تور ارزان ایتالیا: پیروزی بارسلونا مقابل اسپانیول در اولین حضور ژاوی روی نیمکت کاتالان ها، شکست میلان برابر فیورنتینا با وجود درخشش زلاتان

به گزارش مجله 10 از 10، خبرگزاری خبرنگاران- اولین بازی ژاوی روی نیمکت بارسلونا، دربی کاتالونیا بود و با پیروزی نیوکمپ نشینان سرانجام یافت.

تور ارزان ایتالیا: پیروزی بارسلونا مقابل اسپانیول در اولین حضور ژاوی روی نیمکت کاتالان ها، شکست میلان برابر فیورنتینا با وجود درخشش زلاتان

با ما همراه باشید و با تور ارزان ایتالیا از به بهترین کشور اروپا سفر کنیم و در شهرهای ونیز، فلورانس و رم بگردیم و بناهای تاریخی این کشور تاریخی را از نزدیک ببینیم.

به گزارش خبرنگاران، بارسلونا در چارچوب هفته 14 لالیگا میزبان اسپانیول بود. در شبی که ژاوی برای نخستین بار روی نیمکت بلوگرانا نشست، هر دو طرف دربی کاتالونیا به قصد برد به نیوکمپ پا گذاشته بودند. اولین گل بارسلونا تحت راهنمایی ژاوی از روی نقطه پنالتی و به وسیله دیپای زده شد. اسپانیول که برای جبران شکست تلخ دو فصل قبل به زمین آمده بود اما قصد نداشت پا پس بکشد.

این تیم دو مرتبه تیرک دروازه بارسلونا را به لرزه درآورد و بد شانس بود که نتوانست گلزنی کند. بازی در نهایت با همان تک گل به سود بارسلونا انتها یافت تا ژاوی نیز به مانند مربیان سال های اخیر بلوگرانا، اولین دربی خود را با برد پشت سر بگذارد. الیاس آخوماچ در این بازی اولین بار پیراهن تیم اصلی بارسلونا را بر تن کرد اما کسی که با عملکرد خوبش بیشتر توجهات را به خودش جلب کرد، عبده ازالزولی بود.

بارسا بازی را بهتر شروع کرد و در دقیقه 4 بود که روی ارسال جوردی آلبا و پاس دی یونگ، این دیپای بود که صاحب موقعیت شد اما ضربه والی او را دیه گو لوپز به بیرون فرستاد.

فزونی بارسا ادامه داشت اما دفاع فشرده بازیکنان اسپانیول مانع از ایجاد موقعیت روی دروازه این تیم می شد. در دقیقه 26 بود که حرکت انفرادی دیپای، یک موقعیت دیگر نصیب او کرد اما ضربه اول او را کابررا بلوکه کرد و ضربه بعدی را هم مستقیما به جایی رفت که دیه گو لوپز حضور داشت. چهار دقیقه بعد، روی پاس دی یونگ، نوبت بوسکتس بود که شانس خود را امتحان کند اما این بار هم لوپز با جاگیری درست توپ را مهار کرد. در دقایق سرانجامی نیمه اول، تیم میهمان هم تا مقدار ای پیش کشید و در دقیقه 44، چیزی نمانده بود که دی توماس اسپانیول را پیش بیندازد اما ضربه او که به پیکه برخورد نموده بود را مارک آندره تراشتگن دفع کرد تا نیمه اول بدون گل به سرانجام برسد.

نیمه دوم هم با فزونی بارسا شروع شد و تنها 3 دقیقه از این نیمه سپری شده بود که این تیم به گل رسید. خطای کابررا روی دیپای در محوطه جریمه اسپانیول باعث شد تا داور نقطه پنالتی را نشان بدهد. خودی دیپای پشت توپ نهاده شد و با فریب دروازه بان حریف، کار را تمام کرد. فزونی بارسا بعد از این گل هم ادامه داشت و همچنان بازیکنان این تیم بودند که بر توپ و میدان تسلط داشتند. در دقیقه 61، چیزی نمانده بود که روی یک ارسال به دهانه دروازه اسپانیول، پدروسا به اشتباه دروازه خودی را باز کند اما ضربه او از کنار دروازه به بیرون رفت.

در ادامه بازیکنان اسپانیول پیش کشیدند و 69، دی توماس صاحب یک موقعیت خوب شد اما ضربه او راهی به چهارچوب دروازه بارسا پیدا نکرد. هرچه به دقایق سرانجامی نزدیک می شدیم، فشار حملات اسپانیول بیشتر می شد و چیزی نمانده بود که در دقیقه 81 به گل تساوی برسند اما ضربه دی توماس به تیر دروازه بارسا برخورد کرد. کوشش بازیکنان اسپانیول برای رسیدن به گل تساوی در دقایق سرانجامی ادامه پیدا کرد اما در نهایت توپ دیگری از خط دروازه ها عبور نکرد و بازی با نتیجه 1-0 به سود بارسا به سرانجام رسید.

- در دیداری مجذوب نماینده و دیدنی، میلان اولین شکست خود در این فصل سری آ را در شهر فلورانس متحمل شد. با توجه به بازی سخت ناپولی مقابل اینتر، تیم پیولی فرصت بزرگ صدرنشینی را از دست داد. وینچنزو ایتالیانو همانند فصل گذشته، این بار در قامت سرمربی فیورنتینا مقابل میلان به پیروزی رسید. شاگردان استفانو پیولی که تا اینجای فصل شکستی در کارنامه نداشتند و به همراه ناپولی به عنوان مدعیان اصلی قهرمانی شناخته می شدند، امشب در آرتمیو فرانکی فلورانس مقابل فیورنتینا با نتیجه 4-3 بازی را واگذار کردند.

میلانی ها بازی را بهتر شروع کردند و در دقایق ابتدایی صاحب یکی دو موقعیت خوب هم شدند اما این فیورنتینا بود که در دقیقه 15 به گل رسید. روی یک ضربه کرنر بود که توپ با اشتباه عجیب تاتاروشانو مقابل بازیکن فیورنتینا نهاده شد و پیش از اینکه گابیا بتواند توپ را دفع کند، آلفرد دانکن گل اول را برای بنفش ها به ثمر رساند.

در ادامه باز هم این میلانی ها بودند که بیشتر توپ و میدان را در اختیار داشتند و چند بار تا آستانه زدن گل تساوی پیش رفتند اما همه موقعیت های آنها یکی بعد ازدیگری از دست رفت. در مقابل این فیورنتینا بود که در وقت های اضافی نیمه اول به گل دوم رسید. روی یک حرکت تیمی بود که توپ با پاس دوشان ولاهوویچ پشت محوطه جریمه میلان به ساپونارا رو رسید و او هم با یک ضربه تماشایی، توپ را به گوشه دروازه تاتاروشانوفرستاد تا نیمه اول با فزونی 2-0 فیورنتینا به سرانجام برسد.

نیمه دوم را هم میلانی ها بهتر شروع کردند و در دقایق ابتدایی صاحب یکی دو موقعیت خوب شدند اما نتوانستند از آنها استفاده نمایند. در مقابل این تیم میزبان بود که در دقیقه 60 به گل سوم رسید. روی پاس عالی آلفرد دانکن به پشت مدافعان میلان بود که ولاهوویچ صاحب موقعیت شد و بعد از عبور از دروازه بان، با یک ضربه دقیق کار را تمام کرد.

میلانی ها که چیزی برای از دست دادن نداشتند، پیش کشیدند و در فاصله 5 دقیقه، دو بار به گل رسیدند. ابتدا در دقیقه 62، پرس سنگین میلانی ها باعث اشتباه مدافع فیورنتینا شد و زلاتان با یک شوت محکم کار را تمام کرد. پنج دقیقه بعد، روی حرکت تئو هرناندز از سمت چپ و پاس عرضی او، زلاتان با یک بغل پای مطمئن کار را تمام کرد و اختلاف را به یک گل کاهش داد. میلانی ها که به جبران نتیجه امیدوار شده بودند، به حملات شان ادامه دادند اما این فیورنتینا بود که در دقیقه 85 به گل چهارم رسیدد. این بار روی اشتباه تئو هرناندز بود که نیکلاس گونزالس، ولاهوویچ را صاحب موقعیت کرد و او هم با ضربه ای حساب شده، حساب کار را 4-2 کرد.

اما این سرانجام کار نبود و میلانی ها همچنان به کوشش شان ادامه دادند تا اینکه در ششمین دقیقه از وقت های تلف شده، به گل سوم رسیدند. روی یک ارسال به محوطه جریمه فیورنتینا، زلاتان ضربه سری زد که به تیر دروازه برخورد کرد اما توپ برگشتی با اصابت به بدن لورنزو ونوتی وارد دروازه شد تا یک گل به خودی شکل بگیرد. اما میلانی ها زمان دیگری برای زدن گل تساوی نداشتند و بازی در نهایت با نتیجه 4-3 به سود فیورنتینا به سرانجام رسید.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 9 بهمن 1400 بروزرسانی: 9 بهمن 1400 گردآورنده: 10az10.ir شناسه مطلب: 2052

به "تور ارزان ایتالیا: پیروزی بارسلونا مقابل اسپانیول در اولین حضور ژاوی روی نیمکت کاتالان ها، شکست میلان برابر فیورنتینا با وجود درخشش زلاتان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان ایتالیا: پیروزی بارسلونا مقابل اسپانیول در اولین حضور ژاوی روی نیمکت کاتالان ها، شکست میلان برابر فیورنتینا با وجود درخشش زلاتان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید