اپل و کوالکام تمام اختلافات را کنار گذاشتند و به توافق رسیدند

به گزارش مجله 10 از 10، بالاخره بعد از گذشت حدود دو سال از شروع درگیری های حقوقی بین اپل و کوالکام، این دو کمپانی تمام اختلافات را کنار گذاشتند و بار دیگر برای همکاری با یکدیگر به توافق رسیدند. علاوه بر اینکه اپل قرار است مبلغ نامشخصی را به کوالکام بپردازد، آن ها توافق نامه 6 ساله برای پتنت ها امضا نموده اند و برای چند سال آینده هم قرار است اپل بار دیگر از مودم های ساخت کوالکام استفاده کند.

اپل و کوالکام تمام اختلافات را کنار گذاشتند و به توافق رسیدند

هنوز معلوم نیست که چرا بعد از سال ها درگیری حقوقی این شرکت ها بالاخره اختلافات کنار گذاشته اند؛ در همین زمینه باید خاطرنشان کنیم که چند روز قبل دادرسی مربوط به این پرونده در دادگاه فدرال آمریکا کلید خورد. طی این دو سال، هم اپل و هم کوالکام در دادگاه های سرتاسر دنیا در تعدادی پرونده برنده شدند. ولی در این میان فروش بعضی از آیفون ها-حتی آنهایی که دارای مودم کوالکام نبودند-به صورت موقت در بعضی از مناطق ممنوع شد که مطمئنا اپل علاقه زیادی به تکرار این موضوع نداشته است. در این میان هم کوالکام نگران محکومیت های مربوط به نقض قانون رقابت بوده است.

البته اپل برای کنار گذاشتن این اختلافات دلایل فنی زیادی هم دارد. اپل می خواهد آیفون های 2020 از اینترنت 5G پشتیبانی نمایند ولی ظاهرا شرکت اینتل تا آن موقع نمی تواند این مودم ها را آماده کند. در هر صورت حالا با این توافق نامه، اپل دیگر چنین دردسرهایی نخواهد داشت و به جای اینکه ناچار به همکاری با رقبایی مانند هواوی گردد، می تواند بار دیگر از مودم های باکیفیت کوالکام استفاده کند. بر اساس وضعیت بازار بورس، می گردد گفت که دستیابی به این توافق پیروزی بزرگی برای کوالکام به حساب می آید زیرا بعد از اعلام این خبر، سهام کوالکام حدود 23 درصد رشد داشته ولی در وضعیت سهام اپل تفاوت چندانی مشاهده نمی گردد.

طبق گزارش ها، طی سال های 2010 تا 2016، اپل برای مودم های کوالکام مبلغ 16.1 میلیارد دلار پرداخته است و علاوه بر این، باید به پرداخت 7.23 میلیارد دلار برای پتنت های شرکت کوالکام هم اشاره کنیم. اگرچه اپل همیشه به هزینه بالای پتنت ها و مودم های کوالکام معترض بوده است، ولی ظاهرا همکاری با این شرکت همچنان بهتر از گزینه های جایگزین محسوب می گردد.

منبع: Engadget

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 17 تیر 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: 10az10.ir شناسه مطلب: 247

به "اپل و کوالکام تمام اختلافات را کنار گذاشتند و به توافق رسیدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اپل و کوالکام تمام اختلافات را کنار گذاشتند و به توافق رسیدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید