بازگشایی تالارها و رستوران های طرقبه و شاندیز

به گزارش مجله 10 از 10، مدیر شبکه بهداشت و درمان طرقبه و شاندیز از بازگشایی تالارها و رستوران ها در این شهرستان با کاهش تراکم جمعیت و رعایت فاصله گذاری اجتماعی اطلاع داد.

بازگشایی تالارها و رستوران های طرقبه و شاندیز

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، دکتر فریدرضا صحی زاده دوشنبه 26 خرداد اضافه نمود: تالارها و سالن های پذیرایی شهرستان طرقبه و شاندیز در راستای حفظ سلامت مردم و پیشگیری از کرونا با 50 درصد ظرفیت بازگشایی شده اند و عملکرد فعالیت این مراکز به طور مستمر پایش و مورد ارزیابی قرار می گیرد.

وی ادامه داد: بر اساس دستورالعمل های بهداشتی تالارها و سالن های پذیرایی باید با کاهش تراکم جمعیت در محیط سالن پذیرایی و رستوران ها با 50 درصد ظرفیت و رعایت فاصله حداقل یک متر میان میهمانان و الزام استفاده تمامی پرسنل از ماسک و دستکش و استفاده از سیستم تهویه مناسب و یا باز گذاشتن در و پنجره ها فعالیت نمایند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان طرقبه و شاندیز گفت: اجتناب از تماس کارکنان با یکدیگر از جمله دست دادن، اجتناب از تجمع در محیط کار از جمله رختکن، آبدارخانه، انبار و یا اطراف محیط کار، دقت در چیدمان میز و جایگاه و نشستن میهمانان با فاصله حداقل یک متر و انجام پذیرایی به صورت سلف سرویس و حتی الامکان استفاده از ظروف یک بارمصرف و گندزدایی کف سالن دو بار در روز از طریق زمین شور آغشته به مواد ضدعفونی مورد تاکید است.

شهرستان طرقبه - شاندیز (بینالود) نزدیکترین قطب گردشگری به مشهد، خراسان رضوی و منطقه تفرجگاهی برخوردار از جاذبه های طبیعی کوهستانی، چشم اندازهای سرسبز، رودخانه و هوای مطبوع است که در حال حاضر 350 رستوران و مجموعه تفریحی و 70 تالار پذیرایی در آن فعال است.

بر اساس سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال 95 این شهرستان 70 هزار نفر جمعیت دارد که به صورت مساوی در دو بخش شاندیز و طرقبه تقسیم شده است و 20 هزار نفر از مردم این شهرستان ییلاقی در روستاها ساکن هستند.

به گفته سیماسادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تا ظهر روز یکشنبه 25 خرداد 1399، 187 هزار و 427 نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده اند و با فوت 107 تن در 24 ساعت گذشته، شمار جان باختگان کرونا در کشور به هشت هزار و 837 تن رسید.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 28 مرداد 1399 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: 10az10.ir شناسه مطلب: 1187

به "بازگشایی تالارها و رستوران های طرقبه و شاندیز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازگشایی تالارها و رستوران های طرقبه و شاندیز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید