رشد 10 درصدی مصرف آب در مشهد

به گزارش مجله 10 از 10، خبرنگاران/خراسان رضوی مدیر عامل شرکت آب وفاضلاب مشهد گفت: افزایش دما در سال جاری باعث افزایش مصرف آب در مشهد شده است. از ابتداء تیرماه سال جاری تا نیمه اول آن میانگین مصرف آب نسبت به مدت مشابه سال قبل10 درصد افزایش داشته است. قطعا در روزهای آینده با توجه به گرمای هوا افزایش قابل ملاحظه ای را در مصرف آب در پیش خواهیم داشت.

رشد 10 درصدی مصرف آب در مشهد

حسین ناماعیلیان در گفت وگو با خبرنگاران در خصوص شرایط مصرف آب در مشهد با توجه به شرایط خشکسالی و گرمای هوا، اظهار کرد: خشکسالی در سال جاری بسیار بی سابقه بوده است. همچنین معدل دما در سال جاری نسبت به دوره بلند مدت افزایش بسیار قابل ملاحظه ای داشته است.

وی افزود: جدا از اثر خشکسالی و کاهش ذخایر سدها، افزایش دما باعث افزایش مصرف آب در مشهد شده است. از ابتداء تیرماه سال جاری تا نیمه اول تیر ماه میانگین مصرف نسبت به سال قبل 10 درصد افزایش داشته است. قطعا در روزهای آینده با توجه به گرمای هوا افزایش قابل ملاحظه ای را در مصرف آب در پیش خواهیم داشت.

قطعی های مکرر برق برعمکرد منابع آب تاثیرگذار خواهد بود

مدیر عامل شرکت آب وفاضلاب مشهد با اشاره به قطعی های برق بیان کرد: در حال حاضر با چالش دیگری به نام قطع برق هم روبه رو هستیم. قطعی های مکرر برق برعمکرد منابع آب تاثیرگذار خواهد بود. اگر قطعی ها تا مرداد ماه ادامه پیدا کند مشکلاتی را با خود به همراه خواهد داشت.

ناماعیلیان با اشاره به خشکسالی و گرمای شدید هوا شرح داد: امیدواریم با همیاری مردم در روزهای پیش رو مسئله ای به وجود نیامده و ناچار به جیره بندی آب نشویم. این مساله همراهی بیشتر مردم را طلب می کند.

وی درمورد اقدامات اجرا شده در جمع آوری و شناسایی انشعابات غیر مجاز در مشهد گفت: انشعابات غیرمجاز بیشتر در بخش باغ ویلاها مشاهده می شود. این انشعابات بر آب رسانی در روستاها تاثیر گذاشته وباعث اختلال در آب رسانی به روستاها می شود.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب مشهد ادامه داد: در سال جاری به دلیل شرایط بحرانی و خشکسالی انسجام بیشتری در برخورد با انشعابات غیرمجاز اجرا شده است. در این زمینه همکاری های بسیار خوبی میان شرکت آب و فاضلاب مشهد با دستگاه های دیگر از جمله دستگاه قضایی، نیروی انتظامی، فرماندری، بخشداری ها و... وجود دارد.

تعیین تکلیف 7000 انشعاب غیرمجاز در روستاهای مشهد در سال جاری

ناماعلیان نام کرد: در سال جاری پیش بینی ها بر این است که در بخش روستایی حدود 5000 انشعاب غیرمجاز مربوط به باغ ویلاها و حدود 2000 هزار انشعاب غیرمجاز در حاشیه شهر مشهد به خصوص در منطقه توس و بلوار شاهنامه جمع آوری شود. برنامه ریزی شده تا ظرف کمتر از یک سال 7000 انشعاب غیرمجاز در روستاها بر اساس ضوابط قانونی تعیین تکلیف شود.

وی ادامه داد: مبارزه و جلوگیری از توسعه انشعابات غیرمجاز نیاز به نظارت و کنترل بقیه دستگاه ها هم دارد. برخورد با این پدیده باید به صورت بازدارنده باشد.

113 روستا در مشهد با تنش آبی روبرو هستند

مدیر عامل شرکت آب وفاضلاب مشهد با اشاره به اینکه اولویت بندی در جمع آوری و برخورد با انشعابات غیرمجاز مربوط به روستاهایی است که با تنش آبی روبرو هستند، گفت: حدود 353 روستا در مشهد وجود دارد که از این تعداد 113 روستا با تنش آبی روبرو هستند. در بحث انشعابات غیر مجاز تنها مشکل برداشت غیر مجاز نیست بلکه در بعضی مواقع برداشت آب غیر مجاز موجب برگشت آب به شبکه می شود و این مساله آلودگی با خود را به همراه دارد.

شناسایی 2000 انشعاب غیر مجاز در مشهد از ابتداء سال جاری

ناماعیلیان با اشاره به اینکه در سال گذشته تقریبا 5000 انشعاب غیر مجاز در مشهد شناسایی شده است، اظهار داشت: برنامه های شناسایی انشعابات غیرمجاز در سال جاری بیشتر بر اساس تمرکز بر باغ ویلاها است. از ابتداء سال جاری تا کنون 2000 انشعاب غیر مجاز در مشهد شناسایی و تعیین تکلیف شده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 19 مرداد 1400 بروزرسانی: 19 مرداد 1400 گردآورنده: 10az10.ir شناسه مطلب: 1865

به "رشد 10 درصدی مصرف آب در مشهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رشد 10 درصدی مصرف آب در مشهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید