تسیپراس در مسکو از خطوط اروپا در قبال مسکو منحرف نشد

به گزارش مجله 10 از 10، خبرنگاران: رئیس مجلس اروپا از نخست وزیر یونان در برابر انتقاداتی که به سفر وی به روسیه وارد شده حمایت کرد و گفت: وی از خط و مشی های اروپا در قبال مسکو منحرف نشد.

تسیپراس در مسکو از خطوط اروپا در قبال مسکو منحرف نشد

برای سفر به تور اروپا با بهترین کارشناسان مشورت کرده و بهترین برنامه سفر را انتخاب کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، مارتین شولتز رئیس مجلس اروپا در مصاحبه با مجله امروز زد دی اف آلمان از نخست وزیر یونان در برابر انتقاداتی که به سفر وی به روسیه وارد شده است انتقاد وارد نموده و گفت: این سیاستمدار حزب سیریزا در دیدار خود با رئیس کرملین از خط و مشی های اتحادیه اروپا در قبال مسکو منحرف نشد.

وی اضافه نمود: در همه خوشحالی های خاص بین آقای پوتین و آقای تسیپراس، خطوط و روینمودهایی که ما از وی انتظار داشتیم نادیده گرفته نشد. رفتار تسیپراس در روسیه خیال من را راحت کرد. وی بعضی رفتارهای نخست وزیر یونان را قابل درک دانسته و گفت تسیپراس بالاخره باید به دو اجتماع خدمت کند هم به کشور خود و هم به اتحادیه اروپا.

سفرتسیپراس به روسیه از طرف محافظه کاران مجلس اتحادیه اروپا شدیدا مورد انتقاد نهاده شد و منفرد وبر رئیس حزب مردم اروپا از یک مخلوط خطرناک در مصاحبههای صورت گرفته در مسکو سخن گفت و گفت: روسیه پوتین در جهت ناسیونالیستی تهاجمی و یونان تسیپراس بر سر یک چند راه اقتصادی قرار گرفته است.

همچنین رئیس احزاب متحد سوسیال مسیحی و دموکرات مسیحی در مجلس اروپا نیز این انتقاد را به دولت یونان وارد کرد که تسیپراس نمی تواند خواهان همبستگی دائمی اروپا باشد و خود به آن پایبند نباشد. معاملات توافق شده با روسیه در مقایسه با بقیه خانواده اروپایی قابل قبول نیست.

در بعد از ظهر چهار شنبه پوتین و تسیپراس در مسکو همکاری های قدرتمند تر بین دو کشور را اعلام کردند.

نخست وزیر یونان بعد از دیدار خود با رئیس جمهوری روسیه از یک روز مهم برای مناسبات بین دو کشور اطلاع داد. پوتین همچنین برای این کشوربحران زده اعتبارهایی را برای پروژه های زیرساختی در نظر گرفت.

منبع: تسنیم
انتشار: 6 آبان 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: 10az10.ir شناسه مطلب: 502

به "تسیپراس در مسکو از خطوط اروپا در قبال مسکو منحرف نشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تسیپراس در مسکو از خطوط اروپا در قبال مسکو منحرف نشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید