اصلا شما سابقه استفاده از یاهو را دارید و می دانید نامش از کجا آمده بود؟

به گزارش مجله 10 از 10، تاریخچه Yahoo!

Yahoo! در ژانویه 1994 به وسیله جری یانگ و دیوید فیلو تأسیس شد. این وب سایت ابتدا به نام راهنمای جری و دیوید برای شبکه جهانی وب نام گذاری شده بود اما تنها سه ماه بعد به Yahoo! تغییر نام داد. بنیان گذاران این شرکت، هر دو دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی برق بودند و در ژانویه 1995 دامنه yahoo.com را انتخاب کردند.

اصلا شما سابقه استفاده از یاهو را دارید و می دانید نامش از کجا آمده بود؟

معنای مخفی Yahoo!

بسیاری از افراد تا کنون نمی دانستند که نام Yahoo! در واقع یک مخفف است/ Yahoo! مخفف عبارت Yet Another Hierarchically Organised Oracle است.

رشد و افول Yahoo!

Yahoo! در اواخر دهه 1990 میلادی محبوبیت زیادی پیدا کرد و در کنار سایر موتورهای جستجوی بزرگ مانند MSN، Lycos و Excite سهم بازار خود را افزایش داد. در دسامبر 1999، قیمت سهام Yahoo! دو برابر شد. شش ماه بعد، Yahoo! و گوگل توافق نامه ای امضا کردند که به گوگل اجازه می داد جستجوها را در yahoo.com اجرا کند. با این حال، تصمیمات اشتباه مانند رد پیشنهاد خرید از مایکروسافت و از دست دادن فرصت خرید فیس بوک، به کاهش سهم بازار Yahoo! منجر شد.

نظر کاربران درباره سقوط Yahoo!

یکی از کاربران به این نکته اشاره نمود که اگر Yahoo! گوگل و فیس بوک را خریده بود، ممکن است این شرکت ها به موفقیت امروزی خود نمی رسیدند. بعلاوه، یکی دیگر از کاربران یادآور شد که زمانی که Yahoo! اجازه داد گوگل به عنوان موتور جستجوی اصلی استفاده گردد، بسیاری از مشتریان Yahoo! به گوگل منتقل شدند.

خاطرات کاربران از روزهای اوج Yahoo!

یک کاربر دیگر به یاد آورد که در اوایل دهه 2000 میلادی، صفحه اصلی مرورگر همه افراد Yahoo! بود و این سایت همه چیز داشت: اخبار روزانه، ایمیل، دیکشنری و موتور جستجو. امروز احساس می گردد که انتقال از Yahoo! خیلی عجیب است که کاربران بعد گوگل را انتخاب کردند که تقریبا یک صفحه خالی نداشت. با این حال دقت جستجوی گوگل و سرعت پیشرفت آن طوری بود که همه را متقاعد کرد از یاهو دیگر موتورهای جستجو؛ دست بکشند.

منبع: یک پزشک
انتشار: 10 تیر 1403 بروزرسانی: 10 تیر 1403 گردآورنده: 10az10.ir شناسه مطلب: 2429

به "اصلا شما سابقه استفاده از یاهو را دارید و می دانید نامش از کجا آمده بود؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اصلا شما سابقه استفاده از یاهو را دارید و می دانید نامش از کجا آمده بود؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید