فیلم وی، اچ، اس، 99؛ سفر ترسناک و مفرح به جهنم!

به گزارش مجله 10 از 10، فیلم وی/اچ/اس/99 (V/H/S/99) پنج اپیزود مجزا دارد که همه در یک سطح نیستند، اما آخرین آن ها به خاطر خلاقیت داستانی، صحنه پردازی هولناک و شوخی های ظریفی که دارد، انتها بندی خیلی خوبی برای فیلم رقم می زند.

فیلم وی، اچ، اس، 99؛ سفر ترسناک و مفرح به جهنم!

خبرنگاران | وی اچ اس 99 پنجمین فیلم از مجموعه فیلم های وی اچ اس است که اولین آن ها در سال 2012 ساخته شد. این فیلم هم مثل قبلی ها مجموعه ای از چند اپیزود مجزاست که هرکدام یک داستان ترسناک را روایت می نمایند. همانطور که از نام فیلم هم می گردد حدس زد، وی اچ اس در دستۀ فیلم های با سبک ویدئوی پیدا شده (Found Footage) قرار می گیرد؛ مثل پروژۀ جادوگر بلر یا پارانرمال اکتیویتی.

به گزارش خبرنگاران ؛ فیلم از پنج اپیزود تشکیل شده است. در اپیزود اول اعضای یک گروه موسیقی راک تصمیم می گیرند شبانه وارد سالن متروکه ای شوند که سال ها قبل در اثر آتش سوزی از بین رفته است و چند نفر هم در آن حادثه زیر دست و پا له شده اند. وقتی اعضای گروه به خاطرۀ آن افراد بی احترامی می نمایند، ناگهان وحشت شروع می گردد؛ اما نه فقط وحشت خشک و خالی بلکه وحشت همراه با چندش و صحنه های تکه پاره شدن بدن ها!

چهار اپیزود بعدی هم ساختار نسبتا مشابهی دارند. در اپیزود دوم چند دختر جوان دوستشان را برای شوخی در یک تابوت می گذارند و در یک گور دفنش می نمایند. اما بعد معلوم می گردد که افسانۀ ترسناک مربوط به این گورستان حقیقت داشته است. اپیزود سوم یک داستان انتقامی را با داستان یک فرقۀ عجیب و اهریمنی پیوند می زند. در اپیزود چهارم چند پسر جوان می خواهند دزدکی از همسایه شان فیلمبرداری نمایند که معلوم می گردد این همسایه اصلا یک آدم عادی نیست. اپیزود آخر هم دربارۀ دو دوست است که در حال فیلمبرداری از یک مرنام احضار، ناگهان در اثر یک اشتباه به جهنم می روند! حالا آن ها در حالیکه همچنان در جهنم هم مشغول فیلمبرداری هستند باید در پی راهی برای برگشتن به جهان پیدا نمایند.

وی اچ اس 99 بیش از اینکه ترسناک باشد، روی ایجاد چندش و صحنه های خونریزی و کثیف کاری تمرکز دارد؛ در ضمن سراسر فیلم یک لایۀ شوخی و طنز هم دارد که حالت جدی و ترسناک فیلم را می گیرد، اما در عوض حال و هوایی مفرح به آن می بخشد. این خودش نکتۀ جالبی است که با وجود اینهمه جنازه و شیطان و هیولا، هنوز هم می گردد گفت که فیلم فضای شادابی دارد.

اگر این فیلم را به عنوان یک اثر ترسناک نگاه کنید احتمالا زیاد برایتان راضی نماینده نخواهد بود، اما کوتاه بودن اپیزود ها و ریتم نسبتا تند فیلم یک جور هایی باعث می گردد که بخواهید آن را تا آخر دنبال کنید. چهار اپیزود اول فیلم ساختار نسبتا کلیشه ای و آشنایی دارند، اما اپیزود پنجم واقعا متفاوت و مجذوب کننده است. شوخی های فیلم در این اپیزود پررنگ تر و بامزه ترند و صحنه پردازی هایش هم واقعا تاثیرگذار و تماشایی از کار درآمده اند.

چشم انداز های اپیزود پنجم با اینکه خبری از آتش در آن ها نیست، اما با این حال کاملا آزاردهنده و جهنمی به نظر می رسند. چهره های عجیب و کریه و بدن های شکنجه شده و کج و معوج در یک درۀ بیابانی بی سر و ته سرگردان هستند و شخصیت ها باید راه خودشان را از بین این موجودات پیدا نمایند؛ و البته باید مواظب باشند که شیطان آن ها را پیدا نکند.

در مجموع وی اچ اس 99 با اینکه به عنوان یک فیلم کامل ساختار منسجم و یکدستی ندارد و بیشتر قصه هایش خیلی راضی نماینده نیستند، اما به خاطر ریتم مناسب، جلوه های بصری خاص و مهم تر از همه به خاطر خلاقیت و جاذبه ای که در اپیزود پنجمش وجود دارد، فیلمی است که می گردد دیدنش را توصیه کرد.

کارگردانان: مگی لوین (Maggie Levin)، جوزف وینتر (Joseph Winter) و دیگران

بازیگران: آرکیلوس کریستانو (Archeleus Cristano)، ملانی استون (Melanie Stone) و دیگران

امتیاز منتقدان (راتن تومیتوز): 74%

منبع: فرادید
انتشار: 1 آبان 1401 بروزرسانی: 1 آبان 1401 گردآورنده: 10az10.ir شناسه مطلب: 2271

به "فیلم وی، اچ، اس، 99؛ سفر ترسناک و مفرح به جهنم!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فیلم وی، اچ، اس، 99؛ سفر ترسناک و مفرح به جهنم!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید