصیلی دانش آموز ثبت می گردد.

وی درباره تامین آموزش های معلمان اضافه کرد: بحث توانمندسازی معلمان بسیار مهم و برای شاد نیز دوره هایی معین شده است. تلویزیون نیز در این باره اقداماتی انجام می دهد سامانه راهبران سامانه خوبی برای معلمان است.

توسعه شبکه شاد در دستورکار است

رئیس گروه هوشمندسازی مدارس وزارت آموزش و پرورش گفت: فضا برای همکاری بخش خصوصی با شبکه شاد باز هست چراکه آموزش و پرورش با یاری دستگاه ها می تواند ماموریت های خود را به خوبی ایفا نماید.

عیسی زاده اضافه کرد: در شاد بخش سلامت را داریم تا بتوانیم از چاقی دانش آموزان نیز به دلیل استفاده زیاد از برنامه های فضای مجازی جلوگیری کنیم. اما نقش والدین در این باره موثر خواهد بود. در مجموع ما توسعه شبکه شاد را در دستورکار داریم.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 18 آبان 1399 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: 10az10.ir شناسه مطلب: 1353

به "سامانه راهبران به سوالات معلمان درباره شاد پاسخ می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سامانه راهبران به سوالات معلمان درباره شاد پاسخ می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید