شهر تاریخی آیوتایا بانکوک

به گزارش مجله 10 از 10، شهر سوخته آیوتایا یک شهر تاریخی در بانکوک می‌باشد که در سال 1350 میلادی آن را سوزانده‌اند و بیش از  4 قرن بود که به عنوان پایتخت تایلند کاربرد داشت. در این مقاله شما را بیشتر با این شهر آشنا خواهیم کرد.

شهر تاریخی آیوتایا بانکوک

قرن شانزدهم را می توان اوج قدرت ، ثروت و فرهنگ آن در نظر گرفت به طوری که در قرن هفدهم عنوان یکی از ثروتمندترین شهر های آسیا را به خود اختصاص داده است. در آن زمان حتی قلمرو آن از لائوس ، کامبوج و برمه کنونی بیشتر گسترش پیدا کرد.

ارتباط با لوئی چهاردهم، پادشاه فرانسه ، یکی از نشانه های قدرت حکومت آیوتایا به شمار می‌رود. در زمان خود به عنوان مرکز تمدن آسیای جنوب شرقی و یکی از بزرگ ترین شهر ها در جهان شناخته شده بود. در سال 1767میلادی سی و سه تن از پادشاهان تایلند از خاندان های مختلف در آن جا به حکومت می‌پرداختند.

معماری به کار رفته در شهر تاریخی آیوتایا بانکوک که هنر دوستان زیادی را به آن جا برای دیدن شگفتی هایش می کشاند ، ترکیبی از هنر معماری کامبوج و هنر دوره سوخوتای می باشد. کشور تایلند موفق به ثبت شهر سوخته تاریخی و زیبای آیوتایا در فهرست آثار جهانی یونسکو در سال 1991 گردید. این شهر در هشتاد و نه کیلو متری شمال بانکوک قرار گرفته است و هر ساله گردشگران زیادی را از سراسر جهان به خود جذب نمود. در تور تایلند به شما توصیه می‌کنیم بازدید از این شهر را در برنامه سفر خود قرار بدهید.

از آن جایی که تایلند و خصوصا بانکوک مظهر معابدی زیبا و تاریخی هستند ، در زمانی که این شهر به وجود آمد نیز بیش از چهار صد معبد در آن ساخته شد. البته آنچه امروزه از آن ها باقی است تنها مجموعه ای از معابد و بودا هایی تقریبا ویران و تخریب شده است.

انتشار: 23 آذر 1396 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: 10az10.ir شناسه مطلب: 29

به "شهر تاریخی آیوتایا بانکوک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شهر تاریخی آیوتایا بانکوک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید