ربات بندانگشتی هر چیزی را هوشمند می کند

به گزارش مجله 10 از 10، به گزارش خبرنگاران به نقل از نیواطلس، به تازگی یک ربات بندانگشتی به نام فینگر بات تولید شده که همان طور که از نام آن تعیین است، می تواند به هر ابزاری متصل شده و آن را هوشمند کند.

ربات بندانگشتی هر چیزی را هوشمند می کند

این ربات قابلیت روشن و خاموش کردن از راه دور و نیز افزودن برخی امکانات کنترلی را با خود به همراه می آورد. فینگربات که توسط شرکت استرالیایی اداپراکس تولید شده، یک جعبه کوچک است که می توان آن را به وسایل الکترونیک مختلف چسباند. البته فینگربات باید در کنار دکمه روشن و خاموش وسایل مختلف قرار بگیرد و به آنها متصل شود.

با این کار دیگر برای روشن و خاموش کردن دستگاه های برقی نیاز به حرکت به سمت آنها و استفاده از دکمه روشن و خاموش نیست و این کار از راه دور انجام می شود.

همراه با این ربات یک اپلیکیشن تلفن همراه نیز عرضه شده که نه تنها فعال کردن آن را ممکن می کند، بلکه دریافت دستورات صوتی را از طریق آن ممکن می کند. فینگربات فعلاً با دستیار صوتی سیری سازگاری دارد.

این دستگاه از طریق فناوری بلوتوث کار می کند و لذا حداکثر برد آن به 50 متر می رسد. برای افزایش برد فینگربات باید آن را به اینترنت متصل کنید. فینگر بات با دستیارهای صوتی اسیستنت گوگل و الکسا هم سازگار می شود. می توان این ربات را به گونه ای برنامه ریزی کرد که یک دستگاه گرمایشی را زمانی که دما به میزان مشخصی کاهش یابد روشن کند. ربات یادشده مجهز به باتری است که تا شش ماه بدون نیاز به شارژ کار می کند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 27 بهمن 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: 10az10.ir شناسه مطلب: 772

به "ربات بندانگشتی هر چیزی را هوشمند می کند" امتیاز دهید

1 کاربر به "ربات بندانگشتی هر چیزی را هوشمند می کند" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ربات بندانگشتی هر چیزی را هوشمند می کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید