رژیم غذایی برای سلامت کیسه صفرا

به گزارش مجله 10 از 10، هنگامی که صحبت از مسائل کیسه صفرا می گردد، مهم است که به آنچه می نوشید توجه داشته باشید، زیرا بعضی از نوشیدنی ها می توانند علائم را تشدید نموده و شرایط را بدتر نمایند. به طور کلی، مصرف مقدار زیادی آب برای یاری به تخلیه سیستم بدن و کاهش خطر ابتلا به سنگ کیسه صفرا توصیه می گردد.

رژیم غذایی برای سلامت کیسه صفرا

آب گزینه خوبی است، زیرا بدون داشتن کالری، آبرسان است و به عملکرد صحیح بدن شما یاری می نماید. با این حال، مهم است که از مصرف مقدار زیادی آب در یک نوبت خودداری کنید، زیرا این کار می تواند فشار غیرضروری به کیسه صفرا وارد کند.

بعلاوه چند نوشیدنی دیگر وجود دارد که می توانید در حد اعتدال مصرف کنید، مانند دمنوش های گیاهی. بعضی از دمنوش های گیاهی که دارای خواص ضد التهابی هستند مانند زنجبیل، نعناع، بابونه یا رازیانه می توانند به تسکین سیستم گوارشی، کاهش التهاب و کاهش درد معده یاری نمایند.

از طرف دیگر، باید از نوشیدنی های پر کالری، قند، الکل و کافئین پرهیز کنید، زیرا همگی می توانند علائم بیماری کیسه صفرا را تحریک نمایند.

بعضی از نمونه ها عبارتند از:

چای شیرین

نوشیدنی های سودا

نوشیدنی های انرژی زا

نوشیدنی های الکلی

قهوه

نوشیدن آب فراوان و دمنوش های گیاهی می تواند به کاهش علائم مسائل کیسه صفرا یاری کند. با این حال، پرهیز از نوشیدنی های پرکالری، قندی و کافئین دار که می توانند شرایط را تشدید نمایند نیز مهم است. مانند همواره، بهتر است با پزشک خود یا یک متخصص تغذیه صحبت کنید تا مناسب ترین و شخصی ترین توصیه های غذایی را برای مورد خاص خود بیابید.

چه غذا هایی به آرامش کیسه صفرا یاری می نماید؟

مسائل کیسه صفرا می تواند بسیار دردناک باشد و در برنامه روزانه فرد اختلال ایجاد کند. با این حال، بعضی غذا ها برای آرام کردن علائم مرتبط با مسائل کیسه صفرا مفید هستند. این غذا ها در درجه اول غذا های کم چرب و غنی از فیبر هستند که به تنظیم عملکرد کیسه صفرا یاری می نمایند.

غذا های غنی از فیبر، از جمله میوه ها، سبزیجات، غلات کامل و حبوبات به کاهش التهاب و بهبود سلامت کلی سیستم گوارش یاری می نمایند. غذا های حاوی فیبر بالا بعلاوه به هضم غذا یاری می نمایند و صفرا را سالم نگه می دارند که می تواند به جلوگیری از تشکیل سنگ کیسه صفرا یاری کند.

بعضی از نمونه های خوب غذا های غنی از فیبر عبارتند از:

جو

برنج قهوه ای

کینوا

عدس

نخود

لوبیا

غذا های کم چرب نیز برای افرادی که مسائل کیسه صفرا دارند، انتخابی عالی هستند. زیرا غذا های پرچرب، به ویژه چربی های اشباع شده و چربی های ترانس، می توانند کیسه صفرا را تحریک نموده و باعث درد شوند. بنابراین، اجتناب از غذا های سرخ شده، تکه های چرب گوشت و غذا های فرآوری شده که حاوی مقادیر زیادی چربی ترانس هستند، مهم است.

در عوض، پروتئین های بدون چربی مانند مرغ بدون چربی، ماهی و لوبیا انتخاب های خوبی هستند.

علاوه بر این، نوشیدن مقدار زیادی آب می تواند به شستشوی سیستم گوارشی و تقویت حرکات روده سالم یاری کند، که شرایط التهابی کیسه صفرا را کاهش می دهد. به غیر از آب ساده، نوشیدنی هایی مانند دمنوش های گیاهی و آب سبزیجات نیز بدن را آبرسانی می نمایند و در عین حال به تسکین کیسه صفرا یاری می نمایند.

در نهایت، گنجاندن بعضی مکمل ها در رژیم غذایی ممکن است به حمایت از سلامت کیسه صفرا یاری کند. این ها شامل ویتامین C است که به فراوری صفرا یاری می نماید و خار مریم که می تواند از کبد محافظت کند و سلامت کیسه صفرا را تقویت کند.

برای نتیجه گیری، ترکیب انواع غذا های کم چرب و پر فیبر، نوشیدن آب کافی و مکمل رژیم غذایی با ویتامین C و خار مریم می تواند به آرام کردن مسائل کیسه صفرا و کاهش خطر ابتلا به سنگ کیسه صفرا یاری کند. قبل از ایجاد هرگونه تغییر در رژیم غذایی، به خصوص اگر از بیماری کیسه صفرا رنج می برید، لازم است که با یک پزشک مشورت کنید.

چه غذا هایی برای کیسه صفرای تحریک شده مفید هستند؟

کیسه صفرا تحریک شده می تواند باعث ناراحتی و درد گردد. چندین غذا وجود دارند که برای کیسه صفرا تحریک شده مفید هستند که در ادامه به تفصیل به آن ها خواهیم پرداخت.

مصرف غذا های کم چرب هائز اهمیت است. غذا هایی که چربی بالایی دارند می توانند باعث درد و ناراحتی کیسه صفرا شوند، زیرا فراوری صفرا را تحریک می نمایند که می تواند باعث اسپاسم در کیسه صفرا گردد. بنابراین، اجتناب از غذا های سرخ شده، غذا های فرآوری شده و گوشت های پرچرب مانند بیکن یا سوسیس مهم است. در عوض، گوشت بدون چربی مانند مرغ یا ماهی را انتخاب کنید و از غلات کامل، سبزیجات و میوه ها بهره ببرید.

نوشیدن مقدار زیادی آب و هیدراته ماندن، کلید حفظ سلامت کیسه صفرا است. آب به عملکرد صحیح کبد و کلیه ها و بعلاوه به کاهش التهاب و تحریک کیسه صفرا یاری می نماید. بدنی که به خوبی هیدراته شده باشد می تواند دفع سموم یا مواد زائد موجود در صفرا را راحت تر انجام دهد.

غذا هایی که فیبر بالایی دارند می توانند برای کیسه صفرا تحریک شده مفید باشند. غذا های حاوی فیبر بالا مانند حبوبات، سبزیجات و میوه ها می توانند به جلوگیری از یبوست که یکی از علائم رایج مسائل کیسه صفرا است، یاری نمایند. یبوست می تواند باعث برگشت صفرا در کیسه صفرا گردد و می تواند به تشکیل سنگ های صفراوی دامن بزند. بنابراین، خوردن مقدار زیادی غذا های غنی از فیبر برای حفظ نرمی سیستم گوارشی شما مهم است.

بعضی از غذا های خاص می توانند برای کیسه صفرا تحریک شده مفید باشند. غذا هایی مانند زردچوبه، زنجبیل و سیر دارای خواص ضد التهابی هستند و می توانند به کاهش التهاب و تحریک کیسه صفرا یاری نمایند. علاوه بر این، خوردن غذا های غنی از اسید های چرب امگا 3، مانند ماهی سالمون یا گردو، می تواند به کاهش التهاب در سراسر بدن یاری کند.

انتخاب مواد غذایی مناسب می تواند به کاهش علائم تحریک کیسه صفرا یاری کند. یک رژیم غذایی کم چرب، سرشار از فیبر، آب و غذا های ضد التهاب می تواند به کاهش التهاب و درد یاری کند و سیستم گوارش شما را سالم نگه دارد. اگر در خصوص سلامت کیسه صفرا خود نگرانی دارید، مهم است که با یک متخصص صحبت کنید تا برترین روش درمانی را دریافت کنید.

درمان درد کیسه صفرا

درد کیسه صفرا معمولاً به دلیل وجود سنگ کیسه صفرا، التهاب یا عفونت در کیسه صفرا یا سایر شرایط مرتبط ایجاد می گردد. شدت و نوع علائم می تواند از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد و گاهی غیر قابل تحمل باشد. با این حال، بسته به دلیل اصلی درد، راه های مختلفی برای مدیریت درد کیسه صفرا وجود دارد.

اگر سنگ کیسه صفرا دلیل اصلی درد باشد، گزینه های درمانی ممکن است شامل دارو، جراحی یا درمان های طبیعی باشد. دارو هایی مانند دارو های مسکن یا آنتی بیوتیک ها ممکن است برای کنترل علائم درد یا عفونت سنگ کیسه صفرا تجویز شوند. در مواردی که سنگ کیسه صفرا با دارو قابل درمان نیست، ممکن است جراحی توصیه گردد.

جراحی ممکن است شامل برداشتن کیسه صفرا یا سنگ شکنی با موج شوک خارج بدنی (ESWL) باشد، یک روش غیر تهاجمی برای شکستن سنگ ها به قطعات کوچکتر.

دارو های طبیعی نیز ممکن است برای تسکین درد کیسه صفرا مفید باشند، به خصوص اگر درد خفیف یا میانه باشد. بعضی از درمان های طبیعی شامل نوشیدن آب فراوان، مصرف رژیم غذایی کم چرب و استفاده از پد های حرارتی یا کمپرس هستند. نوشیدن مقدار زیادی آب به تخلیه سیستم بدن و کاهش غلظت صفرا یاری می نماید و در نتیجه از تشکیل سنگ های صفراوی تازه جلوگیری می نماید.

یک رژیم غذایی کم چرب بعلاوه به کاهش مقدار فشار روی کیسه صفرا یاری می نماید که می تواند به کاهش التهاب و درد یاری کند. پد های حرارتی یا کمپرس ها می توانند با افزایش جریان خون در ناحیه آسیب دیده به تسکین درد یاری نمایند.

تسکین درد کیسه صفرا معمولاً شامل ترکیبی از مداخلات پزشکی و تغییرات سبک زندگی است. همکاری نزدیک با پزشک برای تعیین برترین روش درمانی برای مورد خاص شما، بر اساس دلیل اصلی و شدت علائم، مهم است. حفظ یک سبک زندگی سالم، از جمله رژیم غذایی متعادل و ورزش منظم، می تواند به طور قابل توجهی خطر ابتلا به سنگ کیسه صفرا و سایر بیماری های مرتبط را کاهش دهد و از عود درد کیسه صفرا جلوگیری کند.

آیا نوشیدن آب به کیسه صفرای ملتهب یاری می نماید؟

نوشیدن آب می تواند تسکین موقتی برای بعضی از علائم مرتبط با التهاب کیسه صفرا باشد. با این حال، راه حلی برای درمان دلیل اصلی التهاب نیست. کیسه صفرا ملتهب معمولاً در اثر تشکیل سنگ کیسه صفرا یا عفونت ایجاد می گردد. هنگامی که آب مصرف می گردد، به رقیق شدن صفرا در کیسه صفرا و روده یاری می نماید و ضخامت صفرا را کاهش می دهد و خارج شدن آن را راحت تر می نماید.

علاوه بر این، نوشیدن آب بیشتر می تواند به هضم غذا یاری کند، که بعلاوه فشار روی کیسه صفرا را کاهش می دهد.

توجه به این نکته لازم است که نوشیدن آب نباید به عنوان درمان کیسه صفرا ملتهب در نظر گرفته گردد. اگر برای مدت طولانی درمان نگردد، کیسه صفرا ملتهب می تواند منجر به عوارض جدی مانند ایجاد آبسه یا انسداد مجرای صفراوی گردد. بنابراین، در صورت مشاهده علائم التهاب کیسه صفرا، مانند درد شکم یا نفخ، مهم است که در پی مراقبت های پزشکی باشید.

چه ویتامینی برای کیسه صفرا مفید است؟

چند ویتامین وجود دارند که برای حفظ سلامت کیسه صفرا مفید هستند. یکی از مهم ترین ویتامین ها ویتامین C است. این ویتامین دارای خواص آنتی اکسیدانی است که به محافظت از کیسه صفرا و سایر اندام های بدن در برابر رادیکال های آزاد و استرس اکسیداتیو یاری می نماید.

یکی دیگر از ویتامین های مهم برای کیسه صفرا ویتامین E است. این ویتامین بعلاوه یک آنتی اکسیدان است و به محافظت از کبد و کیسه صفرا در برابر آسیب های ناشی از سموم و سایر مواد مضر یاری می نماید. ویتامین E بعلاوه دارای خواص ضد التهابی است که می تواند به کاهش التهاب در کیسه صفرا و جلوگیری از مسائل کیسه صفرا یاری کند.

علاوه بر این ویتامین ها، ویتامین D نیز برای سلامت کیسه صفرا مهم است. این ویتامین به تنظیم جذب کلسیم یاری می نماید که برای عملکرد مناسب کیسه صفرا مهم است. کمبود ویتامین D با افزایش خطر بیماری کیسه صفرا مرتبط است، بنابراین مهم است که اطمینان حاصل گردد که به مقدار کافی از این ویتامین در رژیم غذایی خود دریافت می کنید.

به طور کلی، یک رژیم غذایی متعادل و سالم برترین راه برای اطمینان از دریافت تمام ویتامین ها و مواد مغذی مورد احتیاج بدن برای حفظ سلامت کیسه صفرا است. غذا هایی که سرشار از ویتامین C، ویتامین E و ویتامین D هستند عبارتند از:

مرکبات

مغز ها

دانه ها

سبزیجات سبز برگ

ماهی های چرب

اگر در خصوص سلامت کیسه صفرا خود نگران هستید، با پزشک خود یا یک متخصص تغذیه صحبت کنید تا توصیه های شخصی در خصوص مواد مغذی و ویتامین هایی که برای حفظ سلامت کیسه صفرا باید روی آن ها تمرکز کنید، دریافت کنید.

وقتی کیسه صفرا شما تحریک می گردد چه اتفاقی می افتد؟

هنگامی که کیسه صفرا شما تحریک می گردد، می تواند منجر به علائمی مانند درد در سمت راست بالای شکم، حالت تهوع و استفراغ گردد. این تحریک اغلب به دلیل تشکیل سنگ های صفراوی است که رسوبات جامد کلسترول یا بیلی روبین هستند که می توانند در داخل کیسه صفرا ایجاد شوند. این سنگ های صفراوی می توانند پوشش کیسه صفرا را تحریک نموده و باعث التهاب و ناراحتی شوند.

علاوه بر سنگ کیسه صفرا، شرایط دیگری نیز وجود دارد که می تواند باعث تحریک کیسه صفرا گردد، مانند کوله سیستیت که التهاب کیسه صفرا است. این شرایط می تواند حاد باشد، به این معنی که به طور ناگهانی ایجاد می گردد و اغلب به دلیل انسداد ناشی از سنگ کیسه صفرا ایجاد می گردد. بعلاوه می تواند مزمن باشد، جایی که التهاب برای مدت طولانی باقی می ماند و ممکن است به دلیل مسائل مداوم کیسه صفرا ایجاد گردد.

هنگامی که کیسه صفرا تحریک می گردد، بدن شما نیز ممکن است تغییراتی را در هضم و جذب چربی ها تجربه کند. این به این دلیل است که کیسه صفرا نقش مهمی در هضم و تجزیه چربی ها در رژیم غذایی شما دارد. هنگامی که به درستی کار نمی نماید، می تواند منجر به مسائلی مانند اسهال، نفخ و گاز بیش از حد گردد.

در بعضی موارد، ممکن است برای درمان کیسه صفرا تحریک شده به دارو یا جراحی احتیاج باشد. به عنوان مثال، اگر سوزش ناشی از سنگ کیسه صفرا باشد، جراحی برای برداشتن کیسه صفرا ممکن است ضروری باشد. این جراحی به عنوان کوله سیستکتومی شناخته می گردد و شامل برداشتن کل کیسه صفرا است.

به طور کلی، کیسه صفرا تحریک شده می تواند طیف وسیعی از علائم را ایجاد کند و می تواند بر هضم و سلامت کلی شما تأثیر منفی بگذارد. اگر علائم کیسه صفرا تحریک شده را تجربه می کنید، مهم است که در پی مراقبت های پزشکی برای تعیین دلیل زمینه ای و دریافت درمان مناسب باشید.

در هنگام حمله کیسه صفرا چه بخورم یا بنوشم؟

روی خوردن غذا های سبک و آسان هضم مانند میوه ها، سبزیجات، غلات کامل، پروتئین های بدون چربی و محصولات لبنی کم چرب تمرکز کنید.

بعضی از غذا های خاص که مصرف آن ها در هنگام حمله کیسه صفرا ایمن در نظر گرفته می گردد عبارتند از:

سیب زمینی پخته

مرغ ساده

ماهی

بوقلمون

برنج سفید

سبزیجات بخارپز یا کمی پخته شده

میوه های بدون پوست یا دانه مانند سیب

موز

گلابی

خربزه

یکی دیگر از گزینه های آسان برای هضم، آبگوشت شفاف است، مانند آب مرغ یا سبزیجات.

اجتناب از غذا ها و نوشیدنی های چرب، تند و اسیدی نیز برای جلوگیری از تشدید علائم مهم است. اگر مطمئن نیستید که در طول حمله کیسه صفرا چه بخورید و بنوشید، همواره بهتر است برای مشاوره شخصی با یک متخصص مشورت کنید.

آیا شیر کیسه صفرا را تسکین می دهد؟

پاسخ به این که آیا شیر کیسه صفرا را آرام می نماید واضح نیست. قبل از رسیدن به نتیجه باید چندین عامل را در نظر گرفت.

در ابتدا، مهم است که بفهمیم چه چیزی باعث درد یا ناراحتی کیسه صفرا می گردد. سنگ کیسه صفرا شایع ترین حالتی است که باعث درد کیسه صفرا می گردد، که زمانی رخ می دهد که توده جامدی از کلسترول یا سایر مواد در کیسه صفرا جمع گردد. هنگامی که کیسه صفرا برای آزاد کردن صفرا منقبض می گردد، ممکن است به وسیله سنگ مسدود گردد و منجر به درد و ناراحتی گردد.

حال، بیایید در نظر بگیریم که چگونه شیر ممکن است بر کیسه صفرا تأثیر بگذارد. شیر منبع خوبی از کلسیم و ویتامین D است که برای سلامت استخوان ها لازم است. بعلاوه سرشار از پروتئین و سایر مواد مغذی است که برای سلامت کلی بدن ضروری هستند. با این حال، هیچ مدرک علمی وجود ندارد که نشان دهد شیر تأثیر مستقیمی بر کیسه صفرا دارد.

در واقع، بعضی از افرادی که از سنگ کیسه صفرا رنج می برند، گزارش می دهند که مصرف لبنیات مانند شیر، پنیر و ماست در واقع می تواند علائم آن ها را تحریک کند. این به این دلیل است که غذا های پرچرب می توانند کیسه صفرا را برای انقباض و ترشح صفرا تحریک نمایند که به نوبه خود می تواند سنگ های صفراوی موجود را تشدید کند.

از سوی دیگر، بعضی از پزشکان نوشیدن شیر کم چرب یا شیر بدون چربی را به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی سالم و کم چرب برای افراد مبتلا به سنگ کیسه صفرا توصیه می نمایند. زیرا محصولات لبنی کم چرب ممکن است به کاهش التهاب در کیسه صفرا و کاهش خطر ایجاد سنگ های تازه یاری نمایند.

به طور کلی، رابطه بین شیر و کیسه صفرا پیچیده است و احتیاج به تحقیقات بیشتری دارد. در حالی که بعضی افراد ممکن است با مصرف لبنیات کم چرب از درد سنگ کیسه صفرا تسکین پیدا نمایند، بعضی دیگر ممکن است پس از مصرف لبنیات احساس ناراحتی نمایند. مهم است که قبل از ایجاد هر گونه تغییر عمده در رژیم غذایی خود با یک متخصص مشورت کنید، به خصوص اگر یک بیماری از قبل وجود داشته باشد.

آیا غذا خوردن باعث تشدید درد کیسه صفرا می گردد؟

درد کیسه صفرا یک علامت رایج در بین افرادی است که از مسائل کیسه صفرا رنج می برند. کیسه صفرا اندام مهمی است که نقش حیاتی در فرآیند گوارش دارد. صفرا را ذخیره می نماید، ماده ای که به وسیله کبد فراوری می گردد و به تجزیه چربی های موجود در غذای مصرفی ما یاری می نماید.

هنگامی که کیسه صفرا ملتهب یا تحت تأثیر سنگ کیسه صفرا قرار می گیرد، می تواند باعث درد شدید در ناحیه بالای شکم گردد که به قولنج صفراوی معروف است. این درد می تواند به وسیله عوامل مختلفی از جمله غذا خوردن ایجاد گردد.

غذا خوردن می تواند درد کیسه صفرا را بدتر کند، زیرا ترشح صفرا را تحریک می نماید. هنگامی که کیسه صفرا ملتهب است یا سنگ کیسه صفرا دارد، این فرآیند می تواند باعث درد شدید گردد. درد معمولاً بعد از غذا اتفاق می افتد، به خصوص غذا هایی که چربی بالایی دارند. غذا هایی مانند غذا های سرخ شده یا چرب می توانند فراوری صفرا را افزایش دهند که می تواند به کیسه صفرا فشار وارد کند و باعث درد گردد.

علاوه بر این، خوردن وعده های غذایی سنگین نیز می تواند به کیسه صفرا فشار وارد کند و درد را تشدید کند.

اگرچه خوردن می تواند درد کیسه صفرا را بدتر کند، پرهیز از غذاخوردن راه حل درستی نیست. حفظ یک رژیم غذایی متعادل و سالم، به ویژه زمانی که از مسائل کیسه صفرا رنج می برید، مهم است. خوردن وعده های غذایی کوچک و مکرر در طول روز به جای سه وعده غذایی بزرگ می تواند به کاهش فشار روی کیسه صفرا یاری کند.

علاوه بر این، کاهش مصرف غذا های چرب و تمرکز بر رژیم غذایی با فیبر بالا می تواند به کاهش درد کیسه صفرا یاری کند.

چگونه می توانم به طور طبیعی کیسه صفرا خود را سم زدایی کنم؟

سم زدایی کیسه صفرا به طور طبیعی شامل اتخاذ یک سبک زندگی سالم، ترکیب بعضی غذا ها و تمرین روتین ورزشی خاص است. کیسه صفرا یا سیستم صفراوی مسئول فراوری، ذخیره و آزادسازی صفرا است که به هضم چربی ها یاری می نماید. بنابراین، حفظ سلامت و عملکرد آن برای حفظ هضم مناسب لازم است.

غذا های پرچرب را کاهش دهید: مصرف رژیم غذایی پرچرب به کیسه صفرا فشار وارد می نماید و منجر به تجمع کلسترول و سنگ می گردد. غذا های کم چرب یا منابع پروتئین بدون چربی مانند ماهی، مرغ، لوبیا و حبوبات مصرف کنید.

مصرف فیبر را افزایش دهید: فیبر به دفع سموم و مواد زائد از بدن از جمله کیسه صفرا یاری می نماید. بعلاوه از تجمع کلسترول جلوگیری می نماید و خطر ابتلا به سنگ کیسه صفرا را کاهش می دهد. برای بهبود سیستم گوارش، غلات کامل، میوه ها و سبزیجات را در رژیم غذایی خود بگنجانید.

هیدراته بمانید: نوشیدن مقدار زیادی آب به دفع سموم و مواد زائد بدن از جمله کیسه صفرا یاری می نماید. اطمینان حاصل کنید که حداقل 8-10 لیوان آب در روز می نوشید.

به طور منظم ورزش کنید: ورزش یا فعالیت بدنی منظم به مدیریت وزن یاری می نماید، سطح استرس را کاهش می دهد، هضم غذا را بهبود می بخشد و سلامت کلی از جمله کیسه صفرا را افزایش می دهد.

از مکمل های گیاهی بهره ببرید: بعضی مکمل های گیاهی مانند خار مریم، ریشه قاصدک و زردچوبه فواید ثابت شده ای برای سم زدایی کیسه صفرا دارند. برای اطلاع از دوز و مدت مصرف مناسب با یک متخصص مشورت کنید.

اجتناب از الکل و تنباکو: الکل و تنباکو می توانند به کبد و کیسه صفرا آسیب برسانند و منجر به التهاب، عفونت و سایر مسائل سلامتی شوند.

اولین علائم بد بودن کیسه صفرا چیست؟

یکی از اولین نشانه های بد بودن شرایط کیسه صفرا، درد شکم در ربع سمت راست بالای شکم است. این درد می تواند خفیف تا شدید باشد و ممکن است پس از خوردن غذا های چرب یا چرب ایجاد گردد. درد ممکن است به پشت یا تیغه های شانه نیز کشیده گردد. درد می تواند تیز یا مبهم باشد و ممکن است چند ساعت طول بکشد.

یکی دیگر از علائم اولیه بد بودن کیسه صفرا حالت تهوع و استفراغ است. این علائم می تواند پس از خوردن غذا های چرب یا اگر کیسه صفرا ملتهب یا عفونی شده باشد، رخ دهد. حالت تهوع و استفراغ نیز می تواند با از دست دادن اشتها، سوء هاضمه و نفخ همراه باشد.

منبع: سلامت نیوز

منبع: فرارو
انتشار: 19 فروردین 1402 بروزرسانی: 19 فروردین 1402 گردآورنده: 10az10.ir شناسه مطلب: 2343

به "رژیم غذایی برای سلامت کیسه صفرا" امتیاز دهید

1 کاربر به "رژیم غذایی برای سلامت کیسه صفرا" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رژیم غذایی برای سلامت کیسه صفرا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید