چند نکته برای کسانی که در صحبت کردن به زبان انگلیسی مشکل دارند

به گزارش مجله 10 از 10، احتمالا این اتفاق برای شما هم افتاده است که در حال صحبت کردن با یک فرد انگلیسی زبان هستید و به حرف های او گوش می دهید و 99 درصد آن را کاملا متوجه می شوید؛ اما زمانی که نوبت به پاسخ شما می رسد، حتی یک کلمه هم نمی توانید به زبان بیاورید.

چند نکته برای کسانی که در صحبت کردن به زبان انگلیسی مشکل دارند

اما جای نگرانی نیست. بسیاری از کسانی که انگلیسی را به عنوان زبان دوم می آموزند، با این مسئله روبرو می شوند. در حقیقت بیشتر آنها در برقراری ارتباط با چنین مسائلی دست و پنجه نرم می کنند. همه این مسائل یک دلیل ساده دارد و آن دلیل این است که ما مهارت صحبت کردن خود را به زبان انگلیسی با فرد دیگری که مشغول صحبت با او هستیم، مقایسه می کنیم. در نتیجه، زمانی که از کمبودهای زبانی خود مطلع می شویم، از این که صحبت کنیم و احیانا اشتباهی مرتکب شویم، می ترسیم.

اما همیشه راهکاری برای مسائل وجود دارد؛ از جمله مشکل ناتوانی در پاسخ گویی به زبان انگلیسی.

راهکار های سریع:

  • توانایی های زبانی خود را با دیگران مقایسه نکنید. البته گفتن این مطلب از انجام آن آسان تر است اما این اولین قدم برای داشتن اعتماد به نفس در صحبت کردن به یک زبان بیگانه است.
  • موقع صحبت کردن با یک انگلیسی زبان، نگران پاسخ های خود نباشید. گرچه ممکن است کمی سخت به نظر برسد اما به مرور زمان متوجه مزیت های این روش خواهید شد.
  • هنگام صحبت کردن روی مباحثی تمرکز کنید که می توانید به زبان آورید نه مواردی که در انتقال آنها با مشکل روبرو هستید. شاید فکر کنید که با این روش، شما فقط به آموخته های خود متکی می شوید و پیشرفتی نخواهید کرد. اما به مرور زمان، متوجه پیشرفت های خود در صحبت کردن و برقراری ارتباط می شوید. ضمناً اگر به جای فصیح صحبت کردن، ساده و درست حرف زدن را هدف قرار دهید، انگیزه شما برای یادگیری مطالب تازه افزایش می یابد.

منبع: English Harmony

منبع: کجارو
انتشار: 3 فروردین 1401 بروزرسانی: 3 فروردین 1401 گردآورنده: 10az10.ir شناسه مطلب: 2111

به "چند نکته برای کسانی که در صحبت کردن به زبان انگلیسی مشکل دارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چند نکته برای کسانی که در صحبت کردن به زبان انگلیسی مشکل دارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید