9 اپلیکیشن ماشین حساب رایگان برتر برای اندروید و آیفون

به گزارش مجله 10 از 10، همگی ما چه بخواهیم و چه نخواهیم، باید گاهی از ماشین حساب استفاده کنیم. وقتی تلفن شما می تواند این کار را به صورت رایگان انجام دهد، پول را برای یک ماشین حساب فیزیکی هدر ندهید! برنامه های ماشین حساب برای اندروید و آیفون آن قدر زیاد هستند که تعداد آن ها قابل شمارش نیست.

9 اپلیکیشن ماشین حساب رایگان برتر برای اندروید و آیفون

معلم های ریاضی ما به ما هشدار می دادند که هر جا می رویم ماشین حساب نداریم و باید از فکر خود استفاده کنیم؛ ولی حالا که می توانیم به راحتی از آن ها استفاده کنیم؛ چرا از این فرصت استفاده نکنیم! اکنون هر جا که می رویم گوشی های هوشمند با دسترسی به صدها برنامه ماشین حساب همراه خود داریم. در نتیجه، ما در این مقاله از خبرنگاران مگ، برترین برنامه های ماشین حساب برای اندروید و آیفون را برای شما آنالیز می کنیم.

از آن جایی که گزینه های بسیار زیادی در این حیطه وجود دارد، پیدا کردن گزینه مناسب برای رفع کردن تمامی احتیاجهای شما سخت است. امروز می خواهیم برترین برنامه های رایگان ماشین حساب اندروید و آیفون را با هم آنالیز کنیم. پس تا پایانی این مقاله همراه ما باشید.

1) Calculator (by Google)

این برنامه ساده ترین و مطمئن ترین برنامه ماشین حساب اندروید ویژه شماست. گوگل یک اپلیکیشن ساده و در عین حال با طراحی خوب ارائه می دهد که مراحل ریاضی پایه را انجام می دهد، اما نه همه موارد. این برنامه معادلات را در زمان واقعی محاسبه می نماید و نشان می دهد؛ بنابراین شما حتی مجبور نیستید که در پایان از دکمه تساوی بهره ببرید.

با کشیدن انگشت از سمت راست به داخل، می توانید عملنمودهای پیچیده تری را دریافت کنید، اما هنوز این مجموعه نسبتاً محدود است. ویژگی مهم دیگر این برنامه، این است که می توانید در بالای صفحه ضربه بزنید تا منوی سه نقطه ای را نشان دهد که به شما امکان می دهد اعداد اعشار را به کسری تغییر دهید و برعکس. هیچ نموداری در این برنامه وجود ندارد. این اپلیکیشن کاملا رایگان است و هیچ تبلیغاتی ندارد، بنابراین کار شما را به راحتی راه می اندازد. این برنامه تنها نسخه اندروید دارد و نسخه آیفون آن موجود نیست.

2) Calculator ++

اگر ماشین حساب Google برای شما کمی ساده است، Calculator ++ را امتحان کنید. این برنامه هم حالت ساده و هم حالت مهندسی دارد. از طیف گسترده ای از توابع و حتی تاریخچه همه چیزهایی که محاسبه نموده اید، پشتیبانی می نماید. این برنامه بعلاوه می تواند برای شما نمودار نیز ایجاد کند.

یکی از ویژگی های خوب این اپلیکیشن، دکمه های قابل کشیدن است. برای فعال کردن این گزینه، در قسمت بالا انگشت خود را به سمت بالا بکشید تا گزینه ها در قسمت پایین فعال شوند. بعلاوه در این شرایط، چندین گزینه تم در دسترس است. این برنامه همراه با یک ویجت برای صفحه اصلی شما، ارائه می گردد.

یکی از معایب آن، این است که برنامه حاوی تبلیغات است، اما آن ها فقط در صفحات جانبی مانند تاریخچه نمایش داده می شوند، نه در صفحه محاسبه اصلی. ضمناً شما می توانید با پرداخت 4 دلار آن ها را حذف کنید. به طور کلی، تعادل خوبی بین سادگی در استفاده و امکانات ویژه در این برنامه وجود دارد. شما می توانید این برنامه را هم در اندروید و هم در آیفون بهره ببرید.

3) ClevCalc

ClevCalc در واقع مجموعه ای از ماشین حساب ها است که همه در یک مجموعه هستند. نه تنها دارای موارد اولیه مانند مبدل ارز و واحد است، بلکه مواردی همانند ماشین حساب محاسبه هزینه سوخت را نیز داراست.

در این اپلیکیشن شما می توانید از بین چندین موضوع، ماشین حساب مورد نظر را انتخاب کنید. اگر چه این برنامه دارای تبلیغات است، اما شما می توانید آن ها را به وسیله خرید درون برنامه ای حذف کنید. این اپلیکیشن، جز برنامه های برتر ماشین حساب برای اندروید و آیفون است.

4) Calculator (by TricolorCat)

در این جا گزینه ای به نام ماشین حساب وجود دارد. این یکی از برنامه هایی است که کیبورد خود را خاص دارد، زیرا دارای سه سبک چیدمان مختلف است: استاندارد، شیک و ارگونومیک.

بعلاوه دارای تعداد زیادی گزینه رنگی مختلف و گزینه ای برای افزودن یا حذف دکمه های حافظه است. به غیر از آن، شما می توانید نحوه نمایش اعشار (1.5 یا 1,5) را تغییر دهید و با کشیدن انگشت از بالا به پایین، تاریخچه محاسبات خود را مشاهده کنید. کار با این اپلیکیشن بسیار ساده است و نسبت به بیشتر برنامه های اصلی ماشین حساب، قابل تنظیم تر است. این برنامه همواره دارای یک آگهی تبلیغاتی در بخش پایینی صفحه است، که شما برای حذف آن می توانید نسخه Pro را نیز بخرید.

5) CalcTastic Scientific Calculator

این برنامه برای کسانی است که به گزینه های محاسبات مهندسی بیشتری احتیاج دارند. این مورد یک ماشین حساب اولیه نیز دارد، اما تاکید در آن بر روی بخش مهندسی است. شما در این برنامه می توانید بر روی مسائل پیچیده تا حد دلخواه خود کار کنید، اما نمی توانید چیزی را به شکل نمودار رسم کنید.

این ماشین حساب بعلاوه به خوبی قابل تنظیم است و دارای بعضی از تم های ماشین حساب مهندسی کلاسیک و یک تم روشن ساده است. اگر این برنامه را با 1 دلار به نسخه Pro ارتقا دهید، هفت تم دیگر، اعداد مختلط قطبی، و یک ماشین حساب برنامه نویس دریافت خواهید کرد. یک دلار برای استفاده از امکانات ویژه این برنامه واقعا بی نظیر است.

6) RealCalc Scientific Calculator

یکی دیگر از ماشین حساب های مهندسی خوب، RealCalc محبوب است. این ماشین حساب برای اندروید و آیفون است و به گونه ای طراحی شده که شبیه به ماشین حساب های مهندسی دستی و سنتی که در مدرسه استفاده می کردید، باشد.

RealCalc دارای تمام عملنمودهای مهندسی استانداردی است که شما احتیاج دارید. بعلاوه از تاریخچه، حافظه ها، تبدیل واحدها و واحد های ثابت پشتیبانی می نماید. محاسبات باینری، اکتال و هگزادسیمال نیز در آن به خوبی کار می نمایند.

این برنامه دو نوع ماشین حساب، مهندسی و Reverse Polish Notation (RPN) را ارائه می دهد. هنگام استفاده از نوع سنتی، مطمئن شوید که پرانتزها را در اطراف قسمت هایی از معادله قرار داده اید تا ترتیب محاسبات حفظ گردد. این اپلیکیشن، با دیگر ماشین حساب های فهرست شده در بالا فرق دارد، زیرا نمی توانید معادله را همان طور که می بینید، در آن تایپ کنید.

بعلاوه شما می توانید از بین تعدادی از سبک ها و قالب های نمایش، ظاهر برنامه را برای خود سفارشی کنید. نسخه رایگان بسیاری از ویژگی های مفید را ارائه می دهد که ممکن است برای اهداف شما کافی باشد. اگر ویژگی های بیشتری مانند کسر، درجه/دقیقه/ثانیه، تبدیل ها و ثابت های قابل تنظیم، حالت افقی و نمایشگر 12 رقمی می خواهید، می توانید RealCalc Plus را بخرید. این برنامه فعلا تنها نسخه اندروید دارد.

7) CALCU

CALCU دارای طرح بندی های پایه و علمی، دسته ای از تم های مجذوب کننده و حتی گزینه ای برای تنظیم فونت است. دارای ویژگی های خوبی مانند کشیدن انگشت به پایین برای نشان دادن تاریخچه یا کشیدن انگشت به بالا برای نمایش دکمه های مهندسی تر، است.

در این اپلیکیشن، یک بنر تبلیغاتی در بالای صفحه وجود دارد که می توانید به وسیله خرید درون برنامه ای 2 دلاری آن را حذف کنید. بعلاوه این برنامه دارای نسخه ویژه اندروید و نسخه ویژه آیفون است.

8) All-In-One Calculator

اگر یک ماشین حساب ساده می خواهید، احتمالا یکی از برنامه های دیگر در این فهرست به شما یاری کند. با این حال اگر برنامه ای می خواهید که نه تنها یک ماشین حساب ساده و با طراحی تمیز و خوب ارائه دهد، بلکه بسیاری ویژگی های خاص را نیز ارائه دهد، این برنامه برای شما مناسب است.

این برنامه می تواند اعداد، درصد، معادلات، اشکال، سرعت، دما، ارز، سن و بسیاری موارد دیگر را نیز محاسبه کند. به احتمال زیاد، هر چیزی که شما احتیاج به محاسبه داشته باشید را می توان با این برنامه محاسبه کرد. پس همین حالا با استفاده از لینک های زیر، این برنامه رایگان را نصب کنید.

9) Desmos Graphing Calculator

برای کسانی که می خواهند یک برنامه ماشین حساب نموداری اختصاصی داشته باشند، Desmos Graphing Calculator بسیار مناسب است. در این جا حتی یک رابط از ماشین حساب اولیه هم وجود ندارد؛ بلکه همه چیز در خصوص نمودارها است. این برنامه، برنامه ریزی و ترسیم چندین نمودار را آسان می نماید، سپس از ویژگی های مختلف برای تنظیم آن ها استفاده می نماید.

شما می توانید برای یادگیری کار با این اپلیکیشن، با بعضی از نمودارهای مثال برنامه را آغاز کنید. بعلاوه در صورت تمایل، می توانید یک حساب کاربری برای ورود به سیستم و همگام سازی نمودارهای خود ایجاد کنید. بهتر از همه موارد قبلی، این است که هیچ آگهی تبلیغات و خرید درون برنامه ای در این اپلیکیشن وجود ندارد. در نتیجه شما می توانید به راحتی از این اپلیکیشن رایگان بهره ببرید.

جمع بندی

هر کدام از این برنامه ها نقاط قوت و ضعف خود را دارند. بنابراین قبل از تصمیم گیری در خصوص این که کدام یک برای شما برترین کاربرد را دارد، ارزش آن را دارد که چند مورد را نصب و امتحان کنید. همه آن ها رایگان هستند، بنابراین برای تست کردن این برنامه ها، هیچ پولی را از دست نمی دهید.

به علاوه موارد قبلی، با استفاده از این برنامه های رایگان ماشین حساب، مزایای جایگزینی آن ها به برنامه های موجود در اندروید و آیفون را خواهید دید. به همین علت است که پس از نصب این برنامه ها، شما احتیاجی به استفاده از آن چه که سازنده گوشی شما بر روی آن قرار داده، ندارید.

شما کدام یک از 9 مورد بالا را تست نموده اید؟ نظرات و تجربیات خود را در این زمینه، با ما و دیگر کاربران خبرنگاران مگ به اشتراک بگذارید.

منبع: makeuseof

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 22 تیر 1401 بروزرسانی: 22 تیر 1401 گردآورنده: 10az10.ir شناسه مطلب: 2203

به "9 اپلیکیشن ماشین حساب رایگان برتر برای اندروید و آیفون" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "9 اپلیکیشن ماشین حساب رایگان برتر برای اندروید و آیفون"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید