راه اندازی کتابخانه سیار در سنندج

به گزارش مجله 10 از 10، شهردار سنندج از اختصاص یک دستگاه اتوبوس برای راه اندازی کتابخانه سیار اطلاع داد.

راه اندازی کتابخانه سیار در سنندج

به گزارش خبرنگاران، حشمت الله صیدی در دیدار با مدیر کل کتابخانه های عمومی کردستان اظهار کرد: توسعه زیرساخت های فرهنگی در میان شهروندان از اهمیت ویژه ای برخوردار است و باید برای انس دریافت شهروندان به خصوص جوانان و نوجوانان با کتاب تمام کوشش خود را به کار ببندیم. وی اضافه نمود: به منظور ارتقای دانش عمومی و همچنین ترویج و اشاعه فرهنگ کتابخوانی یک دستگاه اتوبوس از سوی شهرداری سنندج برای راه اندازی کتابخانه سیار اختصاص می یابد.

شهردار سنندج با اشاره به این که ترویج فرهنگ کتابخوانی تاثیر بسزایی در روند جامعه پذیری و ارتقای فرهنگ دارد، گفت: ترویج این سنت حسنه در راستای اشاعه فرهنگ کتابخوانی و ارتقای شاخص های مطالعه باید مورد توجه باشد. مدیرکل کتابخانه های عمومی هم در این دیدار گفت: پرداخت نیم درصد درآمد شهرداری ها به کتابخانه ها که حق قانونی آنان بوده، توسط شهرداری به موقع پرداخت شده است.

وی گفت: نهاد مردمی همچون شهرداری و شورای اسلامی شهر می توانند بستر لازم برای ترویج و توسعه فرهنگ مطالعه را مهیا نمایند و در این زمینه باید تمام نهادها و حوزه های مختلف همکاری و تعامل لازم را داشته باشند. رئیس شورای اسلامی شهر سنندج نیز اظهار کرد: یکی از عوامل کلیدی و بنیادی در پیشرفت مالی هر جامعه در هر زمان و فراوری اشتغال، داشتن اقتصاد مبتنی بر دانش قلمداد می گردد.

جلال شریعتی اضافه نمود: این رویه نقش مهمی در فراوری ثروت جامعه داشته و بی توجهی به اقتصاد دانش محور موجب رکود و عقب ماندگی می گردد. وی یادآور شد: کتابخانه ها به عنوان یکی از مراکز فراوری و ترویج دانش نقش خود را به شیوه نوین در تمام ابعاد توسعه که مبنای آن دانش محور است انجام می دهد. رئیس شورای اسلامی شهر سنندج تاکید نمود: کوشش جهادی برای رسیدن به شاخص ها و استانداردهای موجود در راستای شرایط مربوط به کتابخانه ها با اهمیت تلقی گردد. استان کردستان با یک میلیون و 603 هزار نفر جمعیت دارای 80 باب کتابخانه نهادی و مشارکتی است که از این تعداد 50 باب نهادی و بقیه مشارکتی هستند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 15 آبان 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: 10az10.ir شناسه مطلب: 524

به "راه اندازی کتابخانه سیار در سنندج" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه اندازی کتابخانه سیار در سنندج"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید