احتمال تغییر دوباره در فوتسال زنان: سرمربی زن انتخاب کنید

به گزارش مجله 10 از 10، دلیل آن اعتراض کمک و بازیکنان به سرمربی بودن علی رعدی بود چون تصور می نمایند این مساله به گونه ای تحقیر مربیان زن است.

احتمال تغییر دوباره در فوتسال زنان: سرمربی زن انتخاب کنید

بعد از اینکه تیم فوتسال زنان ایران، قهرمان جام ملت های آسیا شد، انتظار می رفت مسئولان فدراسیون فوتبال خیلی زود دست به کار شوند و قرارداد شهرزاد مظفر را تمدید نمایند اما این اتفاق نیفتاد. البته قبلا هم شرایط به همین صورت بود. یعنی بعد از قهرمانی تیم فوتسال ایران در جام ملت های آسیا، خبری از تمدید قرارداد کادرفنی نبود و مدتی تیم بلاتکلیف می ماند. دلیل آن هم چیزی نبود جز اینکه رقابت های جام ملت های آسیا هر 2 سال یک بار برگزار می گردد و چند ماه قبل از آن رقابت ها، تیم تشکیل می شد. این بار اما شرایط فرق داشت. انتظار می رفت حداقل مذاکره مقدماتی با شهرزاد مظفر برای ماندن در تیم ایران صورت بگیرد که اینطور نشد.

جالب این است که مظفر برخلاف سال های قبل، این بار در لیگ فوتسال زنان ایران هم بدون تیم ماند. این مساله باعث شد او به فکر یک تغییر بزرگ باشد. مظفر که با پیشنهاد تیم فوتسال زنان کویت روبرو شد، بدون درنگ این پیشنهاد را پذیرفت و راهی این کشور حاشیه خلیج فارس شد. با این شرایط، تیم فوتسال زنان ایران بلاتکلیف ماند. در خصوص سرمربی بعدی تیم فوتسال ایران هم حرف و حدیث های زیادی شنیده می شد اما قرار بود این مساله به بعد از مسابقات لیگ برتر فوتسال زنان موکول گردد.

هنوز مسابقات تمام نشده بود که خبر رسید شهناز یاری و زیور بابایی به عنوان مربیان تیم فوتسال زنان ایران انتخاب شدند و قرار است علی رعدی مدیرفنی تیم باشد. با این شرایط، همه چیز خوب به نظر می رسید و قرار بود اردوی اول تیم تشکیل گردد اما این اردو با مسائل زیادی روبرو شد. از یک طرف، شهناز یاری غایب بود و از طرف دیگر 6 بازیکن اصلی تیم به اردو نرفتند. در ابتدا اینطور به نظر می رسید که دلیل غیبت بازیکنان تیم ملی به خاطر اعتراض آنها به پرداخت نشدن پاداش قهرمانی شان در آسیا بود اما چنین نبود. دلیل آن اعتراض یاری و بازیکنان به سرمربی بودن علی رعدی بود چون تصور می نمایند این مساله به گونه ای تحقیر مربیان زن است.

شهناز یاری در رابطه با دلیل غیبتش در اردوهای تیم فوتسال زنان ایران می گوید: بحث من این است که وجهه و شأن مربیان زن حفظ نشده. قطعا زنان باید سکاندار تیم ملی باشند و این حق آنهاست. تیم ملی در حالی دو بار قهرمان آسیا شد که هر دو بار زنان راهنمایی تیم را بر عهده داشتند. زمانی که به لیست تیم ملی نگاه می کنید از من و زیور بابایی به عنوان مربیان تیم ملی نام برده شده! رعدی هم به عنوان مدیر فنی حضور دارد در حالیکه حتی افراد زبده تری از رعدی در بخش مردان حضور دارند که می توانند در کنار تیم ملی حاضر شوند. کسانی که می توانند یاری بیشتری نمایند. این تصمیم کمیته فوتسال است و در حال حاضر هم تیم ملی بدون سرمربی در حال فعالیت است. تا زمانی که تکلیف سرمربی تیم ملی معین نگردد از پذیرفتن این پست معذورم. با این اتفاقات، علی رعدی هم اعلام نمود: اینکه خانم یاری صحبت از تحقیر می نمایند، دیدگاه خودشان است و من برای آن احترام قائلم ولی ایشان تشخیص نمی دهد چه کسانی در تیم ملی کار نمایند. کمیته فنی و توسعه فوتسال تصمیم می گیرد چه کسانی در تیم های ملی باشند. خانم یاری از روز اول در اردوی تیم زنان حاضر نشد و معین بود نمی خواهد با ما همکاری کند.

رعدی ظاهرا در مصاحبه دیگری هم گفته بود اگر یاری نمی آید، مربی دیگری جایگزین می کنیم که این مساله واکنش تند شهناز یاری را به دنبال داشت: صحبت های رعدی در سایت ها به هیچ وجه درست نیست. او بیان نموده دو خانم در کنار من حضور خواهند داشت و هر زمان که از کسی خوشم نیاید نفر بعدی را جایگزین خواهم کرد. این ادبیات مناسب کسی که بخواهد در تیم ملی حضور داشته باشد، نیست. این لحن صحبت کردن توهین آمیز است. در جامعه ای که در تمام ارگان های دولتی و خصوصی بانوان فعالیت می نمایند نباید چنین صحبت کرد، به ویژه در فوتسال که بانوان ما نه تنها در آسیا بلکه در دنیا حرف های بسیاری برای گفتن دارند، از دامن همین مربیان زن، بازیکنان ساخته شده اند. به همین دلیل تا زمانی که شأن و منزلت مربیان زن حفظ نگردد حاضر به حضور در اردوهای تیم ملی نخواهم بود.

با این صحبت ها کاملا معین است با حضور رعدی، هیچ شانسی برای بازگشت شهناز یاری وجود ندارد. در این میان 6 بازیکن هم غایب بودند که رعدی ظاهرا نگرانی بابت آن ندارد: بازیکنان نامی نو چون اخیرا قهرمان شده و خسته بودند به تمرین تیم ملی نیامدند. البته یک نفر مصدوم بود و در واقع 5 بازیکن غیبت داشتند. پوشیدن پیراهن تیم ملی یک افتخار است و شاید یک عده دوست ندارند این افتخار نصیب شان گردد.

با این شرایط، به نظر می رسد کادرفنی تیم فوتسال زنان ایران باز هم دچار تغییر گردد. چون با تفکری که علی رعدی دارد بدون شک نفرات بعدی کادرفنی هم با او به مشکل می خورند و تیم نمی تواند تمرکز کافی داشته باشد.

توسلی: خسته بودیم و به اردوی تیم ملی نرفتیم

اردوهای تیم فوتسال بانوان پس از 9 ماه بلاتکلیفی از روز 3 اسفندماه شروع به کار کرد. علی رعدی مدیر فنی تیم ملی تمرینات را در حالی شروع کرد که فینال مسابقات پلی آف فوتسال بانوان روز سوم اسفند در حال برگزاری بود. با شروع اردوهای تیم ملی 6 بازیکن در اردو حاضر نشدند. غیبت ملی پوشان حواشی را به وجود آورد که شاید به دلیل پرداخت نشدن پاداش های قهرمانی آسیا آنها حاضر به شرکت در اردوی تیم ملی نشدند. فرزانه توسلی دروازه بان نامی نو اصفهان، یکی از ملی پوشان غایب در اردوهای تیم ایران درباره دلیل غیبتش می گوید: تحریمی در کار نیست. به دلیل خستگی مسابقات لیگ، نامه رسمی به فدراسیون ارسال و درخواست کردیم در مرحله اول اردو حضور نداشته باشیم اما در مرحله دوم حتما در اردو حاضر خواهیم شد.

شمسایی: نمی دانم یاری موضعش را به کسی گفته یا نه؟

وحید شمسایی عضو کمیته فنی و توسعه فوتسال در خصوص حواشی اتفاق افتاده در تیم فوتسال زنان می گوید: من دو روزی در یزد بودم و اخبار را به وسیله رسانه ها پیگیری کردم. خاتم صوفی زاده نایب رییس بانوان فدراسیون در دو جلسه کمیته فنی حاضر شده و ما نظرات خود را در خصوص وضعیت کادرفنی تیم بانوان رفتیم و مقرر شد دو مربی زن و یک مربی مرد در کادرفنی حاضر باشند که جمیع نظرات در خصوص دو مربی زن روی خانم بابایی و یاری بود. من در جریان مذاکرات و صحبت هایی که با خانم یاری شده و اینکه موضعش را به کسی گفته یا نه، نیستم چراکه این وظیفه به خانم صوفی زاده محول شد و ما نه از خانم بابایی و نه یاری در جلسات کمیته فنی دعوت نکردیم. اینکه آقای انصاری فرد و خانم صوفی زاده با آنها مذاکره نموده و چه حرفهایی رد و بدل شده را در جریان نیستم.

1

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 30 خرداد 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: 10az10.ir شناسه مطلب: 225

به "احتمال تغییر دوباره در فوتسال زنان: سرمربی زن انتخاب کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احتمال تغییر دوباره در فوتسال زنان: سرمربی زن انتخاب کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید