آلمان 27 بهمن دومین کنفرانس صلح لیبی را برگزار می نماید

به گزارش مجله 10 از 10، وزیر امور خارجه آلمان با تاکید بر اینکه برای دستیابی به صلح در لیبی راه طولانی را باید طی کرد، شرکت کنندگان در نشست اخیر صلح لیبی در برلین را برای شرکت در کنفرانس پی گیری نتایج این نشست در 27 بهمن به مونیخ دعوت کرد.

آلمان 27 بهمن دومین کنفرانس صلح لیبی را برگزار می نماید

با قیمت تور آلمان در ایام عید از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ دیدن کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از آر ان دی آلمان، با وجود توافق احزاب درگیر در لیبی برای پایبندی به آتش بس و توقف ارسال تسلیحات به این منطقه جنگی اما جنگ در لیبی همچنان ادامه دارد.

حدود دو هفته و نیم بعد از برگزاری کنفرانس صلح لیبی در برلین و توافقاتی که برای پایبندی به آتش بس و توقف ارسال تسلیحات به این منطقه انجام شد، اما تا به حال توافقات صورت گرفته چیزی به دنبال نداشته است.

تحریم تسلیحاتی شورای امنیت آشکارا نقض می گردد و متحدان جنگی احزاب درگیر در لیبی همچنان به حمایت های تسلیحاتی خود ادامه می دهند.

آنتونی گوترش، دبیر کل سازمان ملل هم درباره آنچه در لیبی رخ داده ابراز دلسردی نموده و آن را یک رسوایی نامیده است. وی همچنین از نقض آشکار توافق آتش بس بدست آمده در برلین خبر داده و آن را بسیار غیر قابل قبول ارزیابی نموده است.

در این میان هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان درباره بهبود اوضاع ابراز امیدواری نموده و اظهار داشته است که آغاز مذاکرات با هر دو طرف های درگیر در لیبی در ژنو علامت خوبی است. به این ترتیب یک توافق مهم کنفرانس صلح لیبی در برلین اجرایی شده است.

هایکو ماس، این مسئله را مهم ارزیابی کرد که احزاب درگیر در لیبی درباره آتش بس واقعی و چارچوب های آن مذاکره نمایند.

وی تاکید نمود که جامعه بین المللی و بخصوص مردم لیبی انتظار نتایج قریب الوقوع و مشخصی را دارند.

وزیر امور خارجه آلمان با این حال شانس رفع شدن سریع مناقشات در لیبی را کم ارزیابی نموده و گفت: راه برای دستیابی به صلح در لیبی طولانی است و بحث های فعلی که در حال اجرا است مرحله مهمی است. وی جمع شدن احزاب درگیر در لیبی در ژنو به منظور انجام مذاکرات را اقدامی شجاعانه دانسته و گفت: این ما را تشویق می نماید تا به صورت سرسختانه برای عملی کردن نتایج کنفرانس برلین کار کنیم.

وی همچنین شرکت نمایندکگان در کنفرانس لیبی در برلین را برای پی گیری نتایج این کنفرانس به نشست دیگری در آلمان دعوت نموده و گفت: من مشترکا با نماینده ویژه سازمان ملل متحد برای لیبی، شرکت نمایندگان در نشست برلین را به اولین جلسه کمیته بین المللی پی گیری در مونیخ که 16 فوریه برگزار می گردد دعوت می کنم.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 24 اسفند 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: 10az10.ir شناسه مطلب: 822

به "آلمان 27 بهمن دومین کنفرانس صلح لیبی را برگزار می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آلمان 27 بهمن دومین کنفرانس صلح لیبی را برگزار می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید