6 اپ کاربردی برای انتقال فایل های بزرگ

به گزارش مجله 10 از 10، انتقال فایل های بزرگ در موبایل ها و تبلت ها معمولا از طریق نرم افزارهای مختلف قابل انجام پذیر است. ما برای این کار به نرم افزارهایی نیاز داریم که خیلی سریع بتوانند فرایند به اشتراک گذاری فایل را انجام دهند. در این مطلب به سراغ معرفی 6 اپلیکیشن می رویم که به آسانیِ آب خوردن می توان فایل های بزرگ را خیلی سریع به سایر گوشی های هوشمند منتقل کرد.

6 اپ کاربردی برای انتقال فایل های بزرگ

شاید برای شما هم پیش آمده که ساعت های بسیار زیادی را صرف ویرایش یک محتوای ویدیویی یا تنظیم یک فایل مهم کرده اید اما قادر نیستند فایل ها را به وسیله ایمیل به دلیل حجم بسیار بالا منتقل کنید. بنابراین، در پی سریع ترین راه انتقال فایل هستید. خوشبختانه به دلیل وجود نرم افزارهای متعدد برای این کار، دیگر جای نگرانی وجود ندارد. در این مقاله قرار است شش اپلیکیشن اشتراک گذاری فایل های حجیم را معرفی کنیم که سریع ترین راه انتقال فایل محسوب شده و همچنین برای گوشی های اندروید و iOS موجود است.

1. برنامه SHAREit

با وجود این که می توان برخی از فایل های بزرگ را به وسیله ایمیل هم منتقل کرد، معمولا ایمیل سریع ترین راه انتقال فایل بزرگ محسوب نمی شود. برای حل این معضل، شما می توانید در ابتدا از برنامه SHAREit استفاده کنید.

SHAREit در واقع یک نرم افزار انتقال اطلاعات و فایل ها به وسیله بستر وای-فای محسوب می شود. مادامی که دو کاربر به یک شبکه اینترنت متصل باشند، این دسته از افراد می توانند تا 200 مرتبه سریع تر نسبت به سرعت انتقال بلوتوث، فایل ها را با یکدیگر به اشتراک بگذارند. بالاترین سرعت انتقال اطلاعات به واسطه نرم افزار شیریت 42 مگابایت بر ثانیه بوده و هیچ کیفیتی در این میان از دست نمی رود. این موضوع یعنی شما این قدرت را دارید تا یک فایل حداقل یک گیگابایت را در کمتر از 30 ثانیه به اشتراک بگذارید.

برنامه مذکور از فرمت های متعددی پشتیبانی می کند. بنابراین، شما می توانید ویدیوهای طولانی، فایل های حجیم و همچنین فایل های موسیقی را به گوشی و تبلت دیگران به اشتراک بگذارید. شیریت همچنین یک پلیر مخصوص موسیقی و ویدیو هم در داخل خود دارد. شما می توانید همچنین وال پیپر، استیکر و حتی فایل های GIF مختلف را به واسطه این برنامه پیدا کنید.

یکی از ویژگی های مجذوب کننده برنامه SHAREit در این موضوع نهفته که این برنامه صرفا برای گوشی های اندروید و iOS ساخته نشده است. می توان برای سیستم عامل های ویندوز و مک هم از این برنامه استفاده کرد. همان طور که قبلا هم گفته ایم، مادامی که دستگاه ها از یک شبکه وای-فای یکسان استفاده می کنند، شما می توانید فایل های مختلف را در عرض چند ثانیه تا چند دقیقه منتقل کنید. ارسال فایل به وسیله شیریت بدون هیچ محدودیت حجمی امکان پذیر است.

2. برنامه Send Anywhere

برنامه Send Anywhere یک نرم افزار انتقال فایل به وسیله راه دور است که از قابلیت به اشتراک گذاری به وسیله بستر وای-فای هم پشتیبانی می کند. برخلاف سایر نرم افزارهای مشابه که می توانند فایل های ویدیویی حجیم را ارسال کنند، نرم افزار Send Anywhere به ساخت اکانت به منظور استفاده از برنامه نیاز ندارد. در عوض، این نرم افزار از لایه امنیتی SSL و یک کلید شش رقمی دیجیتال برای جفت سازی دو دستگاه به یکدیگر استفاده می کند.

این برنامه از اشتراک گذاری فایل های حجیم با چند نفر به طور هم زمان هم پشتیبانی می کند. همچنین در صورت فعال بودن دستگاه هایی که این نرم افزار روی آنها نصب شده، می توان فایل ها را به یک دستگاه تعیین به طور مستمر منتقل کرد. تمامی فایل ها با استفاده از رمزگذاری 256 بیت ارسال می شوند.

علاوه بر سیستم عامل های اندروید و iOS، برنامه Send Anywhere نسخه وب هم دارد که رایگان است. این برنامه همچنین نسخه های پولی هم دارد که قیمت این سرویس ها از 5.99 دلار در ماه شروع می شود. با خرید نسخه های پولی می توان حداکثر مقدار فایل را بیشتر کرده و همچنین قابلیت های تازهی نظیر مدیریت لینک، محافظت به وسیله پسورد و همچنین صفحات شخصی سازی شده دانلود، به پنلِ کاربر اضافه می شود. به خاطر داشته باشید که برای بهره برداری از این برنامه شما به فضای ذخیره سازی کلاد برای انتقال فایل های حجیم نیاز ندارید.

فایل های به اشتراک گذاری شده تنها برای 10 دقیقه به صورت پیش فرض موجود بوده اما شما می توانید تنظیمات این برنامه را تغییر دهید.

3. برنامه Xender

یکی دیگر از بهترین برنامه ها برای انتقال فایل های حجیم، برنامه زندر (Xender) است. این نرم افزار برای دستگاه های اندروید و iOS موجود است. شما می توانید فایل ها را به وسیله برنامه زندر به وسیله هات اسپات گوشی به پی سی خود منتقل کنید. با استفاده از این برنامه می توان فایل ها را به وسیله یک گوشی اندروید به iOS یا بالعکس منتقل کرد.

برنامه زندر از ارسال نرم افزارها، فایل های موسیقی، فایل های زیپ، PDF و حتی کلِ پوشه ها به طور یکجا پشتیبانی می کند. شبیه به برنامه شیریت، این نرم افزار سرعت انتقال به مراتب بیشتری را نسبت به سرعت انتقال دیتا به وسیله بلوتوث ارائه می دهد.

زندر به دلیل وجود قابلیت و ویژگی های اضافی به شدت محبوب شده است. در داخل این برنامه یک مبدل MP3 تعبیه شده که می تواند یک آهنگ را از یک فایل ویدیویی استخراج کرده و به صورت یک فایل صوتی ذخیره کند. همچنین یک دانلودکننده شبکه های اجتماعی هم در این برنامه وجود دارد تا کاربر بتواند ویدیوهای شبکه هایی مثل واتس اپ، فیس بوک و اینستاگرام را ذخیره یا به اشتراک بگذارد. خوشبختانه برنامه زندر هم دارای محدودیت مقدار فایل نیست.

4. برنامه Filemail

برنامه فایل میل یک مدل برنامه به اشتراک گذاری فایل محسوب می شود. اگر چه، این برنامه تلاش می کند تا حد امکان تجربه نزدیک به ایمیل را شبیه سازی کند.

وقتی شما دکمه ارسال (Send) را در محیط نرم افزار کلیک می کنید، گیرنده یک لینک ایمیل را در صندوق دریافتی خود دریافت می کند. روی لینک کلیک کرده و فایل مورد نظر شروع به دانلود می شود. اگر فرد گیرنده، برنامه فایل میل را نصب کرده باشد، این افراد همچنین می توانند به طور مستقیم به وسیله رابط کاربری برنامه مورد نظر، فایل های خود را دانلود کنند.

از سمتی دیگر، ارسال کننده با یک پیام هشدار روبرو می شود؛ مبنی بر این موضوع که فایل مورد نظر با موفقیت به وسیله کاربر دوم دریافت شده است. شما می توانید با استفاده از فرمان Open with هر فایلی را به وسیله برنامه با دیگران به اشتراک بگذارید. هیچ محدودیتی از بابت تعداد یا مقدار فایل برای اکانت های بیزنسِ پولی وجود ندارد. آدرس ایمیلِ دریافت کننده، تنها چیزی است که شما نیاز دارید.

5. برنامه EasyShare

برنامه EasyShare به وسیله کمپانی Vivo توسعه پیدا کرده و یکی از بهترین برنامه ها برای انتقال فایل های حجیم به شمار می رود که بدون نیاز به اینترنت کار می کند. با وجود این که برنامه ایزی شیر از بلوتوث برای انتقال فایل ها استفاده می کند، سرعت فرایند به واسطه این برنامه بیشتر است. بنابراین، اگر شما تصمیم گرفته اید فایل های حجیم را بدون استفاده از اینترنتِ گوشی به یک دستگاه دیگر منتقل کنید، قطع به یقین این برنامه یک گزینه بسیار خوب تلقی می شود.

با استفاده از نرم افزار EasyShare می توان برنامه ها، ویدیوها، فایل ها، تصاویر، موزیک و حتی شماره مخاطبین را هم منتقل کرد. دریافت کننده باید فایل ها را با استفاده از اسکن یک QR کد یا به وسیله اتصال هات اسپات به وسیله برنامه ایزی شیر دریافت کند.

این برنامه برای اندروید و iOS موجود است و می توان اشتراک گذاری کراس پلتفرم را هم با این اپلیکیشن انجام داد. با بهره برداری از این برنامه شما همچنین می توانید تمامی اطلاعات گوشی خود را به یک دستگاه تازه انتقال دهید. با وجود این که هیچ محدودیت مقدار فایل وجود ندارد، دستگاه گیرنده و دریافت کننده باید نزدیک به یکدیگر و در محدوده پوشش ارتباط بلوتوث باشند.

6. برنامه Nearby Share

با این که برنامه Nearby Share یک نرم افزار مرسوم برای رد و بدل کردن اطلاعات حجیم محسوب نمی شود، این نرم افزار یکی از بهترین راهکارها برای این کار و انتقال اطلاعات بین گوشی های اندروید و یک سیستم عامل ویندوز است.

این اپلیکیشن در اواسط سال 2020 منتشر شد و قادر است به وسیله پروتکل های وای-فای، WebRTC و بلوتوث فایل های مختلف را ارسال کنند. شما می توانید فایل ها را به دیگر کاربرها حتی زمانی که آفلاین هستید هم ارسال کنید. ارسال و دریافت فایل هم به طور عمومی و هم به صورت ناشناس می تواند انجام شود. شما به طور کامل می توانید کنترل کنید که چه کسی می تواند دستگاهتان را در محدوده رویت کند.

گوگل همچنین برنامه Nearby Share را برای کروم بوک ها معرفی کرده است. در گذشته، انتقال فایل های بزرگ از سیستم عامل کروم، اگر تمایل نداشته اید تا از برنامه وب استفاده کنید، کار دشواری به نظر می رسید. به همین دلیل، برنامه Nearby Share یک ابزار بسیار سودمند برای این پلتفرم تلقی می شود.

به اشتراک گذاری فایل های غیرِ موبایلی

تمامی برنامه هایی که در این مقاله به آنها اشاره کرده ایم، به شما اجازه به اشتراک گذاری و/یا ارسال فایل های بزرگ روی هر دو دستگاه های اندروید و iOS را می دهد. با این حال اگر فایل مد نظر روی گوشی موبایل ذخیره نشده باشد باید چه کار کرد؟

در این شرایط، شما باید از ابزاری برای به اشتراک گذاری فایل های حجیم به وسیله وب استفاده کنید. برنامه های ShareDrop، JustBeamIt و SendGB سه مورد از بهترین ابزارها در این زمینه محسوب می شوند.

منبع: makeuseof

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 4 مرداد 1402 بروزرسانی: 4 مرداد 1402 گردآورنده: 10az10.ir شناسه مطلب: 2389

به "6 اپ کاربردی برای انتقال فایل های بزرگ" امتیاز دهید

1 کاربر به "6 اپ کاربردی برای انتقال فایل های بزرگ" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "6 اپ کاربردی برای انتقال فایل های بزرگ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید