دخل و خرج بزرگترین غار آبی دنیا با هم نمی خواند

به گزارش مجله 10 از 10، ایسنا/ براساس سخنان مدیر عامل شرکت سیاحتی علیصدر، دخل و خرج بزرگترین غار آبی دنیا با هم نمی خواند.

دخل و خرج بزرگترین غار آبی دنیا با هم نمی خواند

علی محمد عنایتی اکمل پیرامون اینکه دخل و خرج بزرگترین غار آبی جهان با هم نمی خواند، بیان نمود: اگرچه کرونا خسارت های زیادی به مجموعه علیصدر وارد کرد اما از طرف دیگر فعالان جهانگردی و دست اندرکاران این حوزه پی بردند علیصدر پیشانی جهانگردی استان است.

بیشتر بخوانیدغار علیصدر همدان؛ جاذبه ای دیدنی و شگفت انگیز

علیصدر سهم شایسته ای در اقتصاد استان دارد

وی با اشاره به اینکه علیصدر سهم شایسته ای در اقتصاد استان دارد، اضافه نمود: با این وجود دیگر بخش ها برای علیصدر چه کاری انجام دادند؟ به عنوان مثال جاده علیصدر یکی از مسائلی است که علیصدر سالهاست با آن درگیر است و تا به امروز فکر اساسی برای آن نشده است و حتی بعضی انتظار دارند شرکت علیصدر جاده را درست کند.

عنایتی اکمل با بیان اینکه علیصدر از اعتبارات استانی سهمی ندارد، یادآور شد: کارکنان شرکت سیاحتی علیصدر در روزهای عادی 216 نفر و در پیک مسافر 300 نفر است و باید ماهانه حدود یک میلیارد و 400 میلیون تومان حقوق پرداخت گردد بنابراین 67 درصد عایدی سالانه علیصدر هزینه پرسنل است.

وی با اشاره به اینکه علیصدر در طول سال 100 روز کاری دارد و در ایام همه گیری کرونا دخل و خرجش با هم نمی خواند، افزود: علیصدر بطور استاندارد می تواند با 80 نیرو فعالیت کند اما باید روستا را هم تامین کند.

اتمام طرح مطالعاتی جامع علیصدر آغازی بر سرمایه گذاری

عنایتی اکمل ادامه داد: 90 درصد روستاییان مکان اسکان مسافر دارند و از آنجا که در علیصدر هتل مناسبی برای اسکان جهانگرد وجود ندارد سوئیت های اهالی یاری زیادی به مجموعه می نماید.

وی در ادامه درباره طرح مطالعاتی جامع علیصدر بیان نمود: این طرح در امسال به اتمام رسید و بر اساس آن ساختار برنامه ریزی برای سرمایه گذاری محقق شده است بنابراین از سال آینده می توانیم پذیرای سرمایه گذار در علیصدر باشیم.

در ایام کرونا شاهد عدم برنامه ریزی در حوزه جهانگردی استان بودیم

به گفته مدیر عامل شرکت سیاحتی علیصدر، در ایام شیوع کرونا شاهد عدم برنامه ریزی در حوزه جهانگردی استان بودیم و هنوز هم نتوانستیم برنامه ریزی برای سفرهای هوشمند داشته باشیم. بعلاوه متولیان جهانگردی همدان می توانستند با برنامه ریزی و آماده کردن بستر از این مدت استفاده نمایند.

عنایتی اکمل با بیان اینکه به علت آماده نبودن زیرساخت های جهانگردی، همدان در 6 ماهه دوم سال نمی تواند مسافر جذب کند، مطرح نمود: 60 درصد از مسافرانی که به علیصدر می آیند به همدان سفر نمی نمایند، چرا که در استان برای جذب مسافر هوشمند کار نشده است.

کسی حال و روز شرکت علیصدر را جویا نشد

وی با اشاره به اینکه بعد از 20 ماه از شیوع کرونا کسی حال و روز شرکت علیصدر را جویا نشد، اظهار کرد: با وجود اینکه این شرکت بیشترین آسیب را از کرونا دید اگر حمایت استانداری نبود بیمه بیکاری هم به پرسنل تعلق نمی گرفت.

به گفته مدیر عامل شرکت علیصدر، غار بر اساس دستور ستاد کرونا و بنابر پیشنهاد دانشگاه علوم پزشکی بسته شد درحالیکه عوامل غار تمایل به بازگشایی داشتند و در حال حاضر نیز روزهای طلایی جهانگردی را از دست داده ایم.

با وجود طرح مطالعاتی به آینده علیصدر خوشبین هستیم

عنایتی اکمل با بیان اینکه با وجود طرح مطالعاتی به آینده علیصدر خوشبین هستیم و می توانیم دنبال بخش خصوص و سرمایه گذار برویم، گفت: طرح از سال آینده قابلیت اجرایی شدن دارد.

وی در ادامه با بیان اینکه قطار نیز پتانسیل خوبی برای جهانگردی همدان است و باید رونق بگیرد، مطرح نمود: از جمله افتخارات علیصدر اجلاس جهانی 2018 و عضو جهانی جهانگردی است اما هیچکس به خاطر این موارد علیصدر را حمایت نکرد و تنها علیصدر را مورد هجمه قرار دادند.

به علیصدر یاری کنیم تا ماندگاری مسافر داشته باشد

عنایتی اکمل افزود: باید به علیصدر یاری کنیم تا بتواند ماندگاری مسافر داشته باشد بعلاوه باید بسترهای تفریحی و توریستی کاملی نیز در کنار این جاذبه منحصر بفرد ایجاد گردد.

وی با بیان اینکه کرونا ثابت کرد علیصدر سهم زیادی در جهانگردی همدان داشت و اقدامات مثبتی انجام می داد اما دیده نمی شد، مطرح نمود: میراث فرهنگی متولی جهانگردی استان است و باید تبلیغات گسترده ای برای این حوزه انجام دهد و یک کارگروه تشکیل دهد.

میراث فرهنگی جاذبه های استان را تبلیغ کند

عنایتی اکمل ادامه داد: در فضای مجازی هم ضعیف عمل کردیم درحالیکه میراث فرهنگی می تواند از بخش خصوصی و بازوی دولت یاری بگیرد و تبلیغات گسترده ای برای جاذبه های همدان انجام دهد از طرف دیگر عدم این اقدامات باعث شده همدان از بسیاری از استانها جا بماند.

وی با اشاره به اینکه علیصدر برنامه هایی برای سال نو دارد، بیان نمود: از طرف دیگر این شرکت27 میلیارد تومان بدهی دارد که باید به حساب خزانه دولت واریز کند بنابراین سال آینده سال سختی برای علیصدر است.

شرکت علیصدر مستاجر غار است

عنایتی اکمل در ادامه با تاکید بر اینکه سلامت غار علیصدر باید حفظ گردد و استاندارد بازدید نماینده برای آن در نظر بگیریم، مطرح نمود: شرکت علیصدر بهره بردار و میراث فرهنگی متولی غار است و به عبارت دیگر ما مستاجر هستیم.

وی افزود: درست است که شرکت علیصدر از غار عایدی کسب نموده برای حفظ و بقای آن نیز کوشش نموده است اما در پی این هستند غار را از شرکت علیصدر بگیرند و شرکتی که در مزایده برنده گردد ممکن است برای آینده غار اهمیتی قائل نباشد.

شرکت علیصدر برای حفظ غار کوشش نموده است

مدیر عامل شرکت سیاحتی علیصدر توضیح داد: شرکت علیصدر در زمینه فرهنگسازی و بحث زیست محیطی نیز اقدامات زیاد و ماندگاری برای پرسنل و اهالی روستای علیصدر انجام داد که همگی در راستای حفظ و بقای غار بود.

عنایتی اکمل با اشاره به اینکه علیصدر عضو وابسته غارهای بین المللی است و جایگاه ویژه ای دارد، بیان نمود: این موضوع به این معنی است که علیصدر تمام شاخصه های اداره غار را دارد و کارکنانش افراد متخصص و توانمندی هستند.

شرکت علیصدر از تمام جهان جهانگرد را به ایران آورد

وی یادآور شد: شرکت علیصدر از تمام جهان جهانگرد را به ایران آورد و افتخارش برای وزارت میراث فرهنگی ماند، این شرکت با شرایط سخت و مشقت اجلاس جهانی 2018 را برگزار کرد و هزینه این اجلاس را نیز پرداخت کرد، بعلاوه باعث شد ایران یکی از کشورهای امن جهانگردی در جهان شناخته گردد.

عنایتی اکمل اضافه نمود: شرکت علیصدر کوشش فراوانی برای جذب جهانگرد در سال 97 انجام داد و جهانگردی استان را نجات داد و برای این کار نیز هزینه کرد، در حال حاضر نهادهای نظارتی و بعضی از اشخاص ادعا دارند چرا علیصدر برای جذب جهانگرد هزینه نموده است.

چرا متولیان امر، جهانگرد را از علیصدر به همدان نیاوردند؟

مدیر عامل شرکت سیاحتی علیصدر ادامه داد: علیصدر وظیفه خود در امر جذب جهانگرد را به خوبی انجام داد اما چرا بخش های خصوصی و متولیان جهانگردی تدبیری نیندیشیدند که جهانگرد را از علیصدر به همدان بیاورند؟

وی با بیان اینکه به علت سلامت کامل مجموعه تا به امروز موردی از تخلف در حساب و کتابهای علیصدر پیدا نشده، اظهار کرد: در شرایط پیک جهانگردی اهالی روستای علیصدر صددرصد شاغل هستند، از طرف دیگر مردم منطقه بخشی از مسائل هستند، چرا که تنها می خواهند از غار عایدی داشته باشند و به شغل های دیگر نمی پردازند و ضروری است در این مورد فرهنگسازی گردد.

علیصدر، نخستین برگزار نماینده جشنواره زمستانی در همدان

عنایتی اکمل با اشاره به اینکه علیصدر نخستین شرکتی بود که 17 سال قبل جشنواره زمستانی را در استان برگزار کرد، گفت: چرا متولیان امر این قضیه را پیگیری نکردند و همچنان با ابتدای فصل سرما پیست اسکی بسته می گردد.

معاونت جهانگردی در استانداری تشکیل گردد

وی با تاکید بر اینکه احتیاج است معاونت جهانگردی در استانداری همدان ایجاد گردد، مطرح نمود: همدان دروازه جهانگردی غرب کشور است و با تشکیل معاونت جهانگردی مسائل این حوزه سریعتر حل شده و معضلات کمتر گردد.

منبع: همگردی
انتشار: 16 بهمن 1400 بروزرسانی: 16 بهمن 1400 گردآورنده: 10az10.ir شناسه مطلب: 2062

به "دخل و خرج بزرگترین غار آبی دنیا با هم نمی خواند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دخل و خرج بزرگترین غار آبی دنیا با هم نمی خواند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید