تگزاس به حالت آماده باش درآمد؛ ایالات متحده آماده جنگ خیابانی، عکس

به گزارش مجله 10 از 10، ایسنا نوشت: تگزاس برای اعزام 1000 نیرو به پنج شهر مهم در سراسر این ایالت به منظور جلوگیری از هرگونه آشوب مدنی پس از انتخابات سه نوامبر آماده می گردد. فروشگاه ها در واشنگتن دی سی هم پنجره هایشان را با تخته محافظ می پوشانند.

تگزاس به حالت آماده باش درآمد؛ ایالات متحده آماده جنگ خیابانی، عکس

ژنرال جیمز براون از گارد ملی تگزاس به اکسپرس نیوز گفت: این اقدام با هدف حمایت از نیروهای محلی است، همانطور که ما در گذشته برای جلوگیری از وقوع هرگونه آشوب مدنی در شهرهای مختلف درون تگزاس نیرو مستقر کردیم.

براساس اعلام گارد تگزاس، نیروهای پشتیبان به شهرهای هیوستون، دالاس، فورت ورث، آستین و سن آنتونیو در این ایالت اعزام می شوند.

در همین حال، ساختمان های تجاری در نزدیکی کاخ سفید از روز دوشنبه برای پوشاندن پنجره هایشان با تخته های چوبی و جلوگیری از وارد آمدن خسارت های ناشی از اعتراضات مردمی اقدام نموده اند. در ایالت واشنگتن تا 300 سرباز گارد ملی برای کنترل ناآرامی مدنی تحت آموزش قرار دارند.

در نیویورک سیتی هم تدابیر مشابهی در دستورکار است و اداره پلیس نیویورک سیتی هر روز در حال آموزش نیروهاست و در حال استقرار صدها پلیس پشتیبان است.

اف بی آی و مقام های محلی در چندین ایالت هم در حال برگزاری مانور هستند و بدترین سناریوها را مدنظر دارند تا در صورت انتشار گزارش هایی از خشونت و ارعاب رای دهندگان در آستانه انتخابات، هماهنگی را ارتقا دهند.

آمریکایی های بیمناک از درگیری های پس از انتخابات 13 آبان به نحو بی سابقه ای در حال خرید سلاح و تهیه آذوقه و اقلام بهداشتی هستند.

آمریکایی ها بیمناک از فردای انتخابات

خبرگزاری ایرنا نیز به نقل از روزنامه یو اس ای تودی در گزارشی نوشت که بسیاری از کارشناسان پیش بینی می نمایند که با توجه به حوادث مجزایی که سال جاری در گوشه و کنار آمریکا اتفاق افتاده، خشونت های پس از انتخابات ریاست جمهوری در بدترین شرایط به شکل خشونت های پراکنده رخ دهد.

با این وجود بعضی از آمریکایی ها در حال ذخیره آذوقه اعم از دستمال توالت و مواد غذایی هستند تا پس از انتخابات پناه گرفته و خود را از موج هرج ومرج و درگیری های احتمالی پس از انتخابات در امان نگه دارند. به نوشته یو اس ای تودی، این افراد به دنبال آن هستند که یا در پناهگاه پناه گیرند یا به صورت موقت به نواحی دورافتاده مهاجرت نمایند تا آب از آسیاب بیافتد.

در این گزارش آمده که عده ای نیز مشغول خرید سلاح و مهماتند و آماده می شوند که پس از انتخابات و در صورت پیروزی نامزد رقیب پلاکاردهای انتخاباتی را از حیاط خود برچیده و برچسب های حمایت از کاندیداها را از سپر ماشین خود بنمایند.

آمار اف بی آی (پلیس فدرال آمریکا) نشان می دهد که فروشندگان سلاح تنها در ماه ژوئن بیش از 3 میلیون و 900 هزار بار پیشینه خریداران سلاح را آنالیز کردند که این بیشترین رقم ثبت شده در یک ماه است.

یو اس ای تودی با اشاره به ناآرامی های اجتماعی آمریکا نوشت: طرفداران گروه جان سیاهان ارزش دارد ماه ها است که به نابرابری های اجتماعی اعتراض می نمایند. گرچه 90 درصد این اعتراض ها مسالمت آمیز بوده اما بعضی از رسانه های خبری محافظه کار و چهره های جمهوری خواه از جمله دونالد ترامپ به غارتگری و تخریب اموال عمومی حاشیه این اعتراض ها اشاره نموده و استدلال می نمایند که برای حفاظت در برابر خشونت مأموران انتظامی باید افزایش یابند و مدام این پیغام را برای زنان حومه نشین تکرار می نمایند.

از سوی دیگر این نگرانی وجود دارد که تروریست های مسلح راست گرا در صورت تأخیر در اعلام نتایج انتخابات و یا نارضایتی از آن به خیابان ها بریزند.

خبرگزاری فرانسه نیز چندی پیش در گزارشی نوشته بود که شهروندان آمریکایی که با بحران ناشی از سوءمدیریت دولت ترامپ، اعتراض های سراسری علیه نژادپرستی و برخوردهای تقابلی شخص رئیس جمهوری با این بحران ها روبه رو هستند، اکنون خود را در یک شرایط ناامنی بی سابقه ای می بینند که برای محافظت از خود به طور جنون آمیزی به خرید اسلحه روی آورده اند.

خبرگزاری فرانسه اضافه نمود: دونالد ترامپ خشونت هایی که به دنبال اعتراض های سراسری علیه نژادپرستی و عدالت خواهی در آمریکا به راه افتاد را متوجه چپ های رادیکال در آمریکا دانست و مدعی شده که پس از انتخابات 13 آبان (سوم نوامبر) و برنده شدن در آن انتخابات، این تنها او است که قادر به برقراری نظم و قانون دراین کشور است.

این گزارش حاکی است: از هر طیفی برای خرید اسلحه در آمریکا روی آورده اند، سفید، سیاه، اسپانیایی تبار، پیر، جوان حتی دو خواهر دوقلوی 85 ساله نیز در میان دریافت نمایندگان مجوز حمل سلاح قرار دارند.

310 310

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 16 آذر 1399 بروزرسانی: 16 آذر 1399 گردآورنده: 10az10.ir شناسه مطلب: 1413

به "تگزاس به حالت آماده باش درآمد؛ ایالات متحده آماده جنگ خیابانی، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تگزاس به حالت آماده باش درآمد؛ ایالات متحده آماده جنگ خیابانی، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید