راه اندازی آزمایشی کارخانه فراوری باتری های لیتیوم یون نانویی

به گزارش مجله 10 از 10، ولتااکسپلور با راه اندازی آزمایشی خط فراوری باتری های لیتیوم یون تقویت شده با گرافن در کانادا در پی جلب توجه شرکت های خودروسازی برای استفاده از این فناوری است.

راه اندازی آزمایشی کارخانه فراوری باتری های لیتیوم یون نانویی

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، شرکت کانادایی ولتااکسپلور (VoltaXplore Inc) با هدف تجاری سازی باتری های لیتیوم یون تقویت شده با گرافن برای بازار خودروهای الکتریکی، از راه اندازی آزمایشی کارخانه خود در این کشور اطلاع داد. این مرکز باتری هایی فراوری می نماید که در حال حاضر در حال بهینه سازی هستند. این شرکت انتظار دارد باتری های تقویت شده با گرافن مزایای متعددی مانند ظرفیت بیشتر، افزایش عمر باتری، سرعت شارژ سریع تر و ایمنی بهبود یافته نسبت به محصولات موجود در بازار داشته باشند. آزمایش هایی با هدف اعتبارسنجی این مزایا، با نتایج دلگرم نماینده تا به امروز، ادامه دارد.

ولتااکسپلور میزبان روز باتری در مونترال خواهد بود. روز باتری یک رویداد برای جذب سرمایه گذار است که تأسیسات نمایشی ولتااکسپلور از جمله تجهیزات و فرآیندهای فراوری خود را به نمایش می گذارد و فرصتی برای بحث های فنی و ارائه به نمایندگان ولتااکسپلور، از جمله مدیریت ارشد، فراهم می نماید.

پت دیارامو، رئیس ولتااکسپلور می گوید: ولتااکسپلور در حال پیشرفت عالی در جهت رسیدن به نقاط عطف مورد انتظار خود است. ما در خصوص این سرمایه گذاری هیجان زده هستیم، زیرا معتقدیم باتری های تقویت شده با گرافن این پتانسیل را دارند که یک فناوری متمایز باشند که می تواند در برطرف نگرانی ها در خصوص ظرفیت و ایمنی باتری ها تاثیرگذار باشد، چالشی که موجب جلوگیری از پذیرش گسترده تر باتری ها در وسایل نقلیه الکتریکی در مقیاس وسیع تر شده است. ترکیب فناوری های سبک وزن پیشرفته ما با باتری های تقویت شده با گرافن، گام بزرگی در فضای خودروهای الکتریکی است.

سروش نظرپور، مدیرعامل ولتااکسپلور گفت: خوشحالم که به گروهی از شرکت ها در آمریکای شمالی ملحق شدیم که باتری های Li-ion فراوری می نمایند. تمرکز ما ادغام زنجیره تامین باتری در آمریکای شمالی است که مورد علاقه مشتریان حوزه باتری است. اکنون که این مرکز به موقع و با بودجه مناسب با نتایج عملکرد رضایت بخش راه اندازی شده است، ما در حال حرکت به سمت بهینه سازی طراحی باتری خود برای بازار خودروهای الکتریکی به وسیله آزمایش با مشتریان هستیم.

گفتنی است که شرکت نانواکسپلور (NanoXplore) فراورینماینده گرافن و شریک آن، مارتینرا اینترنشنال (Martinrea International)، با انجام سرمایه گذاری مشترک، برای توسعه باتری خودرو های الکتریکی (EV) تقویت شده با گرافن، اقدام به تاسیس شرکت ولتااکسپلور نموده اند.

این دو شرکت همکاری خود را در سال 2017 شروع نموده اند. با این سرمایه گذاری مشترک، مارتینرا اینترنشنال قادر خواهد بود که تخصص خود را به عنوان فراوری نماینده برجسته سازه های سبک و سیستم های پیشرانه در بازارهای خودرو و صنایع دیگر، با موقعیت شرکت نانواکسپلور به عنوان یک شرکت بزرگ در حوزه گرافن و مواد تقویت شده با گرافن، ترکیب کند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 22 خرداد 1401 بروزرسانی: 22 خرداد 1401 گردآورنده: 10az10.ir شناسه مطلب: 2176

به "راه اندازی آزمایشی کارخانه فراوری باتری های لیتیوم یون نانویی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه اندازی آزمایشی کارخانه فراوری باتری های لیتیوم یون نانویی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید