دستور پخت استیک فلفل چینی

به گزارش مجله 10 از 10، استیک فلفل چینی غذای مقوی و لذیذ است این غذا آسان و سریع تهیه میشود با برنج سرو کنید.

دستور پخت استیک فلفل چینی

به گزارش ، استیک فلفل چینی یک نوع استیک خوشمزه و متنوع با طعم فلفل و زنجفیل است که با سبک چینی تهیه شده است. امیدوارم تهیه کرده و از آن لذت ببرید.

گوشت استیک گاو

450 گرم

سس سویا

60 میلی لیتر

شکر

2 قاشق غذاخوری

آرد ذرت

2 قاشق غذاخوری

پودر زنجفیل

1/2 قاشق چایخوری

روغن مایع

4 قاشق غذاخوری

پیاز قرمز متوسط

1 عدد

فلفل دلمه ای

1 عدد

گوجه فرنگی

2 عدد

گوشت استیکی را به نوار هایی با ضخامت نیم تا یک سانتی برش دهید.

سس سویا، آرد ذرت، زنجفیل و شکر را در یک کاسه ریخته و خوب هم بزنید تا شکر کاملا حل شود. لایه های برش خورده گوشت را در این سس بخوابانید تا همه جای گوشت خوب به سس آغشته شود.

پیاز را به حلقه های یک سانتی برش بزنید. حلقه های پیاز را از هم جدا کنید. فلفل دلمه ای را به حلقه های یک سانتی برش بزنید. گوجه فرنگی ها را به ضخامت 2 سانت قاچ کنید.

در یک تابه چدنی یا یک تابه چینی وک (wok) یک قاشق روغن مایع بریزید و روی حرارت متوسط رو به زیاد قرار دهید تا گرم شود. وقتی روغن خوب داغ شد، فقط 1/3 برش های گوشت را درون تابه داغ بریزید و حدود 3 دقیقه حرارت گوشت را تفت دهید تا رنگ قهوه ای به خود بگیرد و خوب سرخ شود. سپس این گوشت را از تابه بیرون آورده و در یک کاسه قرار دهید. مجددا یک قاشق روغن را داغ کنید و 1/3 از گوشت باقیمانده را مانند قبل 3 دقیقه سرخ کنید؛ و در نهایت 1/3 باقیمانده گوشت را سرخ کنید و از تابه بیرون آورده و در کاسه محتوی گوشت ها قرار دهید.

یک قاشق روغن مایع در تابه ریخته و پیاز های حلقه شده را درون تابه قرار دهید و همه گوشت سرخ شده را روی پیاز ها بریزید و حدود 3 دقیقه تفت دهید تا پیاز نرم شود. سپس فلفل سبز را به گوشت و پیاز اضافه کنید و مجددا 3 دقیقه تفت دهید تا فلفل سبز رنگ روشنتری به خود گرفته و بافت آن نرم شود. در نهایت قاچ های گوجه فرنگی را به مواد اضافه کنید و کمی تفت داده و از روی حرارت بردارید. استیک زنجفیلی را با برنج سرو کنید. نوش جان

منبع: دیگچه

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 29 خرداد 1399 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: 10az10.ir شناسه مطلب: 1067

به "دستور پخت استیک فلفل چینی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دستور پخت استیک فلفل چینی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید