تور مکزیک ارزان: استفاده از یک فیلم در جریان ساخت شهرداری مکزیکوسیتی

به گزارش مجله 10 از 10، تهران (پانا) - بادی مینک در نشست تخصصی مجازی عناصر سینمای تجربی از سری نشست های 38-20 از تاثیر فیلم ها بر شیوه تفکر و بهره برداری در پروژه های معماری گفت.

تور مکزیک ارزان: استفاده از یک فیلم در جریان ساخت شهرداری مکزیکوسیتی

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور مکزیک ارزان هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور مکزیک از مکزیکوسیتی و کانکون دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

به گزارش ستاد خبری سی و هشتمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران، نشست عناصر سینمای تجربی از سری نشست های تخصصی مجازی 38-20 با حضور بادی مینک در سی و هشتمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران برگزار گردید.

در روز آخر از جشنواره سی و هشتم، بادی مینک استاد بین المللی و کارگردان درباره عناصر تجربی سینمای تجربی به ارائه توضیحاتی پرداخت.

مینک در ابتدای صحبت هایش گفت: من یاد گرفتم همه چیز را سه بعدی ببینم و چالش بزرگی بود که فضای سه بعدی را از طراحی دو بعدی به تصویر بکشم. فرایند حذف یک بعد من را به شدت مجذوب خود کرد. از خودم پرسیدم معمارها چگونه می توانند فضای سه بعدی را از طرح دو بعدی را بسازند.

او گفت: فیلم مردی با اعصاب مدرن را می خواستم در فرایندش دنبال کنم. در این فیلم در سال 1923 در جریان ساخت شهرداری مکزیکوسیتی استفاده شد و من سعی کردم ماکت معماری را به شیوه های مختلف استفاده کنم و شهر کامل ساختم. در واقع در این شهر خیابان ها از گودال های خانه ها عبور می نماید.

او اضافه کرد: کوشش کردم در طول چیدمان اعضای ماکت، شیوه تفکر را به تصویر بکشم. در این تجربه می خواستم نشان دهم هنر چگونه خود را از ایده روی کاغذ به فضا و زمان به حالت اجرا در می آورد. ایده ای که روی کاغذ می آید اگر واقع نشود، در سطح کاغذ بی هدف می شود و در انتظار نابودی است. ساختمان شهرداری هم تنها در حد ایده ماند و هرگز ساخته نشد.

مینک عنوان نمود: این فیلم را در آموزشگاه هنر وین ساختیم و خواستیم تکه های مختلف ماکت را به تصویر بکشیم. وقتی که فیلم به اتمام رسید و به فستیوال های کن و برلین راه پیدا کرد من شگفت زده شدم چون فیلم را بدون هیچ بودجه و حمایتی ساختم. در جشنواره کن متوجه شدم کار ما احتیاج به بودجه ندارد و هدف اصلی اش پیش بردن سینما و زبان فیلمسازی است.

مینک اعلام کرد: بعد از تمام شدن فیلمم یک فیلم در شمال لوکزامبورگ ساختم که تحقیقات زیادی بر آن انجام دادم و درباره گذشته این کشور بسیار مطالعه کردم و استقرار رم و مسیحیت را مورد آنالیز قرار دادم و طراحی های قرون وسطی را که در این کشور شکل گرفته است، دیدم. در طول این فرایند توجه کردم وقتی تعداد بیشماری از افراد در زمینی که راه می رویم دفن می شوند، احتمالا زیر سطح کل کره زمین درصد بالایی از اجساد فاسد شده وجود دارد.

او گفت: وقتی که به جهان می آییم از خاک برمی خیزیم و بعد به همان خاک می رویم. جدا از این موضوع تعداد بیشماری از آثار تاریخی وجود دارد که آثار فرهنگی و تولد انسان از زمین از مهم ترین عناصر این فیلم است.

سی و هشتمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران روز یکشنبه 2 آبان با معرفی برگزیدگان در آیین اختتامیه به کار خود سرانجام می دهد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 18 آبان 1400 بروزرسانی: 18 آبان 1400 گردآورنده: 10az10.ir شناسه مطلب: 1966

به "تور مکزیک ارزان: استفاده از یک فیلم در جریان ساخت شهرداری مکزیکوسیتی" امتیاز دهید

694 کاربر به "تور مکزیک ارزان: استفاده از یک فیلم در جریان ساخت شهرداری مکزیکوسیتی" امتیاز داده اند | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور مکزیک ارزان: استفاده از یک فیلم در جریان ساخت شهرداری مکزیکوسیتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید