جگوار پر سرعت ترین شاسی بلند دنیا را می سازد

به گزارش مجله 10 از 10، تیونر انگلیسی لیستر از شاسی بلند لیستر LFP بر مبنای جگوار F-Pace رونمایی کرد، که قادر است رکورد بیشینه سرعت لامبورگینی اوروس را ارتقا دهد و سریعترین شاسی بلند جاده ای جهان باشد.

جگوار پر سرعت ترین شاسی بلند دنیا را می سازد

جگوار اف-پیس (Jaguar F-Pace) با بیشینه سرعت 283 کیلومتر بر ساعت، یکی از سریعترین شاسی بلندهای دنیا است؛ البته نسخه SVR جگوار F-Pace هم، سریع ترین شاسی بلند فراوریی دنیا نیست، زیرا این عنوان بهلامبورگینی اوروس با سرعت 305 کیلومتر بر ساعت تعلق دارد. با یاری تیونر و خودروساز بریتانیایی لیستر (Lister)، این شاسی بلند نیز می تواند با دست یابی به بیشینه سرعت 322 کیلومتر بر ساعت، گاو خشمگین سنت آگاتا بولونزه را شکست دهد.

نسخه تیونینگ گردیده جگوار اف-پیس که در حال حاضر لیستر LFP نامیده می گردد، به تازگی برای سفارش مشتریان در نظر گرفته گردیده است. اگرچه هنوز مشخصات فنی کامل جگوار اف-پیس لیستر LFP منتشر نگردیده، اما فعلا می دانیم که پیشرانه آن 670 اسب بخار قدرت فراوری می نماید. نسخه معمولی پیشرانه 5.0 لیتری جگوار F-Pace با بهره گیری از سوپرشارژر می تواند 550 اسب بخار فراوری کند؛ در حالی که به لطف هنر تیونینگ خودرو توسط لیستر، این میزان افزایش می یابد. هنوز اطلاعاتی در مورد گشتاور خروجی وجود ندارد، اما می تواند حدس زد که حدود 680 نیوتن متر گشتاور داشته باشد.

در حالی که لیستر تاندر666 اسب بخاری بر اساس جگوار اف-تایپ R محدود به تنها 99 دستگاه است، شاسی بلند جدید لیستر LFP با تیراژ 250 دستگاه فراوری خواهد شد. تیزرهای قبلی این خودرو را با رنگ سبز نشان می دهند، اما احتمالا نسخه نهایی به طور عمده با پوشش رنگ سیاه و زرد در بدنه و کالیبرهای ترمز همراه باشد.

لیستر علاوه بر تثبیت محصولات موجود، قصد دارد یک مدل سفارشی به عنوان جانشین معنوی استورم نیز داشته باشد. در اوایل امسال، تیزر خودروی سوپراسپرت استورم II با قدرت حدود 1000 اسب بخار و بهره گیری از پیشرانه سوپرشارژ 7.8 لیتری خورجینی 12 سیلندر جگوار به نمایش در آمد. گفته می گردد که سوپراسپرت لیستر storm II با قیمتی حدود 2.78 میلیون دلار و در قالب نسخه پیست راهی بازار خواهد شد.

منبع: زومیت

منبع: انتخاب
انتشار: 14 آذر 1397 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: 10az10.ir شناسه مطلب: 97

به "جگوار پر سرعت ترین شاسی بلند دنیا را می سازد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جگوار پر سرعت ترین شاسی بلند دنیا را می سازد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید