به روزرسانی تازه واتساپ شرایط آخرین بازدید شما را از غریبه ها پنهان می نماید

به گزارش مجله 10 از 10، واتساپ بی سر و صدا تغییر جدیدی را ارائه نموده که با این قابلیت، کاربران غریبه برای چک کردن شما کار سخت تری را در پیش خواهند داشت و شرایط آخرین بازدید و آنلاین بودن شما برای آن ها نشان داده نخواهد شد. طبق گزارش WABetaInfo، تنظیمات حریم خصوصی آخرین بازدید واتساپ اکنون به طور پیش فرض در گوشی های هوشمند اندرویدی و آیفون روی گزینه مخاطبین من تنظیم شده، این به این معنی است که تنها مخاطبین شما قادر خواهند بود تا از شرایط آخرین بازدید و آنلاین بودن شما آگاه شوند.

به روزرسانی تازه واتساپ شرایط آخرین بازدید شما را از غریبه ها پنهان می نماید

قبل از ارائه این به روزرسانی، تنظیمات حریم خصوصی واتساپ به طور پیش فرض روی گزینه همه کاربران تنظیم شده بود، که به کاربران غریبه امکان می داد آخرین شرایط بازدید و آنلاین بودن مخاطبین خود را مشاهده و ثبت نمایند. اخیرا واتساپ با انتشار یک به روزرسانی برای کاربران نسخه بتا، قابلیت مخفی کردن شرایط آنلاین بودن، اطلاعات آخرین بازدید و عکس های پروفایل را برای آن ها ارائه نموده و حالا هم میخواهد تا ویژگی نو پنهان کردن آنلاین بودن از غریبه ها را در اختیار کاربران خود قرار دهد. انتظار می رود این قابلیت نو حریم خصوصی در آینده نزدیک برای همه کاربران واتساپ منتشر گردد.

واتساپ بعلاوه اوایل این ماه گزینه های دیگری را به قابلیت پیغام های ناپدید شونده اضافه نموده است. کاربران اکنون می توانند انتخاب نمایند که پیغام های ارسالی شان پس از 24 ساعت، 7 روز یا 90 روز به طور اتوماتیک ناپدید شوند. واتساپ خاطرنشان نموده که فعال سازی این تعیینه، چت های فعلی را تحت تأثیر قرار نمی دهد. اما زمانی که یک چت نو را ایجاد می کنید، یک پیغام مبنی بر فعال بودن این تعیینه برای هر دو طرف به نمایش درمی آید. اگر هم این قابلیت را به طور پیش فرض فعال نموده باشید، این موضوع در پیغام فوق ذکر می گردد تا طرف مقابل فکر نکند که فقط برای او چنین قابلیتی را فعال نموده اید.

بعلاوه برای چت های جداگانه می توانید این قابلیت را غیرفعال کنید. هنگامی که این قابلیت سال گذشته برای کاربران واتساپ منتشر شد، کاربران تنها قادر بودند انتخاب نمایند که چت هایشان پس از 7 روز ناپدید گردد. تغییر دیگری که واتساپ به تازگی ارائه نموده، امکان فعال کردن پیغام های ناپدیدشونده برای چت های گروهی نو است. از آنجایی که این قابلیت تنها زمانی نمایش داده می گردد که یک گروه نو ایجاد می کنید، در چت های گروهی موجود اعمال نمی گردد.

با این حال، ویژگی یک بار مشاهده این اپلیکیشن همچنان به عکس و ویدیو های شما محدود می گردد. کاربرانی که این قابلیت برای آن ها فعال شده باشد، در هنگام ارسال عکس یا ویدیو گزینه یک بار مشاهده را در قسمت کپشن مشاهده می نمایند. در صورت انتخاب این گزینه، کاربر مقابل تنها می تواند یک بار ویدیو یا عکس ارسال شده را مشاهده کند. اما نکته قابل توجه اینجاست که واتساپ برخلاف سایر پیغام رسان های رقیب، زمانی که گیرنده یک عکس از صفحه می گیرد یا رسانه یک بار مشاهده را با استفاده از یک برنامه ضبط صفحه ضبط می نماید، به کاربران در این باره هشدار نمی دهد.

همان طور که احتمالا می دانید، واتساپ برای رقابت با سایر پلتفرم ها و جلب رضایت کاربران خود در کوشش است تا قابلیت های نو و متنوعی را به پلتفرم خود اضافه کند. این اپلیکیشن محبوب در حال کار بر روی اعلان های واکنش نسبت به پیغام های ارسالی برای نسخه اندروید است. واتساپ چند ماهی است که قابلیت واکنش سریع به پیغام را توسعه داده و که همان طور که از نامش تعیین است، به کاربران اجازه می دهد تا به پیغام ها واکنش سریع (Reaction) نشان دهند همان گونه که به پست ها و نظرات در اپلیکیشن فیسبوک واکنش نشان می دهند.

بعلاوه واتساپ در قابلیتی نو به کاربران این امکان را می دهد تا از حساب کاربری خود روی چند دستگاه به طور هم زمان استفاده نمایند و به ارسال و دریافت پیغام بدون احتیاج به آنلاین بودن گوشی هوشمندشان ادامه دهند. پیش از ارائه این قابلیت، احتیاج بود تا برای اتصال به حساب کاربری نسخه وب واتساپ از آنلاین بودن گوشی خود اطمینان حاصل کنید. اما با انتشار این قابلیت بسیار کاربردی دیگر احتیاجی به آنلاین بودن گوشی هوشمند خود ندارید.

به تازگی هم پیغام های صوتی برای کاربران iOS با ظاهری نو ارائه شده که احتمالا این قابلیت تا چند وقت دیگر برای سایر کاربران واتساپ هم منتشر خواهد شد. به نظر می رسد که در آینده باید منتظر به روزرسانی های نوی از این پلتفرم محبوب باشیم.

منبع: Androidcenteral

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 2 بهمن 1400 بروزرسانی: 2 بهمن 1400 گردآورنده: 10az10.ir شناسه مطلب: 2043

به "به روزرسانی تازه واتساپ شرایط آخرین بازدید شما را از غریبه ها پنهان می نماید" امتیاز دهید

1 کاربر به "به روزرسانی تازه واتساپ شرایط آخرین بازدید شما را از غریبه ها پنهان می نماید" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "به روزرسانی تازه واتساپ شرایط آخرین بازدید شما را از غریبه ها پنهان می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید