از بیمارستانی در آتلانتا به خاطر گم کردن تکه ای از جمجمه یک بیمار شکایت شد

به گزارش مجله 10 از 10، یک مرد در آتلانتا، در جورجیا، از بیمارستانی شکایت نموده است.علت شکایت او، گم شدن بخشی از جمجمه او در این بیمارستان است. به علت پیدا نشدن این قطعه گمشده، کارکنان بیمارستان مجبور شدند جمجمه بیمار را با یک ایمپلنت مصنوعی سفارشی بازسازی نمایند و برای این کار مبلغی قابل توجه از بیمار دریافت کردند.

از بیمارستانی در آتلانتا به خاطر گم کردن تکه ای از جمجمه یک بیمار شکایت شد

این حادثه زمانی رخ داد که فرناندو کلاستر (Fernando Cluster) در سپتامبر 2022 به علت خونریزی مغزی در بیمارستان امیوری یونیورسیتی میدتاون (Emory University Hospital Midtown) بستری شد. پزشکان برای کاهش فشار روی مغز او، یک عمل جراحی به نام همی کرانیکتومی (hemicraniectomy) انجام دادند که طی آن بخشی از جمجمه به میزان 12 در 15 سانتی متر برداشته شد.

این نوع عمل جراحی معمولاً در شرایط اضطراری انجام می گردد، زمانی که ورم و خونریزی مغز به حدی شدید می گردد که خطر فشردگی و آسیب به مغز وجود دارد.

بخش جداشده از جمجمه به طور معمول در فریزر نگهداری می گردد تا زمانی که ورم مغز کاهش یابد، سپس دوباره به بیمار متصل گردد. در این مدت، به بیماران یک کلاه محافظ داده می گردد تا جایگزین جمجمه کامل گردد.

با این حال، بر اساس شکایتی که از سوی بیمار و همسرش مطرح شده است، برچسب گذاری نادرست اعضای بدن به وسیله جراحان باعث شد که زمانی که قرار بود این قطعه استخوان دوباره کاشته گردد، نتوانند استخوان را شناسایی نمایند.

در شکایت حقوقی آمده است که وقتی کارکنان بیمارستان امیوری در پی بازیابی قطعه استخوانی رفتند، چندین قطعه استخوان با برچسب های ناقص یا بدون شناسایی دقیق بیمار وجود داشت و بنابراین، امیوری نمی توانست با اطمینان بگوید کدام یک از این قطعات متعلق به آقای کلاستر است.

در نتیجه، کلاستر مجبور شد هزینه فراوری یک ایمپلنت مصنوعی را پرداخت کند که برای پوشاندن حفره ای در جمجمه اش استفاده شد. اوضاع بدتر شد زمانی که این ایمپلنت نو دچار عفونت شد و احتیاج به جراحی اضافی پیدا کرد.

با وجود اینکه بیمارستان مسئول گم کردن قطعه جمجمه بود، از پرداخت هزینه های اضافی خودداری کرد و برای ایمپلنت مصنوعی، عمل های جراحی و مدت زمان اضافی که کلاستر در بیمارستان بستری بود، مبلغی سنگین از او دریافت شد. بر اساس شکایت قانونی، این حادثه منجر به این شد که بیمار و همسرش مبلغ 146,845 دلار برای هزینه های پزشکی به علت بی توجهی بیمارستان بپردازند.

اکنون این زوج در پی دریافت غرامت برای خسارت مالی هستند و ادعا می نمایند که بیمارستان امیوری در مراقبت از جمجمه کلاستر مراقبت های معمول و معقول را به درستی انجام نداده است.

اگر یادتان باشد چند ماه پیش خبری مشابه در ایران در خصوص اشتباه مشابه یک بیمارستان منتشر شده بود.

منبع: یک پزشک
انتشار: 5 شهریور 1403 بروزرسانی: 5 شهریور 1403 گردآورنده: 10az10.ir شناسه مطلب: 2434

به "از بیمارستانی در آتلانتا به خاطر گم کردن تکه ای از جمجمه یک بیمار شکایت شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از بیمارستانی در آتلانتا به خاطر گم کردن تکه ای از جمجمه یک بیمار شکایت شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید