تور ارزان دبی: قتل عام مردم یمن مانع فروش سلاح فرانسه به امارات نشد

به گزارش مجله 10 از 10، پاریس با اطلاع از اینکه تسلیحاتی که به امارات صادر می نماید در جنگ یمن استفاده می گردد، روز گذشته یک قرارداد نظامی تازه با ابوظبی به امضا رساند.

تور ارزان دبی: قتل عام مردم یمن مانع فروش سلاح فرانسه به امارات نشد

با تور ارزان دبی در زیباترین سواحل خلیج فارس استراحت کنید و شهری پر زرق و برق، بین‌المللی و پیشرفته را سیاحت کنید.

به گزارش خبرنگاران، وب سایت تحقیقاتی دیس کلوز اعلام نمود فرانسه از زمان دولت فرانسوا اولاند رئیس جمهور سابق فرانسه در سال 2016 صد ها هزار بمب به عربستان، امارات و قطر فروخته است با اینکه کاخ الیزه (ریاست جمهوری فرانسه) به خوبی می داند که از این تسلیحات علیه مردم یمن استفاده می گردد.

روز گذشته همین وب سایت تحقیقاتی اعلام نمود از سال 2015 فرانسه تنها به دو متحد خود در حاشیه خلیج فارس (امارات و قطر) 150 هزار موشک صادر نموده است.

اسنادی که متعلق به دبیرخانه کل دفاع و امنیت ملی فرانسه است بعلاوه نشان می دهد که اختلافات شدیدی میان ژان آیو لودریان وزیر دفاع وقت و لوران فابیوس وزیر خارجه آن موقع بر سر این مسائل وجود داشت که با پادرمیانی اولاند در همان زمان حل شد.

دیس کلوز در ادامه گزارش خود نوشت: در همین زمان صنعتگران فرانسه از دولت می خواهند اجازه صادر کردن هزاران بمب و موشک به سه کشور عربستان، امارات و قطر را بدهد که در نتیجه دولت فرانسه 356.6 میلیون یورو در خلال عملیات طوفان صحرا که از سوی ائتلاف عربی علیه مردم یمن آغاز شده بود، سلاح فروخت.

دیس کلوز با ارائه مستندات مختلف فاش کرد فرانسه در خلال سال هایی اولاند در دولت این کشور رئیس بود و جنگ علیه یمن ادامه داشت 41 هزارو 500 بمب به وسیله شرکت گونگاس یکی از زیرمجموعه های شرکت تالیس، سه هزار راکت ضدتانک، ده هزار بمب دودزا و پنجاه هزار بمب با قدرت انفجار بالا را به عربستان فروخته است. اما این تنها صادرات سلاح به عربستان بوده است.

پاریس پنجاه هزار موشک زمین به هوا از تولیدات شرکت نکستر به امارات و 346 موشک زمین به هوای دیگر را به وسیله شرکت ام بی دی ایه به قطر صادر نموده است. با توجه به اینکه فرانسه تا به امروز اسناد گمرکی در مورد صادرات سلاح به کشور های دنیا را منتشر ننموده است معین نیست به طور دقیق این کشور چه اندازه تسلیحات نظامی به عربستان و امارات تحویل داده است.

با این وجود وزیر دفاع وقت فرانسه اعلام نمود کشور های متجاوز به یمن یک سوم از کشور هایی را تشکیل می دهند که فرانسه به آن ها سلاح صادر می نماید.

بیشتر بخوانید:

توافق فرانسه و امارات برای فروش جنگنده های پیشرفته رافال

با وجود نقدها گسترده علیه صادرات سلاح به کشور هایی که به یمن حمله نموده اند در فرانسه، در جریان سفر روز گذشته امانوئل مکرون رئیس جمهور این کشور به امارات قراردادی نظامی به ارزش 19 میلیارد دلار میان پاریس و ابوظبی به امضا رسید که بخشی از آن شامل 80 فروند جنگنده رافال و 12 بالگرد کاراکال است.

امارات پنجمین مشتری تجهیزات نظامی فرانسه طی ده سال گذشته بوده و در این مدت بیش از 4.7 میلیارد یورو از پاریس خرید تسلیحاتی نموده است.

دفتر سازمان عفو بین الملل در پاریس روز پنجشنبه با انتشار بیانیه ای با اشاره به سفر پیش روی امانوئل ماکرون یادآوری نموده بود که امضای این قرارداد ها و توسعه همکاری های استراتژیک نباید به بهای زیرپا گذاشتن حقوق بنیادین بشر باشد. با این وجود مکر. ن بدون توجه به هشدار های حقوق بشری این قرارداد را به امضا رساند.

بعد از لغو قرارداد زیردریایی های فرانسه از سوی استرالیا، این کشور در غرب آسیا در پی جبران ضرر اقتصادی است که از سوی هم پیمانانش (آمریکا، انگلیس و استرالیا) بر آن تحمیل شده و در سفر های دوره ای خود به امارات، قطر و عربستان میخواهد با این کشور ها قرارداد هایی امضا کند که منفعت اقتصادی داشته باشد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 11 بهمن 1400 بروزرسانی: 11 بهمن 1400 گردآورنده: 10az10.ir شناسه مطلب: 2054

به "تور ارزان دبی: قتل عام مردم یمن مانع فروش سلاح فرانسه به امارات نشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان دبی: قتل عام مردم یمن مانع فروش سلاح فرانسه به امارات نشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید