پرتره های فراموش نشدنی روی یخ های قطب شمال کانادایی

به گزارش مجله 10 از 10، شان یورو، هنرمند خودآموخته‌ای است که معمولاً در مکان‌هایی که دسترسی به آن‌ها دشوار است و باید با قایق پارویی به آنجا رفت، نقاشی می‌کند. فیلم کوتاه «چه می‌شد اگر پرواز می‌کردید؟» ما را به دنیای یورو و یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های او یعنی نقاشی روی یخ‌های در حال ذوب قطب شمال می‌برد.

پرتره های فراموش نشدنی روی یخ های قطب شمال کانادایی

از سفر با تور کانادا نوروز لذت ببرید.

یکی از انگیزه‌های اصلی هنرمند برای کار در فضای بیرون، تعامل با محیط زیست است و او برای پیدا کردن قطعه یخ مناسب به عنوان بوم، سفر هیجان‌انگیزی را طی می‌کند. اگرچه قطب شمال کانادا کاملاً با زادگاه یورو در اوآهو متفاوت است، او پیوند عمیقی با اینویت‌های کانادایی برقرار کرده است. این گروه بومی بیش از 50 هزار نفر جمعیت در کانادا دارند و با مسائل گسترده‌ای از خودکشی تا سوءمصرف مواد مواجه هستند.

جسی مایک، زنی که یورو تصویر او را روی یخ‌ها کشیده، این نکته را تأیید می‌کند و می‌گوید: بسیاری از مردم فقط درباره خرس‌های قطبی این منطقه اظهار نگرانی می‌کنند نه درباره مردم آن. اگر من بتوانم به نحوی در موقعیتی باشم که پیامی تأثیرگذار برای مردم دنیا ارسال کنم، مهم‌ترین چیز برای من است. پیامی که می‌خواهم ارسال کنم این است که اینویت‌ها مردم بسیار ماهر، باهوش و شگفت‌انگیزی باید باشند که در چنین محیطی زنده بمانند.

یورو و کسانی که با او کار می‌کنند بعد از خوابیدن روی یخ سعی می‌کنند قبل از اینکه یخ شروع به شکستن کند، کار خود را تمام کنند. برای حفظ محیط زیست یک صفحه نازک شفاف روی سطح قرار داده می‌شود و به عنوان یک اینستالیشن موقتی، اثر او تقریباً به محض اینکه به سرانجام رسید، برداشته می‌شود. او در نقاشی‌هایش از مواد غیرسمی که شامل روغن بزرک قلیایی تصفیه‌شده و رنگدانه‌های طبیعی است، استفاده می‌کند. کار جالب یورو را در این مطلب مشاهده می‌کنید.

منبع: برترین ها
انتشار: 17 مرداد 1402 بروزرسانی: 17 مرداد 1402 گردآورنده: 10az10.ir شناسه مطلب: 521

به "پرتره های فراموش نشدنی روی یخ های قطب شمال کانادایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرتره های فراموش نشدنی روی یخ های قطب شمال کانادایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید