تامین ذخایر خونی در اسرع وقت با سرعت بالا در کرمانشاه

به گزارش مجله 10 از 10، مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه گفت : ذخایر خونی این استان باید در اسرع وقت با سرعت بالایی تأمین شود.

تامین ذخایر خونی در اسرع وقت با سرعت بالا در کرمانشاه

به گزارش ، پژمان صالحی فر مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه گفت : در سازمان انتقال خون ایران شبکه ملی خون رسانی، میزان موجودی، درخواست و ارسال خون در تمامی استان های کشور بررسی و شرایط آن در قالب رنگ های قرمز، زرد و سبز، دسته بندی می شود.

او گفت : در این رنگ بندی، قرمز به معنی میزان ذخایر خون پایین و لزوم تأمین شدن اورژانسی آن، زرد به معنی لزوم تأمین ذخایر خون در اسرع وقت و سبز بیانگر اوضاع مساعد ذخایر خونی در هر استان است.

مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه با بیان اینکه شرایط ذخایر خونی استان کرمانشاه زرد است، افزود: باید در اسرع وقت و با سرعت بالایی ذخایر خونی تأمین شده تا شرایط به حالت عادی و ایده آل برسد، با توجه به این شرایط تمامی گروه های خونی مورد احتیاج است.

او با بیان اینکه ذخایر خونی استان کرمانشاه به گروه های خونی منفی و گروه خونی آ مثبت نسبت به سایر گروه ها احتیاج بیشتری دارد، افزود: آمار اهدای خون در امسال نسبت به پارسال بهتر بوده، اما با توجه به اینکه درخواست های مراکز درمانی برای دریافت خون نسبت به پارسال 15 درصد افزایش پیدا کرده میزان افزایش خون گیری 2 الی 2.5 درصدی کفایت نمی کند.

مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه با توجه به اینکه خون و فرآورده های خونی را نمی توان به مدت طولانی ذخیره کرد، گفت: از آنجا که اعمال جراحی زیادی در ماه رمضان به تعویق افتاده، در نتیجه احتیاج به خون و فرآورده های خونی پس از آن افزایش پیدا کرده و ورود به فصل گرما و تعطیلی ها و عدم توجه مردم به توصیه برای سفر نکردن و در نتیجه بالا رفتن آمار تصادفات جاده ای احتیاج به ذخایر خونی را چندین برابر کرده است.

صالحی فر با بیان اینکه در شهرستان های استان کرمانشاه به جز شهر کرمانشاه مراکز ثابت خون گیری وجود ندارد، افزود: امور خون گیری و انتقال از مردم این شهرستان ها پنج خرداد در سنقر و کلیایی، 9 خرداد در روانسر، 23 خرداد در جوانرود، 26 خرداد در کنگاور و 30 خرداد در اسلام آبادغرب از طریق تیم هایی که به صورت سیار تدارک دیده شدند، انجام می شود.

او ادامه داد: در سایر شهرستان ها تا اطلاع ثانوی به دلیل در اختیار قرار نگرفتن مکان مناسب برای اعمال خون گیری دریافت خون انجام نمی شود، که در صورت اعلام آمادگی ارگان های دیگر برای قراردادن مکان مورد احتیاج در اختیار اداره کل انتقال خون استان کرمانشاه این اقدام میسر می شود.

صالحی فر با اشاره به اهدای پلاسمای بهبودیافتگان کرونا گفت: تزریق این پلاسما به بیماران کرونایی می تواند اثر بخش باشد، اما این موضوع از طرف مراکز درمانی درخواست نشده و استقبال مردم از آن کم است.

مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه با گرامیداشت 24 خرداد روز جهانی اهداکنندگان خون، افزود: شایسته است مردم، ارگان ها و ادارات در این روز به لیست اهداکنندگان خون بپیوندند .

د

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 6 شهریور 1400 بروزرسانی: 6 شهریور 1400 گردآورنده: 10az10.ir شناسه مطلب: 1885

به "تامین ذخایر خونی در اسرع وقت با سرعت بالا در کرمانشاه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تامین ذخایر خونی در اسرع وقت با سرعت بالا در کرمانشاه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید