آب بندان یا دریاچه فولادکلا ، چمستان Mazandaran

به گزارش مجله 10 از 10، آب بندان فولادکلا

در این مطلب از مجله گردشگری خبرنگاران شما را با آب بندان فولادکلا چمستان در آمل آشنا خواهیم کرد. در ادامه همراه ما باشید.

آب بندان یا دریاچه فولادکلا ، چمستان Mazandaran

دریاچه یا آب بندان فولادکلا (Fulad Kola) در مسیر جاده آمل به چمستان قرار گرفته است این ذخیر آب در تابستان برای مصارف کشاورزی و دامی استفاده می گردد ولی با توجه به هم مرز بودن با جنگل و درختان زیبا در اطراف آن زیبایی بسیار چشم نوازی را ترکیب رنگ آب انعکاس آسمان و درختان در آب می بینید.

این منطقه زیبا حدود 17 کیلومتر از مرکز شهر آمل در استان مازندران فاصله دارد و برای رسیدن به این دریاچه زیبا باید از روستاهای گیلانده و علی آباد عبور نموده تا به روستای پولاکلا یا فولادکلا برسید و آنجا این دریاچه در بخش بالایی روستا هم مرز با جنگل قابل مشاهده می باشد.

می توان این روستا را بر اساس میراث فرهنگی همانند امامزاده عبدالله، بی بی رقیه، و بعلاوه سد زیبایی که از زیر جنگل ها عبور نموده، و وجود کوهپایه های مرتفع و … به عنوان یک روستای گردشگری ثبت کرد.

روستای فولاد کلا بین جاده آمل و چمستان، قرار گرفته و یکی از شرقی ترین روستاهای بخش چمستان است. فولادکلا در همسایگی روستاهایی همانند گیلانده، ولیرکان، علی آباد و انبارده قرار گرفته است و برای رسیدن به منطقه باید از روستای گیلانده و علی آباد عبور کرد تا به روستای پولادکلا یا فولادکلا رسید.

در این روستا مردمانی خون گرم زندگی می نمایند،که همچنان پیشه نیاکان و پدران خود را دنبال می نمایند و به کار کشاورزی و شالی کاری مشغول هستند. زمین های حاصل خیز این خطه سبب گشته محصولاتی مانند گندم، جو و سیب زمینی را در این خطه کشت نمایند. بعلاوه بخش عمده دیگر اقتصاد شهر و روستاهای چمستان شهرک صنعتی، پرورش ماهی، آبزیان و شرکت دام دارو می باشد.

منبع: تاپ تراول
انتشار: 23 مهر 1403 بروزرسانی: 23 مهر 1403 گردآورنده: 10az10.ir شناسه مطلب: 2453

به "آب بندان یا دریاچه فولادکلا ، چمستان Mazandaran" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آب بندان یا دریاچه فولادکلا ، چمستان Mazandaran"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید