بر روی یک طرح فراگیر برای مقابله با چالش های امنیتی کار می کنیم

به گزارش مجله 10 از 10، به گزارش خبرنگاران به نقل از المعلومه، مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق امروز جمعه سخنانی را در خصوص انفجارهای تروریستی روز گذشته در شهر بغداد پایتخت این کشور بیان کرد.

بر روی یک طرح فراگیر برای مقابله با چالش های امنیتی کار می کنیم

بر اساس این گزارش، وی در خصوص انفجارهای اخیر تأکید کرد: درحال حاضر بر روی یک طرح فراگیر و مؤثر برای مقابله با چالش های امنیتی کار می کنیم. آنچه که دیروز رخ داد، نشان داد خلل هایی در ساختار امنیتی وجود دارد که باید برطرف شود.

الکاظمی گفت: داعش به صورت روزانه تلاش می کند تا خود را به بغداد برساند اما این تلاشها با عملیات های پیشگرانه تا به امروز خنثی شده اند. واضح است که اتفاقات دیروز ناشی از شکاف در ساختار امنیتی بوده است. من خود شخصاً بر دستگاه اطلاعات نظارت خواهم داشت.

نخست وزیر عراق در ادامه نیز شرح داد: اتفاقات دیروز در بغداد یک تجاوز آشکار محسوب می شود که با تدابیر فوری که خواهیم اندیشید، اجازه تکرار آن را نمی دهیم. نخست وزیر عراق پیشتر 5 تَن از فرماندهان امنیتی برجسته را به دنبال انفجارهای بغداد برکنار کرده بود.

یشتر گروه تروریستی داعش مسئولیت انفجارهای بغداد را برعهده گرفت. منابع امنیتی عراق روز گذشته از وقوع دو انفجار انتحاری در بغداد پایتخت عراق خبر دادند. حسن التمیمی، وزیر بهداشت عراق با اعلام آمار نهایی انفجارهای تروریستی بغداد، گفت که شمار کشته شدگان به 32 و زخمی شدگان به 110 نفر رسیده است.

از سویی دیگر سخنگوی ائتلاف دولت قانون عراق گفت که بر اساس اطلاعات اولیه دستگاه های امنیتی عراق عاملان اجرای دو عملیات تروریستی در مرکز بغداد شهروندان سعودی هستند. بها الدین النوری گفت: اگر دخالت سعودی ها در انفجارهای میدان الطیران بغداد ثابت شود، دولت عراق باید عربستان سعودی را در این اتفاق مقصر اعلام کند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 2 اسفند 1399 بروزرسانی: 2 اسفند 1399 گردآورنده: 10az10.ir شناسه مطلب: 1558

به "بر روی یک طرح فراگیر برای مقابله با چالش های امنیتی کار می کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بر روی یک طرح فراگیر برای مقابله با چالش های امنیتی کار می کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید