شگفت انگیز ولی واقعی ، 5G سریع تر عمر باتری گوشی را تمام می نماید

به گزارش مجله 10 از 10، مردم تازه متوجه می شوند که چرا عمر باتری گوشی آن ها به سرعت به سرانجام می رسد. استفاده از فناوری 5G سریع تر عمر باتری را تمام می نماید.

شگفت انگیز ولی واقعی ، 5G سریع تر عمر باتری گوشی را تمام می نماید

به گزازش خبرنگاران و به نقل از روزنامه سان، تحقیقات تازه عادات باتری گوشی را هنگام اتصال به شبکه داده قدیمی 4G در مقایسه با همتای سریع تر 5G آن تجزیه و تحلیل نموده است. به گفته کارشناسان سرعت اینترنت در اوکلا، عمر باتری تلفن های متصل به 5G سریع تر از تلفن های موجود در شبکه قدیمی کاهش می یابد. نوع دستگاه و پردازنده نیز در کاهش عمر باتری نقش دارند.

این وب سرویس در یک پست وبلاگی، گفت: داده های اطلاعاتی اوکلا نشان می دهد که کاربران گوشی های هوشمندی که به شبکه های 5G دسترسی دارند، تخلیه باتری بالاتری (بین 6 تا 11 درصد، بسته به سیستم روی تراشه (SoC)دستگاه شان) نسبت به کسانی که دارای 4G-LTE هستند، تجربه می نمایند.

به عنوان مثال، یک گوشی گلکسی با تراشه Exynos 2100 سامسونگ در هنگام دانلود فایل ها و فیلم ها به وسیله شبکه 5G هشت درصد باتری بیشتری مصرف می نماید. آخرین نسخه Snapdragon 8 Gen 2 که تقریبا در همه سیستم عامل های اندرویدهای مدرن وجود دارد، 6 درصد سریعتر عمر باتری را تمام می نماید و Snapdragon 8 Gen 1 عمر باتری خود را 9 درصد سریعتر کاهش می دهد.

برای کسانی که شارژرهای خود را در خانه گذاشته اند، توصیه می گردد وقتی دستگاهتان در حال از دست دادن شارژ است، به 4G بروید. بیشتر دستگاه ها و شبکه های تلفن همراه به کاربران این امکان را می دهند که این تغییر فتاوری را به وسیله برنامه تنظیمات انجام دهند.

بیشتر بخوانید:

  • یک مورد قطعی در محصول آینده اپل | افزایش ظرفیت باتری در آیفون 15

هنگامی که 5G فعال می گردد، دستگاه نه تنها سریع تر کار می نماید، بلکه می تواند با سایر دستگاه های متصل به آن نیز مقابله کند. این فناوری بعلاوه به این معنی است که دستگاه شما دائماً در پی شبکه های تازه است. سامسونگ می گوید: از آنجایی که تلفن شما به چندین شبکه به طور همزمان متصل است، باتری سریع تر از چیزی که معمولا انتظار می رود خالی می گردد و ممکن است تلفن از زمانی که فقط روی 3G یا LTE باشد، گرم تر گردد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 20 تیر 1402 بروزرسانی: 20 تیر 1402 گردآورنده: 10az10.ir شناسه مطلب: 2383

به "شگفت انگیز ولی واقعی ، 5G سریع تر عمر باتری گوشی را تمام می نماید" امتیاز دهید

2 کاربر به "شگفت انگیز ولی واقعی ، 5G سریع تر عمر باتری گوشی را تمام می نماید" امتیاز داده اند | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شگفت انگیز ولی واقعی ، 5G سریع تر عمر باتری گوشی را تمام می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید