سرمایه گذاران روسی و چینی در شهریار منطقه گردشگری می سازند

به گزارش مجله 10 از 10، رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهریار از اعلام آمادگی سرمایه گذاران روسی و چینی برای ساخت پروژه منطقه نمونه گردشگری تخت رستم این شهرستان اطلاع داد.

سرمایه گذاران روسی و چینی در شهریار منطقه گردشگری می سازند

با تور چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید.

ایرنا: فرشید ستایشی راد میزان پیش بینی سرمایه برای انجام این پروژه را 10 هزار میلیارد تومان با سه هزار اشتغالزایی مستقیم و بیش از 10 هزار فرصت شغلی غیرمستقیم در صورت بهره برداری کامل آن گفت.

وی با بیان اینکه بیش از 90 درصد مراحل اداری و مکاتبات برای اجرای این پروژه گردشگری اجرا شده گفت:اجرای این طرح در آینده نزدیک با انجام ارزیابی های زیست محیطی و لکه گذاری (جانمایی) توسط شورای شهرسازی شروع می گردد.

ستایشی راد با اشاره به اینکه زمین این مجموعه گردشگری توسط مالک بخش خصوصی تامین شده است توضیح داد: مساحت این مجموعه 350 هکتار است که پس از انجام مراحل اداری توسط سرمایه گذاران چند ملیتی چینی و روسی در بازه زمانی 10ساله تکمیل و بهره برداری می گردد.

رییس اداره میراث فرهنگی شهریار توضیح داد: در حال حاضر مالک این طرح موافقت اصولی طرح و انشعابات برق، آب و گاز خود را دریافت نموده است.

ستایشی راد ادامه داد: در این طرح گردشگری قرار است هتل، مهمانپذیرهای سنتی، تله کابین، پیست های اسکی چمن، مجموعه های تفریحی و ورزشی، استخر شنا، سالن های کنفرانس، بازارچه و کارگاه های صنایع دستی، فضای جنگلی دست ساز و کاربری های دیگری برای گردشگران داخلی و خارجی در نظر گرفته گردد.

وی گفت: طرح منطقه نمونه گردشگری شهریار در هفت فاز تکمیل خواهد شد.

استان تهران به 9 منطقه نمونه گردشگری تقسیم شده است؛ در پرند، دماوند، فیروزکوه و شمیرانات هرکدام 2 منطقه و یک منطقه نیز در شهریار دیده شده است.

شهرستان شهریار در غرب استان تهران قرار گرفته است.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 3 مهر 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: 10az10.ir شناسه مطلب: 375

به "سرمایه گذاران روسی و چینی در شهریار منطقه گردشگری می سازند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرمایه گذاران روسی و چینی در شهریار منطقه گردشگری می سازند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید