چین زندگی در مریخ را شبیه سازی کرد

به گزارش مجله 10 از 10، ایرنا نوشت: آنهایی که می خواهند بیشتر درباره حیات در مریخ بدانند حالا با ایجاد پایگاه علمی و فناوری در استان گانسو در شمال غرب چین می توانند آگاهی های بیشتری از زندگی در سیاره سرخ بدانند.

چین زندگی در مریخ را شبیه سازی کرد

چاینا پلاس روز شنبه در گزارشی نوشت، در این پایگاه شرایط و نوع حیات و پستی و بلندی ها و وضعیت طبیعی این سیاره به اشکال مختلف برای علاقه مندان به معرض نمایش در می آید و شبیه سازی هایی از این سیاره انجام شده است.

یک مدل شبه فضایی و یک مرکز کنترل و مرکز علم حیات در این پایگاه که 67 کیلومتر مربع وسعت دارد، ایجاد شده و محیط زیست مریخ در آن بخوبی تشریح شده است.

بازدید کنندگان از پایگاه می توانند این فرصت را داشته باشند که از نوع زندگی در مریخ بدانند و اینکه فضانوردان چطور می توانند در آن به بقای خود ادامه دهند.

وانگ جیانتای از مسئولان این پایگاه از آن به عنوان اولین مرکز علمی، گردشگری، آموزشی و تحقیقات فضایی و شبیه سازی کره مریخ یاد می نماید.

چین از ماه اکتبر سال 2018 یک برنامه آموزشی را برای دانش آموزان، دانشجویان و جوانان کشور برای بالا بردن آگاهی های آنها از فضا به اجرا گذاشته است و این مرکز به بازدید کننده امکان می دهد دانسته هایش را درباره زندگی در فضا، محیط زیست کره مریخ، اقامت در این سیاره سرخ و اکتشافات فضایی افزایش دهد.

علوم، آموزش، اکتشاف، نوآوری و گردشگری و بسیاری از عرصه های دیگر در این مرکز با یکدیگر آمیخته شده است و به علاقه مندان آموخته می گردد که چطور می توان روی یک سیاره دیگر فرود آمد و زندگی معمولی داشت و آزمایش ها و اکتشافات علمی و فضایی انجام داد.

مسئولان این پایگاه می گویند که ارتباطات علمی باید با واقعیات زندگی مانوس گردد و با آموزش های لازم در این پایگاه این فرصت به بازدید کنندگان داده می گردد و همزمان آنها می توانند تصاویر و فیلم های مرتبط را به تماشا بنشینند.

افزایش محبوبیت علوم فضایی در میان جوانان چینی از دیگر اهداف ایجاد مرکز است.

از سفر با تور چین حتما لذت خواهی برد.

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 1 تیر 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: 10az10.ir شناسه مطلب: 229

به "چین زندگی در مریخ را شبیه سازی کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین زندگی در مریخ را شبیه سازی کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید